2014. április 14., hétfő

Az Útvesztő film lehet az első, amit az új "három képernyős vetítési formátumban" adnak a mozik


Jól olvastátok a címet, és erről még én is csak nemrég hallottam. Az egyik forrás oldalunkon jelent meg egy cikk, melyben arról írnak, hogy talán Az Útvesztő film lesz az első, amin egy teljesen új mozis vetítési technikát fognak kipróbálni a készítők. Az új technika neve: három képernyős formátum. (Tri-Screen Theater System). A nemrég tartott CinemaCon rendezvényen került szóba a dolog, és a film néhány jelenetét kipróbálták már ebben a formátumban.

Ha jól értettem, akkor a három képernyős formátum lényege, hogy ugyebár van a normális nagy kép, ahol megy a film, és két oldalt két másik kisebb képen lehet látni még több dolgot, még több oldalát és részletét az adott jelenetnek. Így több szemszögből/oldalról be lehet mutatni az adott jelenetet, így részletesebb képet adva a történésekről. Az új formátum lényege, hogy a nézők még jobban belemerülhessenek a mozis élménybe és vannak olyanok, akik szerint Az Útvesztő film remek lenne az új technika első alkalommal való kipróbálásához. A cikk írója szerint ennek az új formátumnak van pozitív és negatív oldala is, a jó dolog, hogy ez mindenképp hozzáad az élményhez, a rossz pedig, hogy a három kép egymás mellett talán túl sok egyszerre, és a nézők talán összezavarodhatnak, hogy melyiket kellene nézniük.

Egy fajta kreatív módot látnak benne, és abban a jelenetben, amit korábban kipróbáltak ebben a formátumban, éppen az útvesztő nagyságrendjét próbálták ezáltal még jobban bemutatni, de látható, hogy mindez könnyen hatásvadásznak tűnhet, ha nem a megfelelő módon és helyen használják. A FOX egyik embere továbbá azt is megjegyezte, hogy természetesen ezt az új formátumot nem a film egészében használnák, csak bizonyos részeknél.

És akkor így a végére a személyes véleményem: nem vagyok a technikai újítások és fejlődés ellen, távol álljon tőlem, de nagyon örülnék neki, ha ezt az ötletet olyan gyorsan elfelejtenék, ahogy eszükbe jutott. Maradjunk csak a normális 2D-s vetítésnél, nem kell ide se 3D, se IMAX, se ez az új három képernyős formátum. Ha kísérletezni akarnak, akkor inkább valamilyen másik filmen tegyék. Ti mit gondoltok erről az ötletről? :)

Forrás

14 megjegyzés:

  1. De miért??
    Én megnéztem egy képet, hogy mire gondolhatnak, szerintem nagyon vagány lehet. Olyan, mintha még jobban az események sűrűjében lenne az ember. A 3D szintén alap lehetne ennél a filmnél, tökjól ábrázolhatnák a magasságokat, mélységeket általa, meg ahogy haladunk előre az Útvesztőben.
    Kísérletezni meg miért ne lehetne? Attól a film nem lesz rosszabb. Arról meg, hogy mennyire hatásvadász, mindenki azt gondol, amit akar, de szerintem csak klassz, ha vannak - amúgy értelmes - új technikák. Én nem lennék ellene.
    Mondjuk IMAX hívő nem vagyok, és 4DX-hez sem ragaszkodnék, de 3D vagy ez a Tri-Screen tőlem jöhetne :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elsőnek nagyon nem tetszett ez a hír, és már nem vagyok annyira ellene, de még mindig úgy gondolom, hogy szerintem nem Az Útvesztőn kellene kipróbálni. :)

      Tudnod kell rólam, hogy én kifejezetten 3D ellenes vagyok, mert sosem láttam értelmét. Megnéztem néhány 3D filmet, és egyik esetében sem értettem, hogy mi volt ebben a 3D, mármint semmi pluszt nem adott hozzá a filmélményhez, csak majdnem kétszer annyiba került a jegy. Azóta elvből nem nézek meg semmit 3D-ben, mert nem vagyok hajlandó fizetni a semmiért. :)
      (Bár, ha Az Útvesztő 3D lesz, akkor kénytelen leszek, mert ezt a filmet biztosan moziban fogom megnézni, ha törik, ha szakad.)

      Törlés
    2. Mikor láttál utoljára 3D-s filmet? Mert sokáig nekem is hasonló volt a véleményem, de az egyre újabb technológiákkal, szemüvegekkel én nagyon élvezem :) Nem mondom, hogy megyek a 3D-s filmek után, de ha úgy kapom, nekem úgyis bejön!

      Törlés
    3. Őszintén szólva... már elég rég volt, nem is tudom mikor. Hirtelen meg sem tudnám mondani, melyik film volt az utolsó, amit 3D-ben láttam. Bár ez lehet azért van, mert mint mondtam sosem érzékeltem túlzott különbséget a 2D és a 3D között. :)
      Majd meglátjuk mi lesz végül Az Útvesztő esetében.

      Törlés
    4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    5. Javítva: Bosszúállók volt az utolsó 3D-s "élmény". :)

      Törlés
  2. Amúgy az IMAX-el mi lenne a baj? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nincs semmi problémám vele, csak mint "laikus" néző észre se venném, ha IMAX-ben látnék egy filmet. :D Szóval nekem teljesen mindegy milyen formátumban lesz, így is, úgy is elmegyek megnézni: :)))

      Törlés
    2. És amúgy tetszik a neved. ;)

      Törlés
  3. Az IMAX egy külön terem és ha adnák benne sem lenne muszáj úgy nézni, mindig van mellette normál vetítés :) A név megmaradt a HG blog óta :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaaa, már értem. Akkor ezek szerint sikerült megint egy oltári nagy hülyeséget írnom. :D Sebaj.
      Van HG-es blogod? *.*

      Törlés
    2. Peeta az én HG blogomban törzsolvasó :)

      Törlés