2015. február 20., péntek

Színészeink más szerepben - Ki Hong Lee és Chris Sheffield


A cikksorozatunk második részében egy általam már sokat emlegetett filmről szeretnék többet mesélni nektek, ez pedig a The Stanford Prison Experiment vagyis A stanfordi börtönkísérlet című film.


Sokatoknak ismerős lehet a film cím, ez azért van, mert ezt a történetet dolgozta fel a 2001-es német film, A Kísérlet, és később annak az amerikai feldolgozása is, amely 2010-ben azonos címmel jelent meg Adrien Brody főszereplésével.
Először azzal kezdeném, hogy a fent említett két film teljesen eltér az alap történettől, míg a 2015-ös A stanfordi börtönkísérlet című film (az elmondottak alapján) hű az eredeti történethez, ugyanis a legújabb filmben valóban egyetemistákkal végzik el a kísérletet a stanfordi egyetem pszichológia tanszékének az alagsorában. 
A történet megtörtént eseményeken alapul, amely Philip Zimbardo pszichológus kísérletét mutatja be. De hogy mi is volt ez pontosan?

"A stanfordi börtönkísérlet (vagy Zimbardo-féle börtönkísérlet) pszichológia szempontból vizsgálta az emberek fogságban való viselkedését. A kísérletet 1971-ben végezték a Stamford Egyetemen Philip Zinbardo vezetésével. A részt vevő önkéntes diákok foglyok és őrök szerepét játszották el egy, az egyetem alagsorában berendezett börtönben. A kísérletet azonban a befejezés tervezett ideje előtt – hat nap után – félbe kellett szakítani, mert az alanyok viselkedésükkel veszélyeztetni kezdték egymás testi és lelki épségét." [x]

A filmben Ki Hong Gavin Chan szerepében tűnik fel, Chris Sheffield pedig Tom Thompsont kelti életre. 

Előzetest nem találtam a filmhez (na ez hogy lehet?), ezért egy Hogyan készült? videót hoztam el, amelyben a film rendezője, Kyle Patrick Alvarez beszél a filmről.


Kinek ajánlom?: Akit nem döbbent meg, hogy a filmben lévő események a valóságban is megtörténtek és aki szereti a pszichológiai thrillereket.

Én személy szerint már most szeretem ezt a filmet, mert a németet is szerettem és úgy gondolom, hogy mivel ez a film pontosan ugyanolyan, mint az eredeti történet, biztosan jobban fogom szeretni, mint az eddigi filmeket. Nagyon várom már, hogy lássam. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése