2015. június 22., hétfő

James Dashner Q&A


Múlthéten James tartott egy twitterchatet már nem is tudom pontosan melyik nap. A lényeg, hogy lehetett tőle kérdezni mindenfélét, és ő pedig válaszolt a kérdésekre. Persze nem az összesre, csak annyira, amennyire ideje volt, de így is rengeteg kérdés összegyűlt. Gondoltam hozom nektek az érdekesebbeket. Íme a fordítás. :)

Sajnos a twitter úgy osztotta meg ezeket a válaszokat, hogy nem látom előtte magát a kérdést, így csak a válaszokat fogom nektek lefordítani. (Mondjuk nem nehéz a válaszból kitalálni, hogy mi lehetett a kérdés. Legalábbis szerintem.)



1. "Nem lep meg, hogy sokan a filmről kérdeztek. Nem mondhatok róla sokat, de... kérlek nyitottan álljatok hozzá. Olyan, mintha a 2. és a 3. könyvet összeöntöttük volna egybe, és ebből csináltunk volna két filmet. 100%-osan biztos vagyok benne, hogy szeretni fogjátok a két következő filmet. Álljatok úgy hozzá, mintha most lennétek újra először részesei az élménynek."

2. "Nem azt mondtam, hogy a két könyvből csináltunk egy filmet. Két filmet csinálunk két könyvből a lehető legjobb módon."

3. "Láttátok az új posztert? Szerintem nagyon jó lett. Nekem tetszik."

4. "Sokan kérdeztetek a The Fever Code-ról, az új előzménykönyvről. Éppen azon dolgozom és ígérem, hogy 2016 végére már a kezetekben lehet."

5. "Mindig is lenyűgöz, hogy mennyire odavagytok Newtért. Sokan kérdeztek és beszéltek róla. Én is nagyon szeretem Newtot."

6. "Tippek kezdő íróknak: 1. Írj minden nap. 2. Vegyél részt írói konferenciákon. (Mint a SCBWI) 3. Ne félj az elutasítástól."

7. "Nem tudom a FOX-nak milyen tervei vannak a promócióra, a premierekre és az ehhez hasonló dolgokra. Szerencsére, nem én döntök ebben. De figyeljetek folyamatosan."

8. "Kezdő írók részére: Ha visszautasítanak, akkor annak több oka is lehet. Lehet, hogy már van hasonló könyve a kiadónak, vagy épp nem az ő stílusuk. Talán a szerkesztőnek nem tetszett a stílusod. Ez nem jelenti azt, hogy rossz író vagy. Soha ne add fel, akármi is történik. Engem is visszautasítottak már sokszor ezelőtt."

9. "Az Útvesztő könyvsorozathoz az inspirációt adta a: Legyek ura, a Ragyogás, a Végjáték és a Lost."

10. "A Mortality Doctrine könyvsorozathoz az inspirációt adta a: Mátrix és az Eredet. Még nem olvastátok? Az első rész az Eye of Minds."

11. "Nagyon bízok abban, hogy valamikor az Eye of Minds-ből is film készül. Eddig fényesek a kilátások, de sosem lehet tudni biztosan."

12. "Az A és B csoport közti hasonlóság nem teljesen párhuzamos. Csak ugyanarról a kezdőponttól indultak."

13. "Talán egy napon a távoli jövőben írni fogok egy könyvet csakis a B csoport szemszögéből. Szerintem az nagyon menő lenne!"

14. "A kedvenc íróm és az inspirációm számomra Stephen King, vagyis Stevie nagbácsi. Ő a legjobb író a világon, és remélem egyszer majd találkozhatok vele."

15. "A harmadik és egyelőre utolsó könyv a Mortality Doctrine könyvsorozathoz novemberben érkezik. Nagyon büszke vagyok rá. Remélem nektek is tetszeni fog."

16. "Dylan O'Briennel nagyszerű együtt dolgozni. Ő egy nagyszerű srác. Megütöttük vele a jackpotot. Nagy tehetség."

17. "Igen, egyszerre általában több könyv is van a fejemben, és mind arra vár, hogy megírjam őket. A Mortality Doctrine után is sok tervem van. Nagyon sok."

18. "A legtöbb kérdés ezekről érkezik: a film, Newt, előzménykönyv, Newt, film, írói tanácsok, Newt, Newt, Newt, Dylan és Newt."

19. "Jorge nevét úgy ejtjük ki, ahogy a spanyolban kell. "Horhay" Ugye így kell, spanyolok?"

20. "Nem csak Dylan az egyetlen remek színész a csapatban. Mindenkit nagyon kedvelek. El sem hiszem, hogy milyen szerencsések vagyunk velük."

21. "Srácok, sajnos most már mennem kell, de ez remek volt. Rövid, de remek. Mindig itt leszek és maradjatok ti is. Szeretlek titeket."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése