2015. december 13., vasárnap

20 napos Az Útvesztő kihívás: 14. nap


A kihívás kérdései és a válaszok is természetesen SPOILERESEK a megjelent négy könyvre és a két eddigi filmre nézve, így csakis ennek tudatában olvassatok tovább!

14. nap: Mi a véleményed arról, hogy a bevett gyakorlattal ellentétben, itt az utolsó könyvből nem két film készül? Szerinted is felesleges lenne két filmet csinálni a Halálkúrából?

Anna:
Tökéletesen egyetértek azzal, hogy elég az egy film. Mindig is ellenszenvvel tekintettem az olyan könyvadaptációkra, ahol a történet maga nem indokolta, mégis ketté szedték az utolsó könyvet. Tökéletes példa erre a Twilight. Csak a pénz miatt csinálták a készítők, hogy kétszer annyi pénzt húzzanak le a rajongókról.
Vannak könyvek ahol indokol a döntés, a Harry Potter vagy épp Az Éhezők Viadala esetében. Ott igenis kellett a két utolsó film, hogy mindent alaposan kidolgozhassanak és mindenre maradjon idő. Az Útvesztő trilógia utolsó része, a Halálkúra nem ilyen könyv, ebből nem lehetett volna két filmet csinálni, és örülök, hogy nem is erőltették a dolgot.

3 megjegyzés:

  1. Én nagyon örülök, hogy nem szedték ketté az utolsó könyvet,mert eddig a Harry Potter kivételével az összes ilyen adaptáció csalódás volt a számomra.

    VálaszTörlés
  2. Sokan nem értenek egyet azzal, hogy vannak olyan könyvadaptációk, ahol egy könyvet ketté kell szedni, én egynél gondoltam azt, hogy igenis ketté kell szedni, ez az éhezők viadalánál volt. Itt úgy érzem, hogy nem kell kettészedni a könyvet, mert egy nagyon jó 3. egyben lezáró részt tudnak készíteni belőle, persze már nem bízom benne, hogy ez könyvhű lesz, de nekem a Tűzpróba film is nagyon tetszett, meglátjuk majd, hogy ez milyen lesz. :) Csak jöjjön már 2017! :'D

    VálaszTörlés
  3. Nem teljesen értünk egyet, érdekes :)
    Harry Potter kapcsán nem vagyok képben, az Alkonyatot és az Éhezők Viadalát láttam kettőben.
    Mindkettő esetében azt gondoltam, hogy baromság a két film és igen, csak újabb bőr lehúzása. De.
    Az Alkonyatban szerintem helytállóbb a felezés, hiszen Bella vámpírrá válása jó hely a két rész szétszedésére.
    Az Éhezők Viadalában azonban eleve nem tartottam életszerűnek a két rész elkülönítését.
    De - szigorúan rajongóként - jó volt, hogy mindkét részben több idő volt ezáltal a részletekre, a mellékszereplőkre, jobban elmélyülhettünk a történésekben, a történet világában. Így utólag egyik esetben sem bánom, hogy szét lett szedve két részre a könyv.

    Ennek ellenére nem gondolom, hogy jó ez a trend, a Halálkúrát sem bánom, hogy egyben láthatjuk. Írtam a Jézuskának, hogy szeretném végre a könyvváltozatot magyarul (eredetiben/rajongói verzióban olvastam eddig), jó lesz kicsit feleleveníteni!! A Tűzpróba filmverziója visszaadta kicsit a hitemet a sorozatban :)

    VálaszTörlés