2014. október 27., hétfő

James Dashner: Tűzpróba kibeszélő (spoileres!)



Na végre nekem is megérkezett a könyv, bár gondolom a legtöbbeteknek már múlt hét csütörtökön vagy pénteken. Hát mit mondjak, nagyon szép, kicsit kisebb, mint Az Útvesztő, viszont az oldalszámot illetően sokkal hosszabb; 413 oldal. Alig bírom megállni, hogy ne szagolgassam minden percben. (nincs semmi bajom amúgy)
Egyenlőre még nincs időm olvasni (tudom, gyalázatos ez az iskola!), viszont arra gondoltam, hogy itt az ideje, hogy nyissak egy kibeszélő posztot, hogy azok, akik már elolvasták, nyugodtan leírhassák a véleményüket, gondolataikat, kételyeiket és találgatásaikat a könyvről.

Hajrá nyugodtan írjátok le a pozitív vagy akár a negatív véleményeteket is a könyvvel kapcsolatban!

Ez a bejegyzés jövőhét hétfőig a legfelső posztként fog megjelenni, viszont ez nem jelenti azt, hogy nem lesz egy hétig frissítés. Az új posztok ez a bejegyzés alatt lesznek olvashatók!

56 megjegyzés:

  1. Huh, én egy ideig még nem fogom tudni elolvasni... :""(
    (Németországban élek, így elég nehéz lesz hozzájutni a könyvhöz.)
    DE! Màr alig várom, hogy a kezemben tarthassam!!! Kíváncsi vagyok, James Dashner milyen próbáknak fogja ezuttal kitenni Tomasékat... Huh, már alig vááárok!!! :3 (Siess a tanulással! :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamar letudtam a tanulást, meglepően jó motiváló erő volt az, hogy ha végzek, akkor el tudom kezdeni a könyvet. :)
      Már tegnap este végeztem is vele.

      Törlés
    2. Mármint a könyvel végeztél tegnap este, vagy a tanulással? :)

      Törlés
  2. Hát én igyekszem kivárni a végét, de elsőre vannak gondjaim :(
    Egyelőre köszönőviszonyban sincs az Útvesztővel sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd ha a végére érsz, várom a véleményed. ;)

      Törlés
    2. Hmm...sikerült elolvasnom, és eléggé meglepett. Lesz itt SPOILER bőven...
      Az eleje nem tetszett. Főleg az értelmetlennek tűnő repülő bowlinggojó fejtelenítése a sötétben :/ Aztán mikor felértek, utána is annyi rejtélyes dolog történt, hogy már kezdtem unni a sok titkot :)
      Azt végképp nem értettem, hogy amikor először találkoztak Teresával, hogy tudta Thomas rávenni magát hogy csak úgy kisétáljon abból az épületből, és otthagyni Teresát. Tudom a lány mondta hogy vmi rossz fog történni, ha nem megy el, de akkor is na!
      Honnan gondolta Thomas, hogy bármikor is tudnak majd találkozni, ha most nemviszi magával? Mindegy nem lényeg :)
      Na, nekem akkor kezdett ténylegesen izgalmassá válni,a könyv, amikor találkoztak Brendával és Jorgéval, és velük folytatták az utukat. Mondjuk az nekem nagyon fura volt, amikor a három buggyant elvitték Brendát, és Thomast egy random discóba a sivatag közepén. hogy kerül oda egy működő disco, az elhagyatott városba?
      ... Aztán, amikor a lányok Teresa vezetésével elrabolják Thomast, én onnantól megutáltam Teresát. Főleg mikor kiderült, hogy Arissal járt már a kezdetektől fogva. DE aztán amikor az is kiderült, hogy ez az egész, Teresa és Aris közt, meg a verések is csak KAMU volt, hogy Thomas féltékenynek, becsapottnak érezze magát (mondjuk még mindig nem tudjuk, hogy ez mire volt jó) már szívemből utáltam Dashnert! :D Az ember egy pillanatig sem hiheti azt, hogy az ami épp történik az a valóság, és hihető. Ettől függetlenül továbbra is utálom Teresát, nekem Brenda sokkal jobban bejön :) ( De az se esett le nekem még, hogy hogyan került hirtelen Aris Teresához, hiszen ő végig a fiúkkal volt, hogy tudott elslisszolni tőlük úgy, hogy a tisztársak ne vegyék észre?)
      Ja és még annyi, hogy én Minhóra úgy emlékeztem mintha ő lett volna a nyugodtabb, és a higgadtabb az útvesztőben. Most meg mintha átvette volna Gally tulajdonságait, szókimondó és hirtelen természetű lett. De nembaj, így is ő az egyik kedvenc krakterem :)

      Törlés
    3. Szia Sany!

      Köszi, hogy leírtad a véleményed. :)
      - Thomas szerintem azért hagyta ott Teresát, mert bízott a lányban. Ha ő azt mondja, hogy menjen el és hagyja ott, akkor tudta, hogy az úgy lesz jó Teresának.
      - A "buli" rész nekem sem világos teljesen, mondjuk számomra az összes Brenda+Thomas kettes jelenetek nagyon erőltetettnek hatottak, szóval egy bulin már meg sem lepődtem. :D
      Furcsa ez a Brenda vs. Teresa kérdés, nővérem is mondta, hogy neki szimpatikus volt az új lány, míg én inkább maradnék Teresánál. Arra meg, hogy miért kellett, hogy Thomas becsapottnak és elárultnak érezze magát valamint, hogy Aris hogy került oda, remélem majd a 3. részben választ kapunk (végre). :)
      - Minho higgadt és nyugodt? Szerintem összekevered Newttal. :) Minho mindig is ilyen szókimondó, szarkasztikus, érzelemmentes fickó volt - legalább is az én fejemben. Hirtelen természetű? Ilyen nekem nem rémlik a könyvből... talán csak az, amikor nekiugrott Jorge-nak, de hát ki nem tette volna ezt a helyében? :D Nagy nyomás van egy vezetőn, meg kell védenie a csapatát minden áron és ki kell vívnia a tiszteletet, ha egy ellenséges csoporttal találkoznak.
      Minho-t én is imádom. ;)

      Törlés
  3. Én éppen tegnap vettem meg a könyvet,már alig várom,h elkezdjem de vmi mindig közbe jött/jön :( (talán ma éjjel neki állhatok )
    De Cassie, a te véleményedet szívesen elolvasnám a könyvről(csak pár mondatban,h legyen viszonyítási alapom,h mire is számítsak,de az erős spoiler tartalmakat lécci ne írd le :) köszi :DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Máté!

      Írtam egy külön bejegyzést a könyvről, mondjuk az spoileres.
      Hát mit mondjak? Nekem tetszett, nem volt Az Útvesztő 2.0, egyáltalán nem hasonlított az első könyvre, maximum abban, hogy ez is ugyanolyan izgalmas és olvasmányos. Ahogy a véleményemben írtam: a Tűzpróba egy kalandregény, azon van a hangsúly, hogy a szereplők eljutnak A pontból a B-be és nem a rejtélyeken. Ebben a részben nincs meg az alap felállás, mint Az Útvesztőben, hogy majd lesz egy nagy rejtély a könyv végén. Itt nincs. Csak menetelnek a szereplők, közben találkoznak új arcokkal és közben a régi karaktereket jobban elmélyíti az író (főleg Minho-t és Thomast).
      Szóval egy 'road book'-ra számíts. :))

      Törlés
  4. Huh.... jó gyors voltál.. :D 6 óra? (Füttyent...)
    Irigyellek titeket srácok! Én is olvasni akaroook! ●.●

    VálaszTörlés
  5. Én akkorát csalódtam Teresában.Én tényleg megakartam bocsájtani,de annyira megutáltam,hogy most már én se bíznék benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csodálom nem értem ezt minek kellett nagyon megbántottam thomast de nekem az elején Bejött de így már megutáltam mert megbántotta thomast azzal hogy arissal jár ��

      Törlés
    2. De amúgy csak azok akik a veszettel dolgoztak azok tudnak Brenda viszont ugyanolyan mint Thomas az utolsó eötti lett utánna jött aris aki pedig olyan mint teresa csak brendáék a B csoportba voltak tkomasék pedig az A ba

      Törlés
  6. Most csak én nem értem teljesen a történet végét?Akkor most Brenda a VESZETT-nek dolgozik?És miért mondta Teresa az,hogy a VESZETT jó?Annyira durva az a függővég.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem Teresa és Brenda VESZETT-el való össze függésére majd a következő részben fény derül, bár részben engem is izgat ez a fejlemény.

      Törlés
    2. Szerintem is a 3. részben derül erre fény, de nagyon úgy tűnik, hogy Brenda-nak van valami köze a VESZETT-hez.

      Szerintem ez most nem volt annyira durva függővég, mint az első könyvnél, de azért itt is izgulhattunk eleget. :)
      Teresa pedig azért mondta azt, hogy a VESZETT jó, mert szerintem ő hisz bennük. Hisz nekik és abban, hogy a jó érdekében tették velük azt, amit.

      Törlés
    3. Én nem hiszem, hogy Brenda a VESZETTnek dolgozna, szerintem vhogy tudomást szerzett arról, hogy mi fog történni Thomassal, és ezért figyelmeztette őt. Ez pont hogy kedves gesztus volt tőle.

      Törlés
    4. Brendával szerintem sem stimmel valami, hiszen máskülönben miért tudna Thomassal telepatikusan beszélni? Azt csak a VESZETT tudta elintézni neki...
      A Teresás dologban meg ugyanazt gondolom, mint a nővérem. :)

      Törlés
  7. Nekem nagyon tetszett a könyv! Izgalmas volt, fantáziadús, viszont a vége, nekem nagyon nem jött be! Értem én, hogy Thomas, nagyon haragszik Teresára, amit tett vele, de kérem, Teresa azért csinálta ezt, mert Thomast akarta megmenteni...! És hogy ezért Thomas arra kéri, hogy hagyja őt békén, szerintem nagyon nem fair! Sajnáltam Teresát, és ezért nem tetszett a vége, meg az, hogy elzárták Thomast! Miért csinálták? Tele vagyok megválaszolatlan kérdésekkel! De ezeken kívül a könyv fantasztikus volt: 10/8.5

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én megértem valamilyen szinten Thomast, értem, hogy miért lett hirtelen bizonytalan Teresával kapcsolatban, na meg főleg bizonytalan. Hát reméljük a 3. könyvben találkozni fognak és akkor "megbékélnek" egymással. :)
      Örülök, hogy leírtad a véleményed. :))

      Törlés
    2. Meg aztán Teresa utolsó mondatai sem voltak épp bíztatók.. :)

      Törlés
  8. Szasztok!
    Két nap után végre sikerűlt kiolvasnom.Nagyon tetszett az egész , az elejétől a végiég kellően izgalmas volt.Ami nagyon tetszett a történeten kivűl azok Thomasnak az álmai.
    Pár dolgon gondolkoztam miután a végére jutottam.Először is volt az a pisztolyos dolog hogy nem szabadott volna hogy oda kerüljön a városba egy fegyver , és miután lelőtték Thomas egyböl ment érte a VESZETT , valahogy nekem ez egy olyan látszatott ad hogy ez is csak egy változó volt mindvégig.
    Másik dolog ami felkeltette még a figyelmen , végén a Brendás dolog , ha Brenda a VESZETT-nek dolgozik akkor akár Jorgébol is kinézem ezt.Remélem az utóbbi kiderül a harmadik részből amit nagyon is várok.
    Filmet is nagyon várom már.
    Szép estét nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia kedves Névtelen. :)

      - Juj, Thomas álmai nekem is tetszettek, bele is akartam írni a véleményembe, de elfelejtettem. :D
      - A pisztolyos dolog számomra erőltetett volt... soha nem bírtam az ilyen jellegű "csavarokat" egy könyvben (vagy akár filmben/sorozatban), amikor a főszereplő sérül meg. Nővérem erre azt mondta, hogy ezzel csak azt akarta James érzékeltetni, hogy Thomas is megsérülhet, akárcsak a többiek, de nekem ne adja már be, hogy majd pont a főszerelő hal meg... (a főszereplőkért egyetlen könyvben sem aggódom kivéve a GoT-t)
      - Én is várom már a 3. részt, hogy kiderüljön több infó Brendáról és Jorge-ról. :)

      Törlés
  9. Az útvesztőt kb. 3 nap alatt olvastam el, ez pedig 6 nap. Ez szerintem sem volt olyan ütős, és olvasmányos, de nem volt rossz. A felépítése tényleg más. Míg ott egy zárt térben viszonylagos biztonságban vannak, addig itt nyílt terepen vannak, miközben bármilyen veszély leselkedhet rájuk, ez pedig jó alapod adhat a sztorinak.
    Az első jó pár fejezetet untam. Ami újdonság volt, az Aris felbukkanása, aki kezdettől fogva nem volt szimpatikus, de a végére sem lett az. Amikor vége lett az első könyvnek, és az epilógusban szó volt a B csoportról, akkor egyből ez ugrott be, a fordított felállás, és talált-süllyedt. Teresával elvoltam az előző részben, most megutáltam én is, már az első felbukkanásával. Meg az a csók….annyira klassz volt, hogy nincs szerelmi szál. Aztán…most ez lehet csak az én vesszőparipám, de úgy olvasnék már egy olyan ifjúsági történetet, ahol mellőzve lenne ez a szál. Már emiatt annyira üdén hatott az első könyv.
    A történet irányvonala ott kezdett igazán érdekelni, amikor felbukkant Brenda és Jorge. Én megkedveltem mindkettejüket, bár a lány hatalmas kérdőjel lett a végére. Mégis, ha valakivel össze akarja boronálni Dashner Thomast, akkor inkább ő legyen az. Nekem amúgy az is tetszett, hogy Thomas elvált egy párszor a csoporttól. Persze, furdalt a kíváncsiság, hogy mi a helyzet a többiekkel, de erre ott lesz a film. Remélem, ott meglesz a nézőpontváltás, az a filmnek is nagyon jót tenne.
    A kalandok egész jók és izgalmasak voltak. A random Disco sem érdekelt a sivatag közepén, bírtam, amikor Thomas csávába került :D Vagy amikor először találkoztak a buggyantakkal, vagy a golyó, vagy a vége, a lányokkal. Ilyen szempontból jó volt, hogy Thomas távol került a Minho-éktól.
    Minho…megváltozott :( Szeretem még továbbra is, mert csak a szívemhez nőtt az első részben. Most viszont itt-ott tényleg karakteridegen volt. Hiányzott a kimért, higgadt és kicsit magának való Minho. Newt…hiányzott a srác. Ő a szívem csücske, abszolút kedvenc karakterem volt az első könyvben, és filmben is annyira imádtam Mr. Sangster cuki pofiját :D Remélem ő nem változik meg a harmadik könyvben. Thomas…még mindig szeretem a srácot. Szerintem abszolút karakterhű volt végig. Talán csak annyit változott, hogy humorosabb lett, ez pedig előnyére :D Bírtam a beszólásait, főleg amikor a csajok elfogták. Sőt, a humor végig tetszett a könyvben, ez sokat dobott rajta, még ha egy picit valahogy kevésbé is olvasmányos, mint elődje. Teresában meg már abszolút nem bízok.
    A vége tök izgi volt, főleg az új lényekkel való harc. Először megijedtem, hogy megint jönnek a Siratók, de örültem, hogy más lények is vannak. Jaj, meg a vihart is imádtam, mint újdonságot. Az elején az a golyós cucc elég erőltetett volt szerintem. A vége meg tök kérdőjel újfent, érdekel a harmadik rész. Brenda itt lett nagy kérdőjel. Remélem nem dolgozik a VESZETT-nek, de elég valószínű. Megint csak egy pár információval lettünk gazdagabbak, a válaszok maradtak a harmadik könyvre. Nem baj, reméljük ezzel csak izgalmasabb lesz. Várom a tavasz, hogy megjelenjen :) No, meg a szeptembert. Nem baj, ha újfent lesznek változtatások a filmben.
    Összességében a hibái ellenére is tetszett a könyv, a mini függővégek működtek a könyvek végén, a humor is tetszett. De ha úgy az egészet nézem, akkor stílusában kicsit visszább vett Dashner, az előző könyv jobban olvastatta magát. Míg az Útvesztő 9/10, addig ez 7,5/10.

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok:)
    Én 2 nap alatt kiolvastam, nekem nagyon tetszett. Nekem a Brenda Thomas páros kicsit túlerőltetettnek tűnt, én Jobban szeretem a Teresa Thomas párost. Ez az Aris-Thomas-Terasa dolog szerintem is furcsa. Főleg azt nem értem hogy mi lett Thomassal a gázkamrában, d ebiztos volt valami ami a későbbiekben fog kiderülni. Ha a VESZETT utasította Teresát arra amit tett, akkor valószínű én is ezt tettem volna a helyébe. A végén ezek a narancssárga buborékos szörnyek szerintám már túlzás volt és nagyon meseszerű, nem olyan mint a siratók, ezért szerintem ezek nem oda illettek. Aztán az utolsó pár oldalt egyáltalán nem értem.. Thomas azt álmodja vagy az tényleg megtörténik vele? mert azt a részt többször is elolvastam de én komolyan nem értem.:)

    VálaszTörlés
  11. 1. rész

    Na, én is a végére értem a Tűzpróbának. Az, hogy ez az általam ennyire várt regény, ilyen sokáig tartott, jól jelzi, hogy számomra hatalmas csalódás volt. Ezt már ugyan jeleztem korábban, és még reménykedtem ugyan, hogy összeáll számomra a könyv, de ez nem történt meg.

    Ezért aztán, mielőtt belekezdenék a véleményalkotásba, azzal kezdeném, hogy én ezt nem objektív igazságként (sokszor éreztem már kommentben, hogy valaki meg akarja mondani a tutit) szánom, hanem szubjektív élményként szeretném megfogalmazni. És hozzátenném, hogy remélem, hogy nem fogtok rám haragudni, mert attól, hogy nekem nem tetszett, másnak még tetszhet, de olyan szinten ki vagyok akadva, hogy vissza kell fognom magam, hogy ne moderáljatok ki :D

    Mert nekem ez a könyv egy hatalmas katyvasz. Egy Thomas (és társai ellen) irányuló öncélú kínzássorozat borzasztóan realisztikus ábrázolása. Számomra ez már nem csupán nem élvezetes, hanem perverz.

    Ahogy már előttem is írták, az eleje unalmas. Igen, vannak izgalmas részek: a Teresa-Aris csere, a tetkók a srácokon még felkeltették az érdeklődésemet egészen Thomas feliratáig. Na az már durva volt. A hullás érzékcsalódások is. Főleg, hogy az ugyan kiderült, hogy az "csak" érzékcsalódás volt, de az továbbra sem, hogy mindez miért.
    Hogy Minho miképp ragadja magához a hatalmat, az szintén csalódást okozott. Épp azért szerettem meg ezt a srácot az Útvesztőben, mert úgy viselkedett vezető szerepben, hogy (oké, a Futárok vezetője volt, de egyébként) nem kellett kimondani, hogy vezető személyiség. Itt meg tök gyerekes módon veszi fel ezt a szerepet és sokszor viselkedik arrogánsan, mondván ő a vezető. Hogy - egyébként - vezetőként valóban megállja a helyét, azt elismerem, de nekem így sérült a karakter szerethetősége.

    Nekem hiányos a világ felépítése. Leginkább azért, mert az előző kötet végéhez képest szinte semmit nem tudunk meg a kinti világról, talán Brenda mesél két-három mondatot, de azon kívül csak azt tudjuk, amit amúgy a könyv fülszövege is megfogalmaz. És nekem ez kevés ahhoz, hogy stabilan álljon a lábán a világ. Az első kötetben még az volt, felkeltette az érdeklődést, de most már bosszantó.
    Ugyanez a helyzet a VESZETT-tel is. Most már számomra kevés az az infó, amit kapunk, belőlem az infóhiány most már nem érdeklődést (mint az Útvesztő elején!), hanem dühöt vált ki. Mert nekem ezek nélkül már nem volt egész ez a második kötet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem haragszom rád, mindenkinek joga van a véleményéhez.
      Mindenki másképpen éli meg/át a dolgokat. :)

      - a kínzásokról: szerintem ebben Az Útvesztő sem volt piskóta, Ben kitoloncolásától kezdve, a Siratókon át Chuck haláláig. Szerintem a szereplők "kínzása" (amit én inkább mondanék próbák elé tételnek) mindig is a sorozat központi eleme volt.
      - Minho-ról már írtam valamelyik bejegyzéshez így csak ugyanazt tudom megint leírni: valakinek úgy jött le Minho "megváltozása" a 2. könyvben, hogy milyen arrogáns, felelőtlen és agresszív lett, nekem és még néhány embernek meg úgy, hogy határozott, erős és igazi vezető lett. Azt hiszem ez is az ízlések és pofonok kategória.
      - a világfelépítést és az információt a VESZETT-ről kicsit én is hiányoltam, de szerintem a 3. részben több információt kapunk ezekről. :)

      Törlés
  12. 2. rész

    A fiúkkal történtek szerintem már a betegesség szintjét súrolják. Vagy túl élénk a képzelőerőm, vagy túl érzékeny vagyok, de egy idő után én döbbenten olvastam az arcukat letépő folyékony fémlabda pusztítását, majd az ezt követő közönyt. Igen, megértettem, hogy a saját életüket mentik közben, de sikított az empátia hiánya. Sokszor sugallt olyat a könyv, hogy meghalt, sebaj, Thomas nem ismerte, haladjunk tovább.
    A városban történtek szintén. A villámviharral nem volt gondom, a Jorge és csapatával való találkozás is kellemesen felpezsdítette az igencsak nyomasztó hangulatot (de itt nagyon kirítt Minho arroganciája, amikor majdnem miatta bántják a csapatot, ha Thomas nem menti meg a helyzetet).
    A Thomas-Brenda keresztüljutása a városon már ismét öncélú brutalitássorozat volt számomra, sokszor úgy éreztem, mintha látnám magam előtt, amint Dashner azon agyal, milyen borzalmak érjék ezt a két szerencsétlent, csak hogy történhessen valami. A harcuk a Buggyantakkal, a disco, a város teletáblázása a Thomas-ra vonatkozó szöveggel, ezek számomra mind-mind
    értelmetlen történések voltak. Az pedig, hogy amikor tényleg valami baja esik Thomasnak, na azonnal repül érte a VESZETT, hogy megmentse az életét, és visszadobhassa a kínzások sorába. Ezek a dolgok is olyanok, amire már az eddiginél több magyarázatra vágynék. Mert igenis dühítő, hogy nem tudom, mi ennek az egésznek a célja (igen, az Éhezők Viadalában is történnek borzalmak a fiatalokkal, de értjük, látjuk az egész hátterét, mi tudjuk, hogy amit a Kapitólium jónak tart, az valójában nem jó. Itt viszont a sok-sok borzalom ellenére azt sulykolják, hogy igenis nagyon fontos, hogy ezeken keresztülmenjenek a srácok, miközben nem értem, ki és milyen erkölcsi felhatalmazást érez erre.)

    Nagyon izgalmasnak tartottam az elején én is, de aztán megintcsak nem jöttek be a B csoporttal kapcsolatos várakozásaim. Hiszen klassz, hogy volt egy párhuzamos kísérlet, izgalmas, hogy ott lányok voltak, hogy ők többen maradtak életben, és vártam volna, hogy valamiféle érdekes vetélkedés vagy összefogás kialakuljon a két csoport között, ami előreviszi a történést, de még ezt sem kaptuk meg. Pedig annyi lehetőség lehetett volna ebben is!! Ehhez képest mit kaptunk? Hogy a lányoknak - teljesen indokolatlan, hogy miért - meg kellett volna ölniük Thomast, mindezt az áruló Teresa segítségével. Én amúgy azt sem értettem, miért csak a kötet végén jön rá Thomas, hogy a lány magától nem lenne ilyen, amikor látta a feliratot az ajtón? Értette, hogy a VESZETT szerepeket osztott rájuk fiúkra, akkor a Teresáé is egy ráosztott szerep. Ezzel kapcsolatban is ki lehetett volna játszani a veszettet, és ez sem történt meg, lett ehelyett az, amit a VESZETT akart.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. - ebben a részben tényleg sokkal "undorítóbb" dolgok történtek a fiúkkal, ezt elismerem. Emlékszem, hogy amikor olvastam az "emberek a plafonról lógnak le" részt, az volt az a pont, hogy azt mondtam magamnak, hogy mára elég ennyi olvasás. :D Ez így elsőre lesokkolt, utána a többihez már "hozzászoktam".
      - a siránkozásról: szerintem sokszor nincs is idő megsiratni azokat, akik elhullottak mellőlük az úton. Nem sok nyugvópont van a könyvben, mindig történik valami. Ha van Thomasnak egy kis pihije, akkor azokra gondol pár perc erejéig, akik számítottak/számítanak neki. (Chuck és Teresa)
      - Találkozás Jorge-val: Hát nekem Minho itt nem arrogánsként jött le, hanem védelmezőként. Mint vezető nem engedhette meg, hogy a "másik csapat" azt higgye, hogy félnek tőlük, ki kellett állnia a saját embereiért és meg kellett mutatnia, hogy ŐK irányítanak és ne higgye Jorge az ellenkezőjét.
      - Brenda + Thomas illetve a másik csapat dologgal egyetértek. :)

      Törlés
  13. 3. rész

    Az Aris-Teresa-Thomas-Brenda "szerelmi"(???) négyszögre már nem is tudom, érdemes-e kitérnem. Tényleg nincs más rajtam kívül, aki szánalmasan erőltetettnek érezné ezt a vonalat? Mondjuk én már korábban is értetlenül néztem, amikor azt írták

    sokan, hogy hurrá, de jó, nincs szerelmi szál a történetben, mert bár nem szerelem volt az első kötetben Thomas és Teresa között, de olyan erős kötődés, ami mellett én nem mennék el szó nélkül. Most viszont van cserében egy túlfűtött kamaszlányunk, egy törődésre vágyó főhősünk, meg Teresa, aki meg hát furcsán kezel helyzeteket, pedig lehet, tényleg ő

    cselekedett helyesen. Nekem ezzel a részével nincs is gondom, legalább beszélgetést kezdeményez, (értelmes) vitát generál, hogy Teresa helyesen cselekedett-e.

    A történettel már nem haladnék tovább, mert csak ismételném magam. A végét sem éreztem átgondoltnak, logikusnak,

    felépítettnek, pedig azt sugallja a könyv, hogy mindez márpedig az, cserébe viszont nem árulja el, miképp. Nem baj, a sci-fi és zombirajongók újabb gusztustalan támadó lényeket csodálhatnak majd a moziban.

    Amivel még gondom van, bár ezt is érintettem, a karakterfelépítés. Kevés (számomra legalábbis) túl kevés karakter sorsát ismerjük meg, a fiúk közül összesen tán vagy négy-öt fontos van: Thomas, Minho, Newt (aki nagyon mellőzve lesz, lényegében csak ott van mindenütt), Serpenyő, Winston, Aris. A lányok közül Teresa, Soya, Herriet. Hiába vannak többen a

    lányok, nem ismerünk meg közülük csak 2 embert. Plusz Jorge és Brenda. És kábé ennyi szereplővel meg néhány statisztával meg is van a film. Egyébként még ezzel is megbékélnék, ha közben nem érezném, hogy ezek a karakterek sem kidolgozottak.

    Szóval szumma-szummárum, a könyv olvastán nem a katarzis és a jó érzés uralkodott el bennem, hanem a hiányérzet, a düh és a csalódottság. Hiányzik a történet érdekes és izgalmas felépítése, helyette egy rogyadozó borzalomhalmot kaptunk válaszok nélkül, amelyek esetleg megtarthatnák és feljogosítást biztosítanának erre az egészre. Igazából most már kizárólag azért várom a harmadik kötetet, hogy megkapjam a kérdéseimre a válaszokat, az a baj, hogy az érdeklődésemet elveszítettem: ha ilyenek történnek még Thomasszal és társaival az immáron nem érdekel, csak az, hogy miért is van
    erkölcsi feljogosítása arra a VESZETTnek, hogy ezt tegye velük. Hogy mik is azok a minták és mire jók?
    De még ha meg is kapom a válaszaimat majd egyszer, most akkor is azt gondolom, hogy ezt a könyvet ebben a formában hiba volt megírni. Sajnálom :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ancsi!

      Ez egy részletes és kimerítő vélemény volt. :)
      Én nem haragszom rád a véleményed miatt, miért is haragudnék, hisz ahhoz mindenkinek meg van a saját joga.

      Tulajdonképpen néhány dologban egyet is értek veled, és értem, hogy miért csalódhattál ekkorát. Az információhiány engem is idegesít egyébként, de a harmadik részben csak fény derül minden titokra. Gondolom kellett valami izgalom az utolsó könyvre is, Dashner nem akart minden poént a második részben ellőni.

      A lényeg, hogy sajnálom, hogy csalódnod kellett, de talán majd idővel megszépülnek a könyvről való emlékeid. Emellett bízzunk abban, hogy a film jobban össze lesz rakva, és a lényegtelen vagy idegesítő részeket kihagyják belőle. :)

      Törlés
    2. A film részemről nem lesz nézős, de az oldalatokra azért visszajárok, itt úgyis megkapok minden olyan infót, ami érdekel :))

      Amúgy nem is azt vártam, hogy Dashner ellőjön minden poént, de azt igen, hogy kicsikét tisztábban láthassunk. Plusz az a gondom, hogy ami beszámolókat én olvastam a harmadik kötetről, azokból is az jön le, hogy homályos marad a kép sok mindenben...

      Törlés
    3. A 3. résszel nagyjából egyetértek, kivéve azt, hogy hiba volt megírni a könyvet. :))
      Külön kiemelném a karakterfejlődés hiányát, ezen belül főként Newtot. Felháborítóan el volt hanyagolva a fiú ebben a részben, szégyelld magad Dashner!
      Viszont helyette kaptunk Minho-t, ami azért kicsit kárpótol. :)

      Törlés
    4. Nem azt írtam, hogy megírni volt hiba a könyvet, hanem, hogy ebben a formában. Azon van a hangsúly :)
      Igen, Newt el lett hanyagolva csúnyán, főleg ahhoz képest, ahogy fel lett építve az első kötetben.

      Törlés
  14. Nem rég én is kiolvastam a Tűzpróbát és tetszett is meg nem is. Hiányzott belőle az a plussz ami megvolt az első részben. Nekem kicsit olyan mintha egy másik James Dashner írta volna. De hogy Teresáról mondjak pár szót... Teresa helyesen cselekedett mert szereti Thomast az meg Thomas hibája (és ez számomra érthetelen) hogy nem tud megbocsájtani. Brenda karaktere nekem nem tűnik annyira nagyon erőltetettnek inkább csak marha kidolgozatlannak. Nem igazán sikerült karakteresre. És az meg szerintem az egyik legfurcsább, miért lett Minho ennyire agresszív? Annyira nem olyan volt.
    Sokat gondolkoztam azon, miért lett annyira katyvasz az első -(és a 3. Rész is?)-? Lehet hogy James csak érzkeltetni akarta a teljes káoszt a földön de mégis rengeteg mindent elfelejtett közölni ezért inkább az az érzésem hogy gyorsan leírta a sztorit anélkül, hogy alaposabban átgondolta volna.
    A másik nem tetsző dolog az az eltúlzott morbidizmus volt, sokszor már túl lőtt a célon és nekem inkább komikussá vált egy-két jelenet mint izgalmassá.
    De azért volt sok jó pontja is a könyvnek mert lekötött és érdekelt az a világ amit az író megteremtett a könyvben. (Amúgy ha valaki tudja, olvassa el a 0. Részt mert az egy különálló történet és nagyon érdekes meg sokkal jobbra lett megírva mint a 2.) De ez csak vélemény ;).
    Nekem a Tűzpróba: 10/7

    VálaszTörlés
  15. Hello :) Én is elolvastam már a Tűzpróbát,a 3.résznél járok (letöltöttem netről) és akkor szerintem kezdjük is.Az első részhez képset sokkal durvább,csúnya beszéddel teli,ami kicsit meglepett,de nem zavar amúgy.
    Nekem tetszett.Izgalmas volt,fordulatos,mindig történt valami,és bár néha kicsit erőltetett volt,akkor is jó :) Egy kis SPOILER.
    Az eleje nagyon tetszett,a tetkó,a hullák,a tégalfal,a Patkány-fejű :D Na és a zombik.Olykor már sok volt belőlük,de azért nem volt elviselhetetlen.Szerintem meg az a golyó ami rámászott a fejükre,pont ijesztő volt,és nálam beleillet a képbe.
    Jöhet maga a lényeg.Az utazásuk unalmas volt,de a viharok és egyéb megpróbáltatások feldobták.Nem írnék róla többet,talán még annyi,hogy nagyon nem volt szimpi Jorge és Brenda,de aztán a Teresa ügy után megkedveltem.Valahogy csalódtam Teresában.Nem haragszom.Csak idegesít amit tett(ek).Talán ha az is volt a feladata ami,túljátszotta a szerepét,túlzásba esett.Ott sajnáltam Thomast.
    A sebesülései,ráadásul nem is egy,nekem már sok volt.
    A lények szerintem ötletesek voltak,furcsák,de épp olyan ijesztőek,mint a siratók.Ja amúgy mindig amikor olvasom a könyvet,hiányzik egyszerűen az Útvesztő,nem tudom miért,talán mert annyi minden változott.
    Remélem nem volt sok Spoiler.
    Ja és hiányoltam Newtot.Nem volt sok szerepe.De Minhot egyre jobban csípem.:)
    Ó,amúgy remélem lesz kibeszélő a 3.részhwz is,mert szívesen írnék oda,de az itt Spoiler lenne.:)
    Ajánlom :) És várom a filmet :) A kedvenc könyvsorozatom,és azt hiszem ez lesz a kedvenc filmsorozatom is :))<3 Ja és:
    KEEP CALM AND LOVE THOMAS BRODIE-SANGSTER <33 -egy rajongója.:)<3

    VálaszTörlés
  16. Én nem olvastam a könyvet, de nagyon szeretném megtudni, hogy mi is történt Thomasal, már mint, hogy lőtték le vagy mi??
    Kérlek válaszoljatok!!
    Nagyon kíváncsi vagyok..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak ajánlani tudom a könyv elolvasását. :)
      Thomast az egyik Cranks lőtte le, de - "meglepő módon" - nem halt meg, mert a VESZETT munkatársai kimentették a Perzseltföldről és megműtötték.

      Törlés
  17. Végre sikerült elolvasnom, de a végét már egyáltalán nem értettem :D

    VálaszTörlés
  18. Én nem olvastam a könyvet, de egyenlőre nem is szeretném , mert amiket itt írtatok róla nagy csalódást okzna.... Inkább megvárom a filmet, remélem az ugyanolyan jólesz, mint az útvesztő. Kitérve arra, hogy Newtot itt elhanyagolták számomra nagyon sajnálatos ugyanis nekem ő a kedvencem.... Szerintem nagyon tehetséges színész nagyon tetszik a karaktere, hogy ilyen higgadt és fel tudja mérni a helyzeteket azon kívül iszonyatosan cukiiii( <3 <3 <3 )... Nagyon sajnálom tényleg ezt... :/ Remélem, hogy a harmadik részben sok szerepe lesz és jól megismerhetjük ésma legfontosabb, hogy semmiféle képpen se halljon meg!!!! Imádom Newtot.... <3 <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyet értek veled, nekem is a kedvenc szereplőm Newt és sajnos a könyv második részében kicsitcelhanyagolják. :) Én személy szerint nagyon várom a filmet imádom Tomas-t mint szinészt meg amúgy is *.* :)

      Törlés
  19. Hello! Én sem az Útvesztőt, sem a Tűzpróbát nem olvastam, viszont a filmbe beleszerettem. Szerintetek érdemes lenne úgy elolvasni a Tűzpróbát, hogy az első részt csak filmen láttam?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyv jobb, mint a film, sokkal jobban részletez mindent, és a szereplők is jobban kibontakoznak, és a VESZETT-ről is rengeteg minden kiderül. Pdf-ben neten meg tudod találni az első részt, szerintem hiba lenne kihagyni. Nekem személy szerint örök kedvenc Az Útvesztő, egyszerűen olvastatja magát. Plusz számomra a Tűzpróba nem tudta hozni az első rész színvonalát. Ugyanúgy izgalmas és pörgős a sztori, csak a(z általam) legkedveltebb szereplőket nagyon a háttérbe szorították.
      Szerintem ne hagyd ki a könyvet! ;)

      Törlés
  20. Köszi,megrendeltem mar mind a kettőt !��

    VálaszTörlés
  21. Helló!:)
    Én novemberben láttam a moziban az Útvesztőt, feliratosan. Azóta teljesen a rabja vagyok, de a könyveket (sajnos) csak karácsonyra kaptam meg. Nekem mind a kettő nagyon tetszett, bár az első valamiért talán jobban. Amúgy mindkettőt már 25.-re kiolvastam,egyszerűen nem lehetett letenni! :) Azóta többször is újraolvastam. Amit nem értettem az Útvesztőnél, hogy a végén Gallyvel mi lett? Mert csak annyit ír hogy Thomast leszedték róla de utána még azt is,hogy "senkit sem érdekelt Gally,aki kiterítve feküdt, bár még lélegzett." És ennyi.
    A Tűzpróbánál, mint láttam a kommenteket (facebookon is) sokan haragudtak Teresára. Én valamiért rá nem tudtam haragudni, max annál a jelenetnél, amikor Arisszal enyelgett. -.- Amúgy nem tudom Minhót miért bántjátok. :D Ő mindig is ilyen volt, szókimondó, őszinte, vicces de jófej. Az útvesztőben is összeverekedett Gallyvel, és Jorge se bánt túl szépen vele.
    A Tűzpróba végén nem értem, mit csináltak szegény Thomassal, de ez gondolom majd a harmadik részben kiderül. Remélem nem igaz hogy tényleg már "túl késő".
    Ui:. Valaki nem tudja, hogy ki énekli a Nightmare-t? Imádom azt a zenét :3

    VálaszTörlés
  22. Szia :)
    Én tegnap olvastam ki és egy-két dolog eléggé homályos.SPOILERES LESZ!!!
    Például azt nem értem,hogy mi a csuda az a Változók?
    Thomas a végén miért zárta ki Teresát?
    Brendával is ugyanazt csinálták,mint Teresával?
    Nekem is fura volt Minho.Mármint mindig ő a szókimondó,a tökös csávó,aki szarkasztikus,vicces, de most mintha elvetette volna a sulykot. Durva volt,folyton oltogatta Thomast és Newt-ot.Vezetőként nagyon rátermett és megfontolt,mégse éreztem,hogy alkalmas lenne rá,mivel ahogy az előbb említettem,durva és alig foglalkozott a többi tisztárssal.
    Apropó,tisztársak.Róluk alig említ valamit az író,csak Thomast,Newtot,Minhot és meglepetésemre Winstont és Serpenyőt emeli ki. Ráadásul szegény Winston...
    A Teresához fűződő viszony sem tetszett.Az elején én sem értettem,hogy miért fut el a háztól,de aztán rájöttem,hogy (szerintem) Thomas megijedt tőle,mivel ugyanazt látta Teresán,mint Gallyn.Én nem utáltam meg,amiért ilyen-olyan dolgokat tett,bár szerintem semmi értelme nem volt,csak a VESZETT kényszerítette. Mondjuk amikor Arisszal enyelgett,az már tényleg fura volt.Én könnyen megbocsátottam neki,de átérzem Thomas szemszögéből is,de szerintem egy kicsit képmutató.Lehet,hogy most sok ellenséget szereztem,de szerintem így van :D Tommy is eléggé megbarátkozott Brendával (akit nem igazán szívlelek,de egyébként bátor,ügyes lány).A bujós-ölelkezős részeknél csak forgattam a szemem,és a könyvhöz üvöltöztem,hogy "Thomas,te kandúr,mi lesz Teresával?" és mire leesett neki,hogy "hoppá,van egy lány akibe belezúgtam egy ideje" már ki voltam akadva.
    Másrészről az sem tetszett,ahogy a fordító lefordította. Nem akarok hálátlan,sem pedig tiszteletlen lenni,de ha egy könyvben olyan szavakat látok,hogy "köcce" meg "lécci",akkor a falra mászok.Először nem is hittem a szememnek,hogy ez feketén-fehéren le van nyomtatva.Az első sokk után azon gondolkodtam,hogy folytassam e az olvasást,de persze le se tettem. :)
    Szinte csak a negatívumot írtam le,de még egy dolog nagyon zavart:tudom,hogy Thomas a főszereplő,de az nagyon irritált,mikor minden 10. sornál meglőtték,megtámadták,rámászott a Brenda,elfogták stb. Könyörgöm,ne csak ő legyen a középpontban. Jó,ismétlem magamat,tudom,hogy a ő a főszereplő,de pl. Newt-nak körübelül 1 oldalnyi szövege volt össz-vissz,ami kiakasztott,mivel ő egy nagyon intelligens,nyugodt figura,és szívesebben olvastam volna,mint azt hogy Thomasnak épp mikor hiányzik Brenda.
    De volt sok pozitív oldala is:tetszettek a tetkók,szerintem ötletesek. A leírások egyszerűen zseniálisra sikeredtek,teljesen bele tudtam magamat képzelni,éreztem,ahogy a nap tűz,ahogy a az éghajlat hirtelen esősre váltott,úgy fáztam én is,tehát fantasztikus képleírást kaptunk.
    A Kitöréses sztorival is megfogott,és ahogy leírta a már-már zombivá alakuló embereket...amikor Thomast és Brendát megtalálta a Buggyant,na ott felsikítottam rémületemben.
    A visszaemlékezős részek is bejöttek,így bepillantást kaphattunk,hogy milyen kicsi gyerekkora óta van benne ebben az őrült mókuskerékben.
    A vége is tetszett,mind a harcolós rész,mind pedig az,mikor felszállnak a repülőre.Na ott Thomas eléggé tökös :) Meg naiv,hogy azt hitte,hogy minden happy end lesz...Megsajnáltam. Thomasról még egy aprócska kritika:folyton elaludt. Tudom,tudom hogy ki gyalogolta/futotta a lelkét,de mikor dúl a harc,ő édesdeden alszik,az fura volt.Legalábbis számomra.
    Beismerem,hogy gyengébb lett,mint Az útvesztő,egy közös mégis van bennük:mind a két könyv egyre fokozza a kíváncsiságomat a VESZETtel kapcsolatban.Nem tudom eldönteni,hogy most jó e vagy rossz. Még Teresa utolsó mondata is felcsigázott:A VESZETT jó.Kíváncsi leszek a következő kötetre :)


    VálaszTörlés
  23. Sziasztok!:)

    Nekem egy picit fura volt a könyv, de egy valamit teljesen nem értek.(lehet ,hogy az előttem szólók közül már írta valaki,de nem olvastam végig az összeset)
    lehet,hogy én emlékszem rosszul, de most nincs nálam az Útvesztő könyv, így a filmben kerestem meg azt a részt , mikor Newt azt mondja a Thomasnak, hogy Alby volt a legelső a tisztáson, Még mondja is, hogy milyen nehéz lehetett neki egy hónapig egyedül. Evvel szemben a Tűzpróbűban 2 oldalon keresztül azt ecsetelik, hogy az adott helyzetük pont olyan, mint amikor legelsőnek ébredtek fel harmincan a tisztáson, és nem tudták mi van, de hamar alkalmazkodtak.
    Na most vagy én értettem valamit nagyon félre, vagy James Dashner felejtette el mit írt az első kötetben.
    Valakinek ez még feltűnt, vagy csak én néztem be az egészet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nem, nem nézted félre, ez az egyik változtatás a filmben. A könyvben tényleg 30-an érkeztek együtt elsőnek a Tisztásra. Viszont ezt a filmben megváltoztatták arra, hogy Alby volt az első, hogy ezzel is mélyítsék a karakterét. :)

      Törlés
    2. jaaa, köszi, csak az első könyvet azt már nagyon rég olvastam,és így a film maradt meg jobban.
      De akkor így minden oké.

      Törlés
  24. Fuuuu...én nagyon imádtam magát az Útvesztőt, és a Tűzpróbát is. Az eleje szerintem egy kicsit sok volt, de nagyon nagyon imádtam mindenegyes sorát olvasni:) Egyépként én románckedvelő vagyok, azaz az elejétől drukkoltam Thomas+Teresa párosnak, és éppen ezért annyira nem kedveltem Brendát... De aztán a könyv végên... Nagyon haragudtam Teresára, mígnem kiderült, hogy az egész csak kamu volt, és Thomasért tette... Imádom Thomas és Teresa karakterét! Mindig vártam hogy beszélgessenek egymás fejében, de a könyv végén csalódtam... Elvártam hogy max. Egy Teresa "szeretlek" kifejezés elhangozzon...de nyilván ez nem egy romcsi könyv.egy kicsit most utálom Thomast hogy a végén ellökte magától Teresát...
    Amúgy a végétnem is igazából értetttem :( annyira várom már a 3. Részét... Mi lesz velem tavaszzig???
    Egyépként a pontos idejét tudjuk már a könyv boltokba kerülêsének???
    Ja és még annyit, hogy imádom Minho és Newt karakterétígyis úgyis! De Minho néhány helyen minthogyha teljesen mássá vált vlna:(
    Fuuu de várom már a 3.-at
    ( kiváncsi vagyok, hogy mit fognak máshogy csinálni a filmben, esetleg mit fognak belőle kihagyni, de mire kijön az egy örökkévalóság lesz:( )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      A 3. könyv pontos megjelenési időpontjával kapcsolatban még nem tudtunk semmit, de tervezzük, hogy írunk a kiadónak egy érdeklődő levelet. :) Ha bármi lesz, az oldalon úgyis közzétesszük.

      Törlés
  25. Istenem de szeretem ezt a triológiát!!!!! :)
    Soha ne legyen vége!!!!!! :(

    VálaszTörlés
  26. Az a helyzet h sztem a kiado szokas szerint tolni fogja a megjelenesi datumot :/ mondjuk en a 3. Reszt egy rajongoi forditasban olvastam es egesz jo volt a forditas. Anna Cassie, tudom h furcsa kérés de nem csinálnátok egy kibeszelot a 3. Resznek? , annyira jo lenne leirni a vélemenyet azoknak akik olvastak a 3.at :)
    Vagy inkabb megvarjatok a konyv hivatalos magyar megjeleneset?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legutóbbi email-váltásunk alkalmával a kiadó áprilisra ígérte a 3. részt, így azt hiszem addig már kivárunk. A kibeszélőt majd csak akkor nyitjuk meg, ha hivatalosan megjelenik a könyv. Nincs olyan messze már az a bő két hónap. ;)

      Törlés
  27. Én sajna még szombaton olvastam ki a könyvet. Én nagyon szerettem volna ha Thomas és Teresa között lesz valami, majd 180 fokos fordulat jött: azt kívántam, bár hagyná Thomas Teresát a sunyiba... Nem tudtam Teresára úgy nézni, mint aki jót tesz Thomassal, vagy vmi. Nagyon kiakadtam Teresára,hogy Thomassal mit tesz. El sem tudtam képzelni, hogy ez esetleg csak egy álca, vagy hogy azért tesz olyan csúnya dolgokat Thomassal, hogy életbe maradjanak. Életemben nem haragudtam még ennyire egy könyv szereplőjére sem, mint Teresára... Majd ismét egy 180 fokos fordulat jött, fény derült a dologra: Thomas érdekében tette az egészet... Akkor ismét megszerettem Teresát...De ugyanakkor valahogy nem nagyon tudtam ezek után megbízni a csajban, gyanús volt így hirtelen... Igaz 3 nap alatt olvastam ki az előző részét, az útvesztőt, utána egyszerűen hiányoltam a könyvet, szenvedtem a "jelenléte" nélkül.. Lézengtem a házban, hiányoltam az olvasást, amit ugye napokon keresztül vagy egyszer sokat vagy többször keveset olvastam... Aztán amikor megjött a Tűzpróba, akkor előre féltem, hogyha kiolvasom, szenvedni fogok, és elhatároztam, hogy lassan fogok olvasni, hogy későn fejezzem, be amit persze nem tartottam be, mert olyan izgi volt az egész mindenség, hogy 2 nap alatt olvastam ki.... De annak ellenére hogy nem vagyok túl okos, kitaláltam, hogy amikor az utolsó 10 oldal van hátra, megrendelem a 3.részt is, és így is lett, holnap itt a könyv. Van amikor rám tör, hogy fú visszaolvasok az előző 2 részbe, de végül nem.... Megnéztem már a Tűzpróba előzetesét, meg az útvesztőt filmben, de persze csomó dolog vagy nincs benne a filmben, vagy rosszul, stb. úgyhogy maradok a könyvnél... Na de visszatérve az "értékeléshez":
    a legjobban az tetszett, hogy izgalmas minden egyes sora... Konkrétan a rabja lettem ezeknek a könyveknek... a negatívum pedig az volt, hogy volt amikor elvesztettem a fonalat, és el kellett olvassam azt az adott oldalt még1szer... Meg azt utáltam a legjobban, amikor Brenda rámászott állandóan Thomasra... De ezen kívül persze volt még 1-2 negatívum, de ennyi és a többi pozitív. Ha egyszer adódna egy lehetőség, hogy beszéljek/találkozzak James Dashnerrel akkor az lenne az első mondanivalóm, hogy köszönöm ezt a remek könyvet, mert ez bizony remek:) Esküszöm, hogy minden egyes sorát örömmel olvastam annak ellenére, hogy az lehet negatív volt... Persze elvártam egy csomószor, hogy egymás fejében megszólaljanak, de elmaradt egy csomószor... Amikor a vége felé elkezdtek fejben beszélni, nagyon megörültem, valamiért ez nekem olyan furi, aranyos, és vicces is. Na viszont megemlíteném Newt-ot és Minho-t is. Egyszerűen örömmel teltem el, amikor újra találkozott a 3 barát, vagy nem is tudom hogy mondjam őket... Persze néha eléggé meglepett, hogy Minhóból, a talpraesett, vicces stb... fiúból egyik pillanatról a másikra egy ellenséges és még Thomasnak meg Newt-nak is beszólogatós "oroszlán" lett... Magával ragadott, hogy ők nem csak úgy szaladgálnak a nagy semmi közepén feleslegesen, hanem a biztonságos menedéket keresik. Báár amikor oda értek ahhoz a bizonyos "Biztonságos Menedék"hez, nem kicsit lepődtem meg, bár sejtettem, hogy akkor már Bergel mennek el. Brendáról pedig ismét csak annyit, hogy szerintem egy bátor, talpraesett, olykor tapadós lány.... Ennek ellenére őt is kedvelem.. Amikor menekültek az elborult agyú Buggyantak elől ők ketten, és elbújtak, azt hittem nem találja őket meg, és akkor újra meg újra menekvés lesz a téma, épp ezért ijedtem meg, amikor ki akartak mászni a kis számomra cuki búvóhelyükről és rájuk köszönt a buggyant:D Szó szerint levert a víz, kirázott a hideg, megijedtem, majdnem bőgtem hogy most jajj istenem mi lesz, de vhogy éreztem hogy megmenekülnek. Viszont amikor az a golyó bejött a képbe, higy leveszi úgymond az emberkék fejét, eléggé megrémített... Féltem, hogy szegény Newt esetleg majdnem elveszti esetleg a fejét, de fölösleges volt, mert ő az egyik főszereplő. Holnap jöna 3 része, már várom:)

    VálaszTörlés