2014. december 30., kedd

Az Útvesztő kihívás: 15. nap


Elérkeztünk a kihívás utolsó napjához. Mindenkinek köszönjük, aki velünk tartott és reméljük azért szívesen olvastátok a bejegyzéseket, még ha nem is vettetek aktívan részt benne. :D Akik pedig hozzá is szóltak az aktuális kérdéshez, azoknak duplán jár a köszönet. :) Érdekes válaszokat írtatok, mindegyiket öröm volt olvasni.


A kihívás kérdései és a válaszok is természetesen SPOILERESEK az első két megjelent könyvre és a filmre nézve, így csakis ennek tudatában olvassatok tovább!

15. nap: A végére maradt a kérdés, ami tulajdonképpen mindenkit foglalkoztat. 
Szerinted tényleg jó a VESZETT?

Anna:

Ez a kijelentés több értelmezést hordozhat magában. Többféleképpen lehet értelmezni, több szempontból és több nézőponton keresztül. Az biztos, hogy a VESZETT kutatói és mindenki, aki nekik dolgozik, ők azt hiszik magukról, hogy jók és mindent csak egy nemes cél érdekében tesznek... hogy megmentsék az emberiséget. A cél tényleg nemes, de felmerül az ilyenkor szokásos kérdés. A cél szentesíti az eszközt? És ez itt valójában a nagy kérdés. Hisz ahhoz, hogy elérjék a céljukat borzalmas dolgokat művelnek és rettenetes próbáknak teszik ki ezeket a gyerekeket. Thomasék szempontjából semmiképp se jó a VESZETT. Vagyis tényleg nézőpont kérdése az egész. És hogy mi az én személyes véleményem? Szerintem nem jók. Én egytől-egyik kivégezném őket. Hisz számomra a cél sosem szentesíti az eszközt.


Cassie:


Nem sokat tudunk meg a VESZETT-ről az első két könyvben, így csak Az Útvesztőből és a Tűzpróbából összeszedett morzsák alapján tudok véleményt nyilvánítani róluk. Szerintem nem jók. Van egy olyan sejtésem, hogy Dasner velük kapcsolatban majd arra fogja kivezetni a szálakat a 3. könyvben, hogy ők azok, akik egy jó cél érdekében tették azt a sok rosszat a fiúkkal és a lányokkal.
Az én szubjektív kis világomban viszont nem illeszkedik a „jó” fogalom egy olyan szervezettel (és benne lévő emberekkel), akik hagyták, hogy gyerekeket öljenek meg a Siratók vagy egyék meg a fejüket bizonyos ezüstgolyók – egy (gondolom) jó és nemes cél érdekében. Azt a sok technológiát és pénzt, amit beleöltek az Útvesztő felépítésébe és Thomasék életben tartásába, azt inkább a nagy céljuk emberibb megvalósítására kellett volna fordítaniuk. Úgyhogy számomra egyértelműen nem jók, maximum a céljuk. 

15 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Nem a kérdésre válaszolnék (azt megtettem az oldalamon), hanem szeretném megköszönni Nektek, lányok, ezt a kihívást, mert sokszor elgondolkoztattatok, és érdekes volt más rajongók véleményét olvasni ugyanarról a dologról. Büszkék lehettek magatokra, hiszen az ötlet és a megvalósítás is nagyszerű volt, illetve a bloggal is fantasztikus munkát végeztek. Csak így tovább!

    Ölel, FantasyGirl

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, és azt is, hogy válaszolgattál a kérdésekre. És persze a kis reklámért is köszönet. :)

      Törlés
  2. A perzselő nap és a kitörés után valószínűleg teljes elkeseredésükben alkották meg ezt a programot a túlélés érdekében. Ez természetesen nem mentesítí őket az elkövetett szörnyűségektől amit a két csoporttal csináltak. Mivel a mai világban sem fogadják el egyszerűen a végeredményt, ha az odáig vezető út emberiség ellenes vagy törvénytelen. Lehet, hogy a VESZETT nél mindenki úgy gondolja, hogy a jó cél érdekében teszik, de attól kezdve ahogy próbálják ezt megvalósítani, az egész tettük megkérdőjeleződik. Szerintem a céljuk jó és nemes dolog, de az út amit ennek elérése érdekében választottak az rossz. Így én az egész munkájukat rossznak vélem ezek után. ( persze ez csak az első két könyv alapján alkotott véleményem )
    U.I.: nagyon jó az oldalotok és az ötleteitek, napi rendszerességgel nézem, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  3. Erre még nem tudok válaszolni,most még azt gondolom gonoszak,de lehet lesz majd vmi-féle kis csavar a harmadik könyvben,viszont akár gonoszak akár nem,nekem akkor sem lesznek szimpik...
    Ui.: Köszi a kihivást csajok :) Jó ötlet volt,bár sokra nem válaszoltam(-bocsi) én nagyon élveztem a dolgot :) És köszönöm az egészéves munkátokat,nagyon keményen dolgoztok az oldalon és ez látszik is :))) Szuperek vagytok !!!!

    VálaszTörlés
  4. Akár rosszak, akár nem, én nem tudok velük egyetérteni.Szerintem totálisan gonoszak...az oké,hogy a végső elkeseredésükben találták ki,de azért akkor is...ilyet nem csinálsz emberekkel,főleg nem gyerekekkel. Emberségesség fogalma kihunyt belőlük,ezért esetleg még sajnálhatnám is őket, csak éppen nem érdemelik meg.

    Ui: Köszönöm a kihívást.Én személy szerint nagyon élveztem :)) A kérdéseken, még ha nem is válaszoltam mindig ,azért elgondolkoztam. Csak így tovább, imádják titeket! <3

    VálaszTörlés
  5. Nekem sem szimpatikusak természetesen, különösen haragudni kezdtem rájuk, amikor beleolvasgattam kicsit a haramadik könyvbe. Azonban meg tudom érteni, hogy mit miért csináltak. Amit a VESZETT művel szerintem nem jó, de valószínűleg szükséges. Mármint, persze, hihetetlenül kegyetlen dolgok történtek mindkét csapattal, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy mi zajlott eközben odakint. Hányan halhattak meg a kitörés miatt, köztük nyilvánvalóan gyerekek is? Vagy hányan őrültek meg, hányukat ölték meg a buggyantak, nyilván nem túl finom és kíméletes módon? Az ugyanúgy kegyetlen lett volna, ha tudják, hogy megpróbálhatnak tenni valamit, de nem teszik mert az kegyetlen lenne. Egy kicsit arra a szituációra emlékeztet, amikor az akciófilmekben a főhős valamelyik hozzátartozóját túszul ejtik. Aztán közlik vele, hogy ha nem áll le demármostazonnal a világ megmentésével, akkor megölik a túszt. Természetesen a főhős ilyenkor mindig talál egy olyan megoldást, hogy mindenki túléli. Csakhogy mi történne, ha nem lenne előre megírva a Happy end? Ha az a megoldás túl kockázatos, vagy talán, ha nem is létezik olyan? Helyezze előtérbe annak az egy embernek az életét, mindenki máséval szemben? Amikor, mivel mindenki más is meghal, nem sokkal élné túl ő sem a többieket. Vagy áldozza fel azt az egyetlen egy embert, hogy mindenki más túlélhesse?

    UI: Csatlakoznék az előttem szólókhoz: Nagyon király az olddal, a kihívás is az volt (bár én sem vettem részt nagyon aktívamn benne, de jó volt olvasgatni mások véleményét). Nagyon örülök, hogy rábukkantam erre az oldalra, mert sajnos a környezetemben senki nincs aki szeretné az Útvesztőt, én viszont, néha már túlzásokba esve, imádom :D Szóval köszönöm a munkátokat! :)

    VálaszTörlés
  6. 1# Láttam hogy mindenki hatalmas regényeket írt véleménynek ami nem is rossz.
    Ez azt jelenti hogy ezzel az oldallal rengeteg intelligens emberre vagytok hatással (tudom ez ****nyalésnak hangzik de ez az igazság)ha enyi ember enyi mimdent ír.
    Az én véleményem szerint azt hogy a VESZETT jó-e az csak is az dönti el hogy hogyan cselekszik amit cselekednek.És mivel még nincs kint a 3. könyv magyarul így én meg nem tudok teljes képet formálni róluk.
    Viszont azt tudom hogy itt is müködik az ÁR-ÉRTÉK arány.(kifejtem).Nos az első részben azt vizsgálták hogy ki elég erős és talpraesett ahol hogy elbirjon a problémákkal amik elé fognak kerülni. DE (és ez egy nagyon nagy de)
    A TŰZPRÓBA a változókra való reakcióját figyelte.(ezt majd folytatom csak le fogok merülni és nem szívesen kezdeném újra ezt a "regényt"

    VálaszTörlés
  7. 2# A Tűzpróba alatt teljesen bebizonyusult hogy (viszatérve az ÁR-ÉRTÉKHEZ)akármi is az ÉRTÉK et vagyis a célt azt magasan az ÁR vagyis az emberek halála felé hejezik így nincs egyensújban a 2.
    Gondolhatnánk azt is hogy mindezen felül a VESZETT tényleg jót akart csak amikor eldurvúlt a hejzet már nem tehettek semmit (bullshit).
    Az én véleményem az hogy a VESZETTet csak és kizárolag a saját érdekeilk szerint kúszik a cél felé.
    Mindenki aki olvasta a Tűzpróbát tudhatja hogy még kivételeztek is kedvük szerint.
    Szerintem nem véletlen hogy pont Wintson-t találta el a vasgójó (föleg hogy tudjuk hogy követte Wintson-t a plafonon).
    Az sem lehet véletlen hogy Tomaszért lejőnnek helikopterrel.De kérdem én, ha az útvesztő végén amugyis az volt a terv hogy megőlik Tomaszt akkor hogyan tervezték hogy Tomasz megtalálja a táblákat a városban.
    Ehez még hozzájárul a memóriachip amit Aris rakott be mindkettejükbe. Na itt már teljes a káosz mert ha (a törtenet szerint) a lönyok hamarabb végeztek akkor Aris-nak hamarabb is kellet felmennie a lányokhoz.Mindegy el tártem a tárgytól.Szerintem még az is lehet hogy nincs és nem is keresnek semmien ellenszert. Az én véleményem az hogy minnél jobban belebonoludunk annál nehezebb lesz lezárni.A VESZETT ebben az állapotában szerintem Rossz.

    VálaszTörlés
  8. (na nekem is silerült egy regényt őszehoznom) pedig nem terveutwm hoszura de a téma megfogott

    VálaszTörlés
  9. Biztosra veszem hogy Dashner a következő kötetekben leegyszerüsíti a dolgokat. Vagy úgy, hogy kiderül valami ami a VESZETT et jobb vagy rosszabb színben tünteti fel, mert biztos hogy nem hagy ekkora ? a végén. A kérdés nagyon elgondolkodtató. (Számomra a the best) Az ilyesféle regényekkel amik ilyen komoly témákat dolgoznak fel, itt például a népességszabályozas, ami napjainkat érintő probléma és még számos utópikus regénnyel arra ösztönzik a fiatalságot hogy ezeket a problémákat Nekünk kell megoldani. A Jövőnek.

    VálaszTörlés
  10. A VESZETT nem jó!

    VálaszTörlés
  11. Szerintem a VESZETT nem jó,mert milyen dolog az hogy 16 éves srácokat beraknak egy hatalmas Útvesztőbe. Meg hogy a 3.könyv végén kell a Thomasnak az agya. A VESZETT borzalmas.

    VálaszTörlés
  12. Szerintem se jók meg ölették szegény Chuckot meg el vették az elmlékeiket

    VálaszTörlés
  13. Szerintem se jók meg ölették szegény Chuckot meg el vették az elmlékeiket

    VálaszTörlés