2015. február 21., szombat

A Tűzpróbáról kritikus szemmel

Nagy nyugodtan nézegetem az Origót, amikor egyszer csak szembetalálom magam egy Tűzpróba könyvkritikával. Gondolhatjátok mennyire meglepődtem, de egyből tudtam, hogy ezt bizony nektek is meg kell mutatnom. 
Nem igazán értem, hogy mi az oka annak, hogy éppen most cikkeztek a könyvről, mindenesetre legyen akármilyen a kritika, nekünk ez is reklám, úgyhogy örülünk neki. :)
A képre kattintva eljuthattok a kritikához, ami előre szólok, hogy elég lehúzóra sikeredett, így  ha komment írására adjátok a fejetek, kérek mindenkit, hogy kulturáltan tegye azt meg az eredeti oldalon vagy akár itt is. :)

Mit gondotok a cikkről, igaza van az írónak?


6 megjegyzés:

  1. Hát sajnos számomra hatalmas csalódás volt a Tűzpróba, így sajnos nagyrészt egyet kell, hogy értsek a kritika írójával, aki szintén kulturáltan fogalmazta meg a véleményét. Annyi, hogy nekem a könyv eleje sem jött be (talán csak a Teresa-Aris csere meg a rejtélyes módon megjelent tetkók), a vége viszont valóban izgalmas. De nagy összességében én csalódtam Dashnerben.

    Más. Létezik, hogy pont a héten jelent meg az Útvesztő DVD és Ti egy szót se írtok róla egész héten? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holnap írunk majd róla, csak eddig nem valami sok infó van, így nem is nagyon erőltettük. :)

      Törlés
  2. A fordítással sokat rontottak rajta. Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, és megláttam az "aluszikálj" szót, hát, le kellett raknom. És volt még pár ilyen, amitől így lefagytam. Főleg, hogy elkezdtem angolul, mert már nem bírtam várni, szóval valami fogalmam is volt róla. Csak abban bízom, hogy a harmadik rész fordítását nem erre a nőre bízták. De ha ettől eltekintek, akkor sem lett kedvenc, mint Az útvesztő. Nem tetszett annyira a történet, bár az jó volt, hogy új helyszínre kerültek, nem úgy, mint Az Éhezők Viadala második részében.
    Ancsi, én is pont erre gondoltam. :D De már megrendeltem a DVD-t, szóval csak várni kell, amíg a CD-k, amik nincsenek raktáron is beérkeznek, és már hozzák is. :3

    VálaszTörlés
  3. Nem akarok senkit megbántani. Szóbal előre is bocsánat mindenkitől. De a Tűzpróba tényleg nem valami jó könyv. Jó igaz az is, hogy a disztópikus könyveket nem igazán szívlelem. Viszont azért kiváncsian várom, hogy ebből a "silány" sztoriból (bocsi) milyen filmet fognak készíteni. Félek, a 3. könyvtől, mert a 2.-nál az az érzés kapott el, hogy a nagy büdös semmiért voltak ezek a próbák/tesztek. A legjobb az lenne, ha mindenki meghalna hősként. Bocsi mégegyszer minden rajongótól, nem azért írtam, hogy bárkit is megbántsak. Egyébként remek ez a rajongói oldal! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Sajnos egyet kell h ertsek a kritika irojaval nem keves dologban. Bar beleolvastam a hivatalos magyar forditasba inkabb maradtam a fan mades forditasnal mert az sokkal konyvhubb. Igy olvastam el a 3. Es 0. Reszt is...

    VálaszTörlés
  5. Én nem értek egyet ezzel a kritikával.Szerintem James Dashner jól megoldotta a könyv felépítését.Szerintem nem volt benne semmi unalmas cselekmény.Én személy szerint lese tudtam magamtól tenni ezt a könyvet..szinte teljesen bele tudtam képzelni magamat a könyvbe,és a tisztársakkal együtt élhettem át ezeket a néhol ideg pengető eseményeket.A fordításról viszont én nem tudnék semmit sem nyilatkozni mert angolul nem olvastam ezt a könyvet sem.A Tűzpróbában nagyon tudtam értékelni azt hogy még jelen volt Thomas,Newt,Minho barátsága,és persze a másik kedvencem benne az olyan párbeszédjeik voltak amik szarkazmussal voltak teli.Ez a könyv főleg azért tetszett meg nekem így mert számomra olyan jó érzés volt hogy nem feledkezett meg a Chuckal történtekről sem,hogy Thomas mindig gondolt rá.Az pedig,hogy megmaradtak a fiúk mint egy nagy családtag..tehát hogy mindig próbálták a másikat megvédeni ez nekem egyel több ok arra hogy szeressem a Tűzpróbát.Végezetül,de nem utolsó sorban külön köszönet az írónak hogy most is a háttérbe szorította valamennyire a romantikus cselekményeket..ezért örök hála!Utoljára pedig még kiszeretném hangsúlyozni,hogy imádom ezt a könyvét is.:)

    VálaszTörlés