2015. október 17., szombat

20 napos Az Útvesztő kihívás: 1. nap


Sajnos elérkezett az utolsó film előtti holt időszak, és sokat gondolkoztunk azon, hogy erre az időre milyen bejegyzéseket hozzunk nektek. Az egyik ilyen ötlet egy újabb kihívás volt, természetesen más kérdésekkel, mint amiket az előző kihívásban olvashattatok. Hosszas ötletelés után összeszedtünk újabb 20 kérdést, melyben már a trilógia utolsó könyvének, az előzménykönyvnek és a második filmnek is jutott szerep.

Reméljük most többen tartatok velünk a kihívásban, mint előző alkalommal, mindenesetre mi remekül szórakoztunk, mikor a kérdésekre válaszoltunk. Némelyik elgondolkodtató, némelyik egyszerű és némelyik szórakoztató volt. Akkor elég is a felvezetőből, kezdjük az első kérdéssel. :)


A kihívás kérdései és a válaszok is természetesen SPOILERESEK a megjelent négy könyvre és a két eddigi filmre nézve, így csakis ennek tudatában olvassatok tovább!

1. nap: Elégedett vagy a Halálkúra könyvvel, mint a trilógia befejező részével? Ha nem, akkor te hogyan fejezted volna be másképp? Szerinted hiányzik valami a végéről?

Anna:
Nem vagyok elégedett a trilógia befejező részével, mert mint a legtöbben, nekem is erős hiányérzetem maradt utána. Maga a könyv is a leggyengébb a három rész közül, és ha azt is figyelembe vesszük, hogy sok kérdést hagyott nyitva, és elég random módon vetett véget a történetnek, így sajnos nem vagyok vele elégedett.
Én kissé "tragikusabban" fejeztem volna be, és talán még Thomast is megöltem volna a végén. Akkor sokkal drámaibb lett volna a befejezés. Emellett örültem volna annak, hogy ha az író minden szálat elvarr, és ha nem ezzel az "édenkertes" lezárással búcsúztunk volna.

Cassie:
Kemény kérdés így az elején. :D Részletesebb véleményemet a Halálkúra könyvről itt elolvashatjátok, így nem nagyon húznám ennél a kérdésnél a szót. Egyértelműen csalódás volt a befejező rész számomra, a vége teljesen kiborított, egyáltalán nem tetszett. Hogyan fejeztem volna be másképp? Nem tudom hogyan és miért, de megöltem volna Thomast. Szerintem a főszereplő halála mindig ad egy nyomatékot a könyvnek. A végéről meg talán az hiányzik, hogy nem tudjuk meg, hogy onnantól fogva mi fog történni. Persze James elmondja, hogy most már minden happy, ők megmenekültek, stb., de azért én kíváncsi lettem volna a jövőre is, legalább utalva rá.

8 megjegyzés:

  1. Azt elmondhatom, hogy véleményem szerint a Halálkúra volt a leggyengébb könyv a trilógiából. A vége egyáltalán nem tetszett. Szóval egyáltalán nem arra számítottam, hogy eljutnak az édenbe és onnantól kb nincsen semmi. Én Dashner helyében jobban megnehezítettem volna a dolgukat, hogy eljussanak oda, valamint írtam volna egy olyan fejezetet, ami például évekkel később történik, hogy milyen lett az életük.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is a harmadik lett a leggyengébb rész. A vége egyenesen borzalmas. Az egész, hogy Teresa meghalt - Thomasnak mindegy, akkor jó lesz Brenda is. Meg hogy a végén kijutnak a paradicsomba. Ők ott boldogan élnek, a többiek meg dögöljenek meg ahol maradnak. Lehetett volna jobb is.

    VálaszTörlés
  3. A Halálkúra szerintem is a leggyengébb, a vége lehetett volna sokkal jobban is megoldva. James elmondta hogy a második két könyvet már időre kellett megcsinálnia, talán ezért volt annyira elsietett a trilógia harmadik része. Teresa halála szó szerint felesleges volt, ez már csak sajnáltatás. Brenda ppedig szépen kielégítette a lyukat amit Teresa hiánya okozott. Most oké hogy ők ott vannak meg megmenekülnek, és a többiek? A világgal mi lesz? És a VESZETT megölt rengeteg gyereket az Útvesztőben, mikor ennyi erőből mindet betolhatták volna abba a menedékhelyre és nem lett volna a sok próba. Ezek után félre dobja a VESZETT a több éves kutatásait, és egyszerűen vége. Akkor minek kellett lemészárolni a gyerekeket? Mire volt jó ez az egész? Annyi kérdés maradt bennem a végére. A végére én is írtam volna egy ilyen fejezetet ami az ezután következőkről szól. Hát nem tudom...

    VálaszTörlés
  4. Én nem mondanám a Halálkúrára hogy ez a leggyengébb könyv én azt túl erősnek találom. De azt el kell mondanom hogy nekem se tetszett a befejezés. Olyan....vidám volt a sorozat hangulatához képest. Az lett volna az igazi csattanó ha Thomas meghal (fáj ezt leírnom mert imádom de attól még így gondolom). Annyi kérdés maradt megválaszolatlanul. A másik meg ....James helyébe én nem előzmény könyvet írtam volna. Hanem valami olyasmit ami bemutatja a hátralévő életüket az édenkertben.

    VálaszTörlés
  5. Nekem igazából Túl sok bajom nincs a könyvvel, inkább csak annyi hogy valóban sok kérdés maradt a végére. Amikre én nagyon kíváncsi lettem volna: Mik az igazi neveik? Mi értelme volt annak hogy a Tűzpróbában Thomas elárultnak érezze magát, amikor Teresa úgy kifordul magából? Mi lett azokkal akik ott maradtak az Útvesztőben? Valamint igazából az ami tényleg nagyon nem tetszett az hogy Teresa halála annyira elsietett volt, és az amit a prológusban írt. Én oda inkább évekkel későbbi életüket írtam volna meg az édenkertben.

    VálaszTörlés
  6. Nekem igazából nem sok bajom van a könyvvel inkább csak a megválaszolatlan kérdések. James helyében én ezeket mindenképp beleírtam volna: Mik az igazi neveik? Mi értelme volt annak hogy Thomas a Tűzpróbában olyan elárultnak érezze magát Teresa miatt? Mi lett azokkal akik az útvesztőben maradtak? A könyvvel igazából két nagyobb problémám van a megválaszolatlan kérdéseken kívül mégpedig az hogy szerintem nagyon elsietett volt Teresa halála (meg ha már az egyik lánynak meg kellett halnia akkor én inkább Brendát öltem volna meg) a másik hogy én a prológusba a későbbi életükről írtam volna az édenben.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem a Halálkúra legalább annyira igényesen lett megírva, mint a többi könyv. Szép volt a fogalmazás. Bár én hiányoltam Thomas érzelmeit, pontosabban, hogy ő mit is gondol a kialakult helyzetről stb. Én Thomas helyett én a két lányt nyírtam volna ki, hisz' ha csak az egyik hal meg ott van neki a másik. Ha ő hal meg akkor, nem is tudom, akkor az olyan kemény. Azt sugallná a történet, hogy bármilyen keményen is küzd az ember, bármit is tesz a világért, ő akkor sem menthet meg mindenkit még saját magát sem. Szóval én a két lányt öltem volna meg James helyében, mert az úgy véleményem szerint ütősebb lett volna. Bennem is sok megválaszolatlan kérdés maradt meg. A történet szépen megírt, és örültem annak, hogy néha elhangzott egy egy "bökött" és egy "plotty" . A triológia vége egy kicsit sablonos lett, de ez csak az én véleményem.

    VálaszTörlés
  8. Nekem mint könyv tetszett,de egy trilógia befejező részeként nem állja meg a helyét.
    A végére még kellett volna valami. Én az egész könyv alatt azt hittem, hogy James a végén megöli Thomast és ezzel vége az egésznek csak úgy hirtelen. De így, hogy ez nem történt meg nekem kicsit olyan mintha James nem merte volna beválalni ezt az ütősebb véget.

    VálaszTörlés