2015. április 27., hétfő

James Dasher: Halálkúra kibeszélő (spoileres!)



Végre ez a nap is elérkezett, biztos vagyok benne, hogy már mindenkinél ott lapul a Halálkúra. Volt némi kavarás a megjelenés pontos dátuma körül, de végül április 16-án már kapható volt a boltokban a könyv. A borító gyönyörű (talán ez a kedvencem a három közül), a hosszúságát tekintve pedig a könyv 399 oldal. 
Érdekesség, hogy a könyv végén kaptunk a kiadótól egy meglepetést, hiszen a Halálkúra cselekménye csak a 381. oldalig tart, onnantól kezdve Az Útvesztő trilógia előzménykönyvéből olvashatunk nagyjából 14 oldalt(!). Mit ne mondjak, meglepett a dolog, de rettentően örültem neki, már nagyon várom a szeptembert, hogy a kezembe tarthassam a Halálparancsot.. :)

Nem is húznám tovább az idő, most ti következtek. Itt nyugodtan leírhatjátok a véleményeteket Az Útvesztő trilógia befejező részéről, legyen az pozitív vagy akár negatív. Kikötésként ismét csak annyit szeretnék kérni, hogy a véleményetek kifejtése maradjon kulturált keretek között. 

Ez a poszt egy hétig a legfelső posztként fog megjelenni, de ettől függetlenül lesz frissítés az oldalon, csak az új bejegyzések a kibeszélő alatt kapnak majd helyet. :)

23 megjegyzés:

  1. Vasárnap este vettem meg a könyvet és másnapra már ki is olvastam :) Elég jó lett szerintem a könyv, a kiegészítésnek még jobban örültem.

    Amik tetszettek a könyvben: A történet stílusa eltér az első kettőtől, a könyv második fele (Denver összeomlása) már sokkal érdekesebb volt és sokkal élethűbben jött át nekem mint az előtte történtek, amik inkább egy Fallout játékhoz hasonlítottak. Thomas, Newt és Minho barátsága, hogy bármilyen helyzetben segítettek a másikon, még ha veszekedtek valami miatt is. Az Útvesztőbe való vissza térésnek nagyon örültem, egy szép emléket idézett fel :).

    Amik nem tetszettek: Ahogy már írtam ez a Fallout rész, a "gránát vető" ami egy hatalmas sokkoló fegyverhez hasonlított, a hatalmas berg amivel repkedtek össze vissza, a városban lévő robot zsaruk és biztonsági erők, ezek mind-mind ezt az érzést erősítették bennem egészen addig míg el nem mentek Newtért és Denverben menekültek a Jobb kézhez és onnan tovább. Az egymásra hagyatkozás hiányánál csak Thomas lebutítása volt irritálób (kávézós jelenet). Gally vissza hozásának örültem, de nem értem, hogy a profi orvosok miért nem tudták helyre rakni az arcát (?!). Teresa halála nagyon érzéketlenre sikeredett, ahogy a befejezés is inkább egy kedves lezárásra hasonlít egy apokaliptikus thriller befejező része helyett.

    Összeségében egy 10/7 es értékelést adnék neki, de ettől még nagyon tetszett ;)

    VálaszTörlés
  2. Sokak lehúzták a második részt, de én imádtam. Nem tudom, lehet a környezet miatt vagy a történésektől, de nekem tetszett az a fordulatos sztori és igen voltak hibái, de megbocsátottam neki, mi több annyira tetszett, hogy a harmadikat angolul olvastam el, mert nem bírtam várni. Az egész sorozatban az fogott meg, hogy volt egyfajta misztikum, ami körüllengte az első két könyvet, sőt még a harmadik elejét is. Aztán jött a közepe hirtelen és már beletörődtem, hogy okéoké akkor végre jöhetnek a válaszok.. De válaszok helyett egy akciófilmet kaptam a végére, aminek talán csak a legvége nevezhető elfogadhatónak.. Vártam volna valami nagy plottwistet. Oké szomorú voltam, hogy Thomasnak kellett megölnie Newtot, de az a rész is annyira a levegőben lógott... De az legalább fel volt építve végig, az egész könyv készített minket Newt elvesztésére. Na most jött Teresa, akit jól megutáltattak velünk a itt már és valahogy nem tudtam sajnálni. Egyrészt ezért, másrészt, mert a történet második felében kapcsolódik be megint és igazából nem csinál semmit. Brenda meg maga volt a rejtély, egyszer ilyen volt a karaktere, egyszer olyan és szerintem nem kellett volna engedélyt kérnie Thomastól arra, hogy elmondja mit tervez a kancellár egy csomó mindentől megmenthette volna. Ez meg a másik értem, hogy Thomast kísérti a múltja, de mégis mennyivel hatékonyabb lett volna, ha visszaszerzi az emlékeit. Még az igazi nevüket sem tudtuk meg. Szerintem Minho és Thomas között jól működött ez a bajtársiasság. Ja és visszakapták az emléküket, az ember elvárná, hogy egy picit máshogy viselkedjenek, de semmi mintha meg se történt volna.. Egy csomó részénl hiányoltam az ok-okozati viszonyt, mert igazából csak úgy jöttek egymás után a sztorielemek és rengetegszer volt, hogy úgy éreztem ezzel semennyit sem jutottunk előrébb a sztoriban.

    VálaszTörlés
  3. Fu mar vagy fel eve olvastam ugy probalok visszaemlékezni. Nekem mèg mindig az elso resz es a Kill Order tetszik a legjobban mint jól megírt könyv. A harmadik rész befejezése után leginkább dühöt es csalódottságot éreztem. Nem értettem Tomas tetteit annyira ertelmetlen es buta volt. De igazából a leg elfogadathatatlanabb számomra a vége volt! Az egésznek a próbáknak semmi de semmi ertelme nem volt! Nem lett meg az ellenszer ! Ja és még Teresa is meghal amikor Brenda volt az aki szintén nem mondta el Thomasnak a valódi okát amiert ott volt Perzseltföldön. De voltak jó pontjai is a könyvnek mivel egyszerűen letehetetlen volt!!! Végig sodort magával a story es izgalmas volt. De ez számomra csak egy gyengébb 5/4 es sajnos...

    VálaszTörlés
  4. Hú.... hétfőn hazafelé bementem pár könyvesboltba, de nem volt kapható. Aztán délután a neten láttam, hogy megjelent, mindent, a kezembe volt eldobtam és elrohantam az Alexandrába, ahol megvettem. Még este ki is olvastam, de kedden újra el kellett olvasnom a végét. Egyszerűen nem hittem el, hogy vége. Jó, tudom, hogy lesz még a Halálparancs, de az inkább előzmény, nem pedig folytatás. A könyv alapjába véve nagyon tetszett, bár voltak teljesen kiszámítható részek. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de nálunk az összes lány utálja Brendát, aminek oka számomra felfoghatatlan. Én is lány vagyok, de nekem semmi bajom sincs vele, sőt, ő az egyik kedvencem. A könyv egyszerűen felejthetetlen, habár az első rész jobban tetszett. Sok ismerősöm nem érti, hogy Thomas mért cselekedik úgy, ahogy. Sokan nem értették, hogy egyszerűen mért nem áll a VESZETT oldalára. ( bevallom, a könyv elején én sem voltam teljesen képben ezzel) Pedig csak bele kell gondolni, hogy elrabol egy ilyen szervezet, elválaszt a szülőktől és bedob pár gyilkos lény és ismeretlen közé. Én nem szeretem osztályozni vagy pontoznia könyveket, ezért nem is fogom ezt se. Hiszen mindegyik zseniális alkotás a maga módján. Voltak benne nagyon jó részek és szomorúak is (pl.: amikor Newt meghal). De összességében ez is egy remek mű volt. :)

    VálaszTörlés
  5. Vegyesek az érzelmeim a Halálkúrával kapcsolatban. Sokan úgy vannak, hogy befejezéshez hűen jobb könyvre számítottak, és bennem is van ilyen érzelem, de kicsi. Nagyon jól indult a könyv, érdekesnek találtam. Szinte sokk ként ért, amikor megtudtuk, hogy Gally életben van. Kedvenc részem a Denveri jelenetek. Nagyon jól leírta James Dashner a város lepusztulását, ahogy egyre jobban átveszik a Buggyantak az uralmat. Nekem az a bizonyos Buggyantak palotája rész nem tetszett. És a Jobb kar vezetőjének több részt szenteltem volna, kb kétszer jelent meg a könyvben. Newt halála várható volt, de azért nem gondoltam volna, hogy Thomas fogja megölni. Teresa halála pedig váratlanul ért, viszont úgy gondolom, hogy többet is szentelhetett volna az író arra a jelenetre, valamint nekem a vége kicsit hiányos volt, kicsit jobban belenyúltam volna az utána történő életbe, epilógusnak azt leírhatta volna James, mert nekem ez a lezárás, amikor Ava Paige beszélt, nem tetszett. Szóval többet vártam el a könyvtől, és az írótól is, de ettől függetlenül nagyon jó lett. 10/7 szóval ha sorrendbe kéne helyeznem, hogy melyik könyv tetszett a legjobban a trilógiából, akkor az első helyen a Tűzrpróba áll, második pedig a két könyv.

    U.i.: Nekem nagyon tetszett, hogy kaptunk prológust, valamint 2 jelenetet az előzménykönyvből, a Halálparancsból. Jónak ígérkezik, várom már az őszt. :)

    VálaszTörlés
  6. Nálam ez a könyv megugrotta a tűzpróbát, de persze az útvesztőt nem haladta meg.
    Élveztem, hogy végre nem a Veszett szabályai szerint történtek a dolgok, és élveztem azt is, hogy végre kapunk válaszokat is, több információt a Veszettről. Hiszen én erre vártam már az útvesztő óta, hogy megtudjam hogy és miképp mennek a dolgok a veszettnél és kinn a nagyvilágban.
    Amúgy ez a sok zombitámadás tisztára Walking Dead-es volt szerintem. Ahogy egy buggyant ott ette az embermaradványt Denver-ben, meg ahogy rámásztak a kocsira is...
    Én gondoltam, hogy Dashner elfogja tenni lábalól valamelyik lányt a beerőltetett szerelmi háromszög miatt. Tiszta sor volt, hogy nem fogja patt helyzettben hagyni Thomast, így együtt -gyászolva, de szerelemtől fűtöttten- lelkiismeret furdalás nélkül smárolhatott Brendával a naplementében. Aljas és kiszámítható húzás volt ez James-től, nem akarta már tovább bonyolítani ezt a kettős szerelmi szálat.
    A vége tényleg bököttül elnagyolt és összecsapott volt. Szerintem egyszerűen nem adott elég ídőt magának átgondolni a végkifejletet. Hiszen az útvesztő elején, amikor leírja hogy melyik családtagjának ajánlja a könyvet azt írja, hogy ez a könyv egy 3 évig tartó utazás volt. És láthattuk milyen zseniális könyvet alkotott 3 év alatt. Aztán a tűzpróbát és a halálkúrát egy-egy év alatt megírta-értem én hogy a rajongók nagyon unszolták- és egy középszerű olvasmány lett belőlük.
    Ennek ellenére nekem továbbra is nagy kedvencem ez a trilógia, nagyon elgondolkztató kérdéseket vetett fel, és nagy hévvel várom a halálparancsot, amiben reményeim szerint még több érdekes információt találok

    VálaszTörlés
  7. Tegnap fejeztem be a Halálkúrát. Még múlt héten kerestem könyvesboltban, de ott legnagyobb elkeseredésemre közölték, hogy elhalasztották április 20-ára a megjelenést. Aztán 20-án megvettem a könyvet és próbáltam elhúzni picit a könyv olvasását, hogy tovább tartson a jó. Esténkét olvasgattam, mint jól megérdemelt jutalmat egy nehéz nap után:D
    Mielőtt leírnám a véleményemet előtte picit visszamennék az időben. Én is mint gondolom sokan innen az oldalról olvastátok az összes nagy sikernek örvendő ifjúsági regénysorozatokat. Tulajdonképpen a Harry Potter együtt nőttem fel, majd olvastam az Éhezők viadalát stb...Mindet nagyon szerettem. Igazából elég sok féle regényt, könyvet olvastam már kezdve klasszikus külföldi regényektől kezdve az Útvesztőig. Fiúként távol áll tőlem az ilyen romantikus, csöpögős változata az ifjúsági regényeknek, ezért sem olvastam el a Beavatott-sorozatot és nem álltam neki a "nagyszerű" Twilight-sorozatnak sem. Az éhezők viadálában azt tetszett, hogy ugyan ezt is nő írta és lány a főszereplője, de mégis fogyasztható egy fiú számára is. Az éhezők viadala után (részben az egyetemi szakom, részben a nálam idősebb barátnőm hatása) miatt komoly témájú szakirodalmakat és műveket olvasgattam. Amikor neki álltam egy úgymond ifjúsági regénynek valahogy azt vettem észre, hogy unom és nem érdekel. És kezdtem rájönni, hogy növök fel és elvesztem az érdeklődést ezután a műfaj iránt. Aztán 2014 októberében a barátnőmmel elmentünk megnézni egy spontán ötlettől vezérelve az Útvesztő filmre. Régóta nem éreztem ilyet. Magával ragadott, érdekelt mi lesz a főszereplőkkel stb..

    VálaszTörlés
  8. Ezért még másnap megvettem a könyvet, amit elolvasva nagy hatást gyakorolt rám. Visszaadta hitemet az ifjúsági regényekhez. (Nem úgy, mint a decemberben elolvasott Rick Yancey ötödik eleme, de az más tészta.) Lenyűgözött a sok, hogy vajon mi, miért van és mi történt stb... Aztán nem sokkal rá megjelent a Tűzpróba. Az kell mondjam ez nagyon tetszett még ha tényleg nem is volt olyan jó, mint az első rész. Mivel pont akkor mentünk szét a barátnőmmel, amikor Teresa "árulásához" értem a könyvben még jobban felspannolt és beleéltem magam Thomas helyzetébe. Szinte alig bírtam ki ezt a fél évet, hogy megjelenjen az utolsó rész. Nagy nehezen álltam csak meg, hogy ne szedjem le a netről. Aztán hosszú egyetemen küzdelmes fél év után eljött a nap, amikor végre kezembe vehettem a könyvet! És végre elérkeztem a vélemény nyilvánításhoz is!:) Meg ismerve a szereplőket és látva az első filmet az kell mondjam, hogy Newt, Minho szerepét alakítószínészek nekem nem jöttek át. Teresát alakító színésznő, viszont kap még 1 filmet a bizonyításra. Dylan azonban még fényes jövő előtt állhat. Elnézve a sok tehetségtelen új színészgenerációt Dyaln O'Brien talán egy kellemes üde kivétel lesz az ilyen pattison, lautner és egyéb disney "színészek" között. (Hol vannak ezek a régi nagyokhoz képest?:S) Na de visszatérve a könyvhöz. Tényleg nagyon akciódús volt. Néhol már túlságosan is. A szereplők sokszor elég érzelemmentesek, ami olykor zavaró. Nem szeretem annyira a nyáladzást a könyvekben, de jobban el tudtam volna képzelni, hogy az író kifejti Thomas és Brenda kapcsolatát ill. hogy az olvasó hová tegye Teresát. Én nagyon megutáltam Teresát a második részben, de a harmadik az hittem kiderül, hogy most gonosz v. jó. Thomas múltjából is érdekelt volna egy-két dolog. Pl. milyen ember is lehetett stb... Ezek ellenben kimaradtak a könyvből. Szívesen megtudtam volna még pár információt a könyv világáról, hogy például hogy milyen ember is Paige kancellár stb.. Aztán, ami kicsit hiányérzet maradt még, hogy arra vártam valami ütős titkot tudunk majd meg, de ez is elmaradt. Igazából a vége tetszett, hogy elmenekültek és nem lett gyógymód. Összességében nálam ez a könyv 10/6. A végére lenne pár kérdésem ha valaki válaszolna rá: 1) Az számomra nem derült, hogy még a Tűzpróba könyvben Aris és Teresa hová vitték Tomast és minek? 2) Az eredeti alkotókat Thomasék ölték meg? 3) Most a Kitörés vírus véletlen szabadult el vagy direkt engedték útjára? 4) A VESZETT jó vagy rossz szerintetek? 5) A régi Thomasnak milyen szerepe volt ebben az egészben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Válaszolva az egyik kérdésedre:
      4) Szerintem a Veszett egy nemes célú szervezetként indult, de aztán el kellet fogadniuk a tényt, hogy még nincsenek olyan közel a gyógymód megtalálásához mint azt korábban gondolták. És ha valaha sikerülne is kifejleszteni ezt a vakcinát, addigra már nem lenne kin segíteni, ezért határozott úgy Paige kancellár hogy inkább a megmaradt immunisokat kell biztonságba helyezni, hogy ők tudják majd tovább gyarapítani az emberi fajt.
      Csak hát néhány Veszettes kolléga nem volt egy véleményen a vezetőséggel, tovább akarták csinálni a próbákat, aminek az lett volna az eredménye, hogy az összes megmaradt immunist feláldozzák lehet hogy a nagy semmiért. Szóval a Patkányembert és társait kell megbélyegezni a kegyetlen jelzővel, és igen a VESZETT jó.

      Törlés
  9. Hát... Én nekem a kedvenc könyvem volt az útvesztő is, és a tűzpróba is, de hát ez a befejezés... Szerintem közröhej. James nem gondolta át az egészet, és olyan összecsapott lett a trilógia vége, hogy majdnem elsírtam magam.
    Ellentétben sokakkal, én imádtam a tűzpróbát, szerintem volt olyan jó mint az útvesztő. Mind a kettőben az tetszett, hogy soha nem untam, mindig történt vmi, és volt benne valami misztikum, valami különleges. És szintén ellentétben sokakkal, én imádtam Teresa karakterét. Jó mondjuk a 2. Végén kicsit fura volt, kétségtelen, de ha minden úgy történt, ahogy ő állította, akkor végül is megmentette Thomas életét, ami azért nem kis szó. A 3. részről az a véleményem, hogy az a misztikum, amit az előbb említettem, az nagyon hiányzott belőle. Az egész történet a végére lapos lett, nem tudtam hogy olvassam e tovább vagy sem. És hát most mondanék pár rondár, de tiszteletben tartom az oldal szerkesztőségének kérését. Hogy Newtot, És Teresát miért kellet megölnie Jamesnak..! Hát én ezzel nagyon nem értek egyet. Brendát a 2. részben csíptem, de a harmadikra inkább Teresának szurkoltam mint neki. Ráadásul aki Brendát fogja alakítani.. Hát úgy néz ki mint egy kopasztott csirke.. Nagyon antipatikus, nem értem a szerzőnek, és a rwndezőnek miért épp rá esett a választása. Összességében az első két könyv nálam 10/10 , és az utolsó 10/3..:( legszívesebben írnék Jamesnak, hogy írja újra a 3.részt. Kíváncsi lennék hogy ki miben ért, és ki miben nem ért egyet velem. Írjatok légyszíves.

    VálaszTörlés
  10. Szerintem eleve butaság az Útvesztőt a másik kettővel úgy összehasonlítani, hogy az alapvető különbséget nem látja valaki. Az Útvesztő egy zárt térben játszódó regény, amiben a cél előbb ott boldogulni, bezárva, majd Thomas megjelenése és elfogadása után a kijutás.

    Ezzel szemben a másik két regény tér szempontjából lineáris, előre felé haladó.
    Ebből a különbségből fakadóan az Útvesztőben eleve több feszültségforrás volt, mint a másik kettőben.

    Szerintem nem a második vagy harmadik rész hibája, hogy kevesebbeknek tetszik, hanem az egész trilógia hibája. Ugyanis James Dashner sajnos nem egy jó író, nem egy profi író, és ez kiütközik a könyveken. Az egész sztoi alatt az volt az érzésem, hogy nem volt egy kiforrott, kidolgozott, egyértelmű koncepció a történet mögött, amit utána a cselekménnyel feltöltött volna, hanem menet közben találta ki a háttér sztorit. Nem várom el, hogy egy író annyira profi legyen, mint J.R.R. Tolkien, aki az egész életét a saját maga kitalálta univerzum tökéletesítésével és kitöltésével töltötte, s épp ezért lehetett A Gyűrűk Ura minden idők leghitelesebb kitalált története, de azért az sem megengedhető, hogy valaki úgy ír meg 3 regényt, hogy közben találja ki a hátteret, és éppen ahol tart, ami eszébe jut, az esik bele.

    Mindezek ellenére kellemes volt a 3 könyv, tetszett Thomas karaktere, nekem összességében a Tűzpróba tetszett a leginkább, mert abban volt a legtöbb feszültség azzal, hogy miután kiszabadultak, és azt hitték, hogy vége annak az óriási bezártságérzetből fakadó frusztrációnak, hirtelen még rosszabb és még kilátástalanabb helyzetbe kerültek, egy teljesen ismeretlen közegben, ami jól vitte a cselekményt. (Az Útvesztőt azért nem tartom a legjobbnak, mert a sztroi egy koppintás, aki olvasta A Legyek Urát és más hasonló könyveket, azoknak szerintem az Útvesztő nem volt egy nagy meglepetés, viszont, akinek ez a kedvence szerintem még nem olvasta ezeket a regényeket, amiket maga Dashner is "inspirációs forrásnak" jelölt meg. Nekem épp ezért volt a Tűzpróba a kedvencem, mert ez már újdonságokkal volt tele.)

    A harmadik rész sem lett volna rosszabb, ha nincs ez a probléma, amit előbb leírtam: James nem egy jó író, és nem találta ki a saját univerzuma minden szegletét, hanem volt a fejében valami közhelyes világjárványos népességszabályozó bullshit, ami köré valamit elképzelt, de hogy mit, azt szerintem sokszor ő maga sem tudta, és épp ezért lett olyan hirtelen vége...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan ezt gondolom, hogy Dashner nem egy jó író. Ennek jele, hogy akár az első film végén, akár a második filmben tett változtatások csak jót tettek a történetnek. És ez nem pozitív Dashnerre nézve.

      Ez amúgy azért csalódás számomra, mert nekem meglepően tetszett az Útvesztő, én egyedinek éreztem, ötletesnek és izgalmasnak. Kár, hogy aztán más dolgok kerültek előtérbe.

      Törlés
  11. Mindenki annyira szomorúnak találja azt, hogy Teresa meghalt, és, hogy érzéketlen, de szerintem pont ez volt a cél. Hiszen az árulónak vesznie kell, és mivel nagyon személytelen módon halt meg, ez jelezte, hogy annyira nem is volt oda érte Thomas. Persze ez csak egy vélemény. Nekem inkább Newt halála volt személytelen, mert annyira sehogy sem történt, csak lelőtte aztán elfutott. Maga a könyv egészen jó volt, szerintem a vége egészen elnagyolt, de ha megnéziket A kiválasztottat az éhezők viadala sorozatból, annak is ilyen. Nagyon régen olvastam ezt a könyvet, mert a rajongói fordítás már rég utat talált magának, ahogy a negyedik könyv is, de egyik sem olyan jó, mint amilyennek beharangozzák. Nem olyan kidolgozottak, a szereplők sem teljesen hűek magukhoz, de azért egyszer olvasható.
    A veszett pedig szerintem jó szervezetnek indult, csak a nagy elvárások miat mindent be kellett vetnie, de ha belegondolunk lehet mindenki ezt tenné. Pár élet sokak szerint nem sok azért, hogy megmentsenek milliókat. Személy szerint én azt gondolom, hogy Brenda nem kellene oda, és megtudhatnánk azt is, hogy miért van oda annyira Paige kancellárért. És hiányzik, hogy kiderüljön, hogy mi is folyik azon a biztonságos helyen.

    VálaszTörlés
  12. Na már nekem is végre meg lett a könyv, pár nap alatt ki is olvastam.Nekem a őszintén jobban tetszett a Tűzpróba.Ebben sok olyan rész van amit nem dolgozott ki pl. Paige kancellár.Én viszont azt gondolom hogy Teresának a végén nem kellett volna meghalnia, amúgy is rossz kapcsolata volt Thomassal azt hittem a végén kibékülnek és Thomas megmondja hogy már Brendát szereti.És szerintem Teresa nem volt áruló (mondjuk már én se szerettem)csak meg akarta menteni Thomast és ezek után mindent megtett, hogy megbocsásson neki.A másik ami nem tetszett, hogy ez sokkal kegyetlenebb volt mint a többi: Newt halála, Thomas rengeteg Buggyantat ölt, sok ártatlan halt meg és a vége.
    Ezek után nehéz lesz elolvasni a Halálparancsot mivel tudod, hogy Teresa meg hal a végén.

    VálaszTörlés
  13. Az első könyvet imádtam, a második is bejött. De ezt eléggé elbökte James. Nagyon nem jött össze, csalódás a könyv.
    Legnagyobb hibája, a kidolgozatlanság. Ebben a könyvben is nagyon jónak találom az ötleteket, váratlan fordulatokat, de nincs kidolgozva, és ez a baj. A túl sok akció sem jött be igazából. Szeretem az akciókat, a kalandokat, de ez már túl sok volt. Helyette a karaterek mélységére és az érzelmek kidolgozására kellett volna nagyobb hangsúlyt fektetni. Jó ötlet volt pl. hogy ide-oda csapongtunk a VESZETT és a Jobb Kar által képviselt ideák között, hogy nincs jó döntés. De a Jobb Kart már hamarabb be kellett volna hozni. Gally felbukkanása is jó lehetne, ha lenne valami célja. A Jobb Karral való találkozás máshogy is meg eshetett volna. Szóval Gally csak lóg a levegőben.
    Minho most jobban tetszett, a másodikban már sok volt itt-ott. De a barátságukat Thomas-szal szerettem. Newt :( Jó ötletnek tartom, hogy James a főszereplő által öli meg szegényt, de nagyon nincs kidolgozva és felépítve ez sem. Sőt én már a 2. könyvben kezdtem volna elhinteni egy-egy jelenetben, hogy valami nem oké Newt-tal, mert hirtelen jött az egész. Meg mi ez nulla érzelem Thomas részéről, oké, sajnálja, de elég hamar túllép rajta. Sokkal-sokkal érzelmesebbre kellett volna megírni ezeket a jeleneteket. Jorge és Brenda ugyanolyan szimpi maradt, mint a 2. kötetben. Bár sajnos, nem tudtunk meg róluk sokkal többet. Kidolgozatlanság… A Teresa és Brenda (erőltetett) szerelmi háromszögben most is Brenda mellett teszem le a voksom, ha valakit választani kell. Teresa… egyik legnagyobb ziccert hagyta ki James azzal, hogy megint háttérbe szorította, és a halála… olvasom-olvasom, meghal valaki, jaaa, hogy az Teresa volt, ok. Kb. ezt éreztem. A világ is eléggé elnagyolt szerintem. Itt is maradtak lyukak. Tetszett ez az Immunis szál, meg hogy talán a segítségükkel meg lehet menteni a világot. Patkányember… érdekes figura, az előző részben olyan semmilyen volt, most meg kb. elmebeteget csinált belőle Dashner, így kvázi őt állítva be főgonosznak. De egy idő után már vele se nagyon tudott mit kezdeni.
    A könyv vége meg…. ahelyett, hogy kapnánk egy normális lezárást. Nekem ez így nem tetszik. Mert elmenekülnek, gyönyörködnek a naplementében, meg vannak 200-an és boldogok, és minden fain, de az már lényegtelen, hogy a világ többi része szétesik. Szóval hiába népesítik be a Földet újra… Meg azaz epilógus is mi már… Elég erőltetett egy magyarázat ez. Ava Paige kancelláról sem tudtunk meg semmit… szóval nagyon nem jött be ez a „lezárás”. Vagy talán azért hagyta nyitva Dashner, mert folytatni akarja valamikor??? Hát, ha normálisan ki lesz dolgozva, akkor jöhet. Egyébként Thomas halála talán nem is lett volna rossz befejezés. Ha tényleg megvan az ellenszer, úgyhogy feláldozza magát, és a világ megmenekül, akkor még lett volna értelme az egész folyamatnak, amin keresztül mentek. De gondolom, ezzel még jobban kiverte volna a biztosítékot James a rajongók körében.
    Összességében, tehát nem vagyok elégedett a trilóga zárókötetével. Az 1. könyv a kidolgozottságával, karaktereivel stb. eléggé magasra tette a lécet. A 2. könyv már nem tudta megugrani, de még jó volt. Ez pedig eléggé mélyrepülés volt :/ 10/5
    UI: a Kill Order jónak ígérkezik az ízelítő alapján. Remélem azt nem bökte el Dashner :D

    VálaszTörlés
  14. Halálkúra...Nos,ezzel a könyvvel vegyesek az érzéseim.Először is azt nem értem,hogy a nagy Trió(Minho,Thomas,Newt) miért nem akarja visszakapni az emlékeit?Oké,értem én,hogy nem kíváncsiak arra,hogy milyenek voltak az Útvesztő előtt,de mégis...Nem szeretnének emlékezni a családjukra meg a szeretteikre?
    Tetszett az,hogy James Dashner hogyan alakítja a történeteket és tetszett az is,hogy Gally visszatért(habár az ő történetét én már lezártnak tekintettem).
    Szerintem Brenda és Thomas nem igazán illenek össze.Tudom,hogy sokan nem így gondolják,de szerintem Teresa megérdemelte volna,hogy boldog legyen Thomassal,mert ő bármit megtett érte.És biztos vagyok benne,hogy Teresa nem árulta volna el,ha nem Thomas élete múlik rajta.
    Tetszett a végén az a kis akció,amit a könyv nagyobb részéből hiányoltam.
    Szerintem nem kellett volna Dashnernek azt a két haláljelenetet betennie.Newtért még mindig fáj a szívem,Teresa halála pedig igencsak felkavart.
    Összességében tetszett a könyv,de én elvártam volna egy ,,10 évvel később'' fejezetet vagy egy kicsit részletesebb leírást arról,hogy mit csináltak az Immunisok az emberiség fenntartásának érdekében.

    VálaszTörlés
  15. Ági már szinte leírta a véleményem, de még annyit:
    Nekem baromira nem tetszik az, hogy rengeteg, de rengeteg kérdést nyitva hagy, nem magyaráz meg az író! Elolvastam a könyvet, de millió kérdésem van és rengeteg dolgot nem értek... Ez mire volt jó??? Tényleg, mintha Dashner sem tudná, hogy mit akar írni. Gyakorlatilag, mintha néznénk egy jó sorozatot, amiben sok szál van erre az évad felénél abbahagyják, úgy, hogy vagy 2 szálat zárnak le... (Kb képzeljünk el egy Harry Pottert, úgy, hogy megírja Rowling a 4. részt, utána meg már nem is folytatja)
    És a befejezés... -.- Arról inkább nem írok véleméynt, csak ezt:
    "Aha, éljünk boldogan 200-an egy háborítatlan területen és várjuk, hogy kifejlesszék a gyógyszert, illetve, ha ez még sem sikerül (ami nagyon valószínű, azok után, amit James leírt...) népesítsük be a Földet újra!" ---> Pörsze! Ez mi akar lenni? -.-'
    Tényleg jó lett volna, egy ilyen sok évvel később fejezet...

    VálaszTörlés
  16. Végre rávettem magam hogy véleményt írjak... Idén nyár elején olvastam el a könyvet, de egy oldalon megláttam egy kis spoilert szoval en tudtam az elején hogy Newt meg fog halni. Szerintem jó dolog hogy James nem egy hercegnő történetet adott az egésznek de azért Newt életben maradthatott volna. Alapjába véve jó a könyv, és vannak ledöbentő fordulatok is. Gally visszatér, Newt meghal, egy új világban kötnek ki. De nekem valahogy nem oké. Rengeteg dolog megválaszolatlan maradt számomra, és ez csak úgymond összecsomóza a dolgokat... Remélem a Halálparancs többet tesz le az asztalra.

    VálaszTörlés
  17. Na, rémlett, hogy írtam én itt korábban, végül a könyves aloldalnál meg is találtam, de nyilván itt nem akartam csak a rajongói fordítás alapján véleményt formálni. Mondjuk érdemes elmondani, hogy az a fordítás is rendben volt, semmi nem kapott új értelmet a hivatalos kötet olvasása kapcsán.

    A véleményem nem változott. A könyv elejét és végét (menekülés a Veszettől és a végén a menekülés végülis szintén a Veszettől és egyáltalán ebből a világból), az tetszett - már így izgalomfaktor szempontjából, de a közepe, a denveri kalandok nem lesznek a kedvenceim.

    Olvasás közben meg is fogalmazódott bennem, hogy ismét ellenszenvesnek találtam Dashnerben, hogy sokszor használja fel karaktereit arra, hogy borzalmakat láttasson és írjon le. Erre a legjobb példa, amikor Denverben beülnek egy kávézóba, ahol Thomas kiszúr egy fickót, aki fertőzött, és amikor felfedezik és elhurcolják, minden épeszű ember menekül, csak Thomas nem, gyakorlatilag azért, mert kíváncsi. Ezt kifejezetten gusztustalannak tartottam (szebben: az erőszak és a megaláztatás öncélú ábrázolásaként aposztrofáltam).

    A cselekmény előrehaladása sem átgondolt, nekem olyan ad hoc-nak tűnik. A denveri rész teljes kavarás. A kötet vége pedig azzal a paradicsommal és a 200 fős újrakezdéssel teljesen értelmetlen, nem az a megnyugtató, kicsit hihető, életszerű befejezés, amit az Éhezők Viadalában például kifejezetten szerettem.

    Szóval még mindig vegyes érzéseim vannak ezzel a sorozattal kapcsolatban. Dashner írói munkássága és amit kihozott ebből a történetből, az hatalmas csalódás számomra. Az eddigi két film jó lett, tetszettek és szeretem az oldalad is, Anna, szóval már csak ez tart benne ebben a világban. :)

    VálaszTörlés
  18. Én csak a filmeket láttam a könyveket nem olvastam. Nagyon kíváncsi voltam ezért a 3.részre rákerestem és részleteket és véleményeket olvastam. Arra jutottam hogy nem lesz számomra érdemes megnézni filmben a 3.részt ha kijön mert csalódott lettem. Newt a kedvenc szereplőm és mikor megtudtam hogy meghal iszonyú szomorú lettem. A 2.rész Teresával lett elrontva a 3. Pedig Newt halálával. Láttam hogy semmi vagy csak kevés érzelem van benne. Thomas öli meg Newt ez borzalmas mert nekem az jött le hogy legjobb barátok voltak. Teresa halála nem nagyon szomorított el mert elárulta őket a 2.részben. A történet vége se lett a legjobb nagyon egyszerű és folytatás is lehetett volna. Thomas "lecserélte" régi hű barátait. Háttérbe szorultak. Brenda se volt annyira szimpatikus nagyon "nyomulós" volt. Ez a rész nagyon rosszul sikerült hisz Newt meghal akinek szerintem nagy szerepe volt. Gally visszatér aminek nincs értelme. Nos nekem ez a véleményem. Jobbra számítottam,sokkal jobbra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is Newt volt a kedvenc szereplőm, sokáig fusztrált,hogy meghalt:-(((. Teresa halálán megdöbbentem,de nem igazán zaklatott fel. A végét nagyon elkapkodta James Dashner. Az első rész nekem nagyon bejött, a második úgyszintén. Szerintem Thomas és Brenda nem illenek össze. A 3. könyv összességében 10/6. Ha Newt nem halt volna meg 10/7 lenne.

      Törlés
  19. Azt szeretném még kérdezni,mivel nem olvastam a 3. Részt Newt halála nem tiszta nekem. Most ugye ő nem volt immunis de ettől őrült meg vagy megfertőzték? És honnan lehet előre tudni hogy meghal? Örülnék ha kapnék a kérdéseimre választ:)

    VálaszTörlés
  20. Nekem egyszerre vették meg a szüleim a három kötetet kb két éve. Abban is benne van a Halálparancs? esztike

    VálaszTörlés