2014. április 19., szombat

Interjú James Dashnerrel a filmről (2014 április) 1. rész


2014 április 17-én jelent meg egy két részes interjú Az Útvesztő trilógia írójával, James Dashnerrel, melyben főleg a készülő filmről beszélt és tudhattunk meg érdekes információkat. Most hozom az első részt, holnap érkezik a második.


Korábban volt valamikor arról szó, hogy Az Útvesztőből film készüljön?
Tulajdonképpen igen, a könyv megjelenésének idején. A FOX akkoriban igen hamar lecsapott a jogokra. Akkor már volt rendező és forgatókönyv is, de aztán úgy döntöttek mégis más irányba mennek. Aztán egy évig gyakorlatilag semmi nem történt, míg csaknem egy évvel ezelőtt egy új rendező mellett döntöttek - leszerződtették Wes Ballt. És aztán minden elölről kezdődött. Aközött mikor felmerült a film ötlete és aközött míg elkezdték a forgatást, igazából egy három éves időszak telt el.

Volt valami beleszólásod a színészek kiválasztásába, vagy te is csak akkor tudtad meg, hogy Dylan O'Brien lesz Thomas, mikor mindenki más?
Tudod, akár nélkülem is meg tudták volna ezt az egészet csinálni. Igazán szerencsém volt, hogy Wes (rendező), Wyck (producer) és a FOX többi embere úgy döntött, hogy az elejétől bele akarnak vonni a dolgokba. Megkérdezték a véleményemet, és segítettem egy kicsit a forgatókönyvben. Wes mindig újabb és újabb kérdésekben kérte ki a véleményem. Igazán sokat jelentett nekem, hogy ennyire belevontak a folyamatba.

Mikor a forgatáson jártál akkor láttad a zöld képernyős útvesztő területét? [A Tisztáson lévő jeleneteket egy bizonyos helyen forgatták, míg az útvesztőben lévő jeleneteket pedig stúdióban.]
Kétszer voltam a forgatáson. Első alkalommal a Tisztást néztem meg és maga Wes vezetett körbe az útvesztőben, és azon a részen, ahol az útvesztőbeli jeleneteket fogják felvenni, ez azelőtt történt mielőtt a színészek megérkeztek volna. Aztán másodjára a forgatás vége felé jártam ott, amikor találkoztam a színészekkel és végignéztem, ahogyan felvesznek néhány jelenetet. Ez két szempontból is nagyszerű volt, egyrészt mert imádom a filmeket és másrészt mert a saját könyvemről van szó. Olyan fura. Ez az egész szürreális és tiszta őrület.


Volt valami különbség a forgatási hangulatban, mikor a forgatás elején és a végén jártál ott?
Igen. Mindenki sokkal megkönnyebbültebbnek tűnt, mikor másodjára ott jártam, akkor már befejezték a tisztásbeli jelenetek felvételét, vagyis valójában nem voltam a Tisztáson. Volt egy kis különbség, de mégis mindenki közel állt egymáshoz. Olyan családias volt a hangulat. Számomra egy remek élmény volt.

Mit tudsz nekünk mondani a különböző helyszínekről? Voltál a masszív Tisztáson, aztán ott volt a köves és sokkal rendezettebb útvesztő. Emellett pedig ott voltak még a VESZETT helységei, melyek futurisztikusak és ez mindennek a kiindulópontja. Vagyis tudsz nekünk mesélni az ezek közötti különbségekről? Mindhárom helyszínt sikerült megnézned?
Igen, láttam a labort is. És fantasztikus volt, de egyben meglepő is. Ezt a változást a filmben látni majd meglepő lesz a nézőközönség számára is - ami éppen a célunk, és minden pont olyan lesz, mint ahogyan a könyv olvasói elképzelték. Vagyis úgy gondolom, hogy ezt az egész víziót a filmben nagyon jól megragadták.

Wes Ball (rendező) azt nyilatkozta, hogy lesz egy cameo megjelenésed a filmben - tudom, hogy nem mondhatsz erről sokat!
Igen. Ez is hihetetlen. Folyton azzal viccelődtem a családomnak, hogy kész hollywoodi sztár lett belőlem. Forgattam a helyszínen, kaptam kosztümöt, kentek rám sminket és egy rendező utasítgatott. Mármint... benne leszek az egyik jelenetben. Az egész olyan, mintha egy szürreális álom válna valóra. De igen, benne leszek a filmben.

Forrás

*Az interjú második része holnap érkezik. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése