2015. március 15., vasárnap

Dylan és Wes a Tűzpróba filmről


Úgy tűnik az első jelenetfotók megjelenésével lassan, de biztosan végre kezd beindulni a Tűzpróba film körüli promóciós tevékenység, amire már annyira vártunk. Persze azért még nem árasztanak el minket olyan sok információval, de idővel biztos így lesz. Csaknem fél év van hátra a Tűzpróba mozis premierjéig, és higgyetek nekem baromi gyorsan el fog telni.


Két interjú jelent meg a napokban. Az első Dylannel készült a PaleyFest-en március 12-én, ahol szóba került a Tűzpróba film is. Dylan így nyilatkozott róla:
"Eltértünk egy kicsit a könyvtől, de remélem ez nem fogja majd zavarni a rajongókat, hiszen így is rengeteg mindent meghagytunk a könyvből".
Persze Dylan nem részletezte a változtatásokat, de elmondta, hogy bízik abban, hogy az első filmhez hasonlóan a változtatásoknak meg volt a maguk szerepe és oka, és hogy a rajongók ezt meg fogják érteni. Ő a legjobbat hozta ki magából és büszke arra, amit sikerült elérniük.
"Minden nap büszkén mentem haza. Csakis a saját teljesítményem miatt aggódtam. Nem azért, hogy jó lesz-e a film vagy sem."
Január végén fejezték be a forgatást, és jelenleg gőzerővel dolgoznak a film utómunkálatain, így még senki se láthatta a kész verziót, ami valljuk be igen korai lenne.
"Egy hónapja fejeztük be a forgatást, és mivel épp vágják a filmet, így még én sem láttam. De szerintem remek lesz." - mondta Dylan. - "Úgy érzem, minden nap sikerült valami jót létrehozni. Nagy élmény volt számomra."


A másik interjú Wes Ballal készült március 13-án, és az empireonline oldalon jelent meg. Wes így beszélt a Tűzpróba filmről első alkalommal:
"Kikerültek a tűzbe, miközben a kalandjaik csak most kezdődnek el igazán." - kezdi Wes Ball. - "Érdekes világ ez, melyet elpusztított a Nap, és mivel minden leégett, épp ezért hívják "Perzseltföldnek". Ez a világ tele van ellenséges emberekkel és olyan lényekkel, akikkel a szereplők találkoznak és akikkel meg kell küzdeniük. Nekem azért tetszett igazán a második rész, mert nem az első pontos mása, hanem egy teljes más környezetet, külsőt és fenyegetéseket alkothattunk meg, miközben tovább folytatódik a karakterek története, akiket az első filmben ismertünk és szerettünk meg."

Wes elmondta azt is, hogy örült annak, hogy ugyanazokkal színészekkel dolgozhatott újra együtt, de a könyv egyes részeinek a széles vászonra történő adaptálása még most is néha gondot okozott számára:
"Természetesen voltak olyan részek, amelyekkel könnyű dolgom volt. De a világ mérete... az hatalmas. Szerintem kicsit olyan lesz ez, mint a trilógiából a Birodalom visszavág volt. Sok helyszín lesz, sok akció, és mindez egy három részes történetlánc középső szálát képezi. Főleg a kezdés lesz ilyen, hisz rögtön az elején belevágunk a dolgok sűrűjébe. Utoljára a helikopteren láthattuk őket, és eztán ismét drámai fordulatok következnek. Érdekes volt rögtön beleugrani az események sűrűjébe."

Természetesen itt is szóba kerültek a változtatások, amiről Wes Ball így nyilatkozott:
"Nem úgy tekintünk erre a filmre, mint a második könyv pontos adaptációjára. Inkább csak vettük a legfontosabb elemeket, és teljesen más receptet használtunk fel a film összerakásához. Vannak dolgok az első könyvből, amelyek belekerültek a második filmbe, és lesznek olyan dolgok a második könyvből, amelyeket meghagytunk a harmadik filmre."

Végül megkérdezték West, hogy ő fogja-e rendezni a harmadik filmet is, aminek ugyebár már elkezdték írni a forgatókönyvét:
"Majd meglátjuk, semmit se akarok előre mondani. Azt se terveztem, hogy én csinálom majd a második filmet, de nem mondhattam nemet arra, hogy ismét e remek színészekkel dolgozhassak, és hogy tovább alakíthassam a történetet. Mindig is részese maradok a filmeknek, ha én rendezem az utolsó filmet, ha nem."

Forrás1, Forrás2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése