2016. január 17., vasárnap

Screenrant James Dashner interjú 1. rész


Még valamikor decemberben készült ez az interjú Jamessel, a Tűzpróba DVD/Blu-ray megjelenése alkalmából, de én csak nemrégiben találtam rá és elég érdekes dolgok vannak benne, így gondoltam megérné lefordítani. Szóba került a Tűzpróba film és a jövőre várható a folytatás, az utolsó Halálkúra film is. Kér részletben hozom az interjút, ma érkezzen az első fele. :)


Mi inspirált a Tűzpróba futurisztikus képének megteremtése során?
Az egyik érdekesség Az Útvesztő trilógiával kapcsolatban, hogy mindig is teljesen másnak szerettem volna az újabb könyveket, mint amilyenek a korábbiak voltak. Hogy mi inspirált Az Útvesztő során arról már rengeteget meséltem, és a Tűzpróbánál is volt ilyen... a Mad Max filmeken nőttem fel és örökre megragadt a fejemben a Mad Max filmek kopár világa, ahogy mindig is csodáltam annak a poszt-apokaliptikus világnak minden egyes elemét. Ez hatott leginkább a Tűzpróbára.

És mi a helyzet a Buggyantakkal?
A könyves és a filmes Buggyantak kicsit mások lettek, de mindkettőt nagyon sokféle dolog inspirálta... legfőképp persze a zombik. Nagy Walking Dead rajongó vagyok és az azelőtti zombikat is szerettem. Mégis, a könyvben próbáltam a Bugyantaknak emberi oldalt is adni, hisz nem halottak vagy valami ehhez hasonló, hanem csak betegek, akiket a betegség teljesen megőrjített.
A rendezőnk, Wes Ball, fogta ami a könyvben volt és még nagyobb "erőt" tett hozzá, hogy a vásznon minden nagyobbnak, hatásosabbnak és többnek látszódjon. Megváltoztatta őket, így sokkal szörnyszerűbbek, ijesztőbbek és őrültebbek lettek. Úgy vélem sikerült megragadni a könyvbéli Buggyantak lényegét, mégis kicsit másabbnak és újabbnak tűnt az egész a filmben. Nem hasonlított semmihez, amit a Walking Deadben lehet látni, így örülök annak, amivel előrukkolt.

A Buggyantakon kívül volt még valami konkrét dolog, amit nagyon vártál, hogy láthass a Tűzpróba filmben?
A vizuális elemeket, mint mondjuk magát a Buggyantak városát, a sivatagot, ahol keresztülhaladnak a karakterek, vagy például a Berget, ami egy olyan repülő, amivel Ava Paige közlekedik. Kíváncsi voltam Jorge-ra, aki egy erős karakter és igazán jó volt látni, ahogy életre kel a vásznon. Vagy látni Jansont, a Patkányembert, ahogy életre kel, és ehhez hasonló dolgok. Lehetetlen elmagyarázni, hogy mit jelent egy írónak az, ha láthatja a könyvét életre kelni a vásznon. Mindenképp a karrierem egyik csúcspontja ez.

Azt mondtad, hogy szürreális volt látni, ahogy a karaktereid életre kelnek a vásznon. Mi volt számodra a filmek készítésének a fénypontja?
A fénypontot számomra.... nagyon sok kis dolog jelentette. Az emberek, akik mind részesei voltak ennek, a rendező Wes, a forgatókönyvíró T.S. Nowlin, a producer, Wyck Godfrey, és a színészek, akiket megismerhettem. Mindannyian remek fiatal színészek, akik épp most kezdik az igazi karrierjüket. A filmhez kapcsolódó embereket szerettem a legjobban. A másik dolog a zene. Mindig is szerettem a filmzenéket és a miénket John Paesano készítette el. Hallgatom a két filmzenét, miközben írok és örömmel tölt el a tudat, hogy ezek örökre itt lesznek számomra.

Melyik a kedvenc filmzenéd?
A Gyűrűk ura filmzenéje, együtt az egész trilógia. Ez egy epikus, kísértő és inspiráló zene. Nagyon sokat hallgattam, miközben írtam, de sok másik kedvencem is van.
*Az interjú második része pár nap múlva érkezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése