2015. október 8., csütörtök

Halálparancs könyv kibeszélő (SPOILERES!)


Senkit se fog meglepetésként érni ez a bejegyzés, hisz a korábbi gyakorlatot követve, ismét nyitunk egy "oldalt", ahol várjuk a véleményeteket az újonnan megjelent Halálparancs könyvvel kapcsolatban. A múlt hét elején jelent meg a könyv, és gondoltam most már kirakom a posztot, majd felkerül az oldalsó sávba is, hogy folyamatosan elérhető lehessen.

Továbbá két fontos tudnivaló még:
  1. Mindenki véleményét várjuk, csak kérlek titeket kulturáltan fogalmazzatok, mert a nem megfelelő stílusú és hangvételű, ide nem illő kommenteket természetesen törölni fogom.
  2. Másrészt a kommentek SPOILERESEK, így csak óvatosan!

Ne fogjátok vissza magatokat.
Kinek hogy tetszett a könyv? :)

18 megjegyzés:

  1. Nos, pár perce fejeztem be a Halálparancsot és már és úgy érzem, hogy ki kell írnom magamból, mással még nem tudom ezt megbeszélni..SPOILERES LESZ
    Szóval kezdeném azzal, hogy ez a könyv sokkal jobb volt véleményem szerint, mint a Halálkúra. Akciódús, Érzelmes. Mindegyik karakter szerethető volt és hát haláluk könnyeket csaltak ki a szememből. James Dashner kitett magáér ennél a könyvnél, úgy gondolom, hogy ez egy nagyon jó, fantasztikus előzménykönyv lett. Már az elején sejtettem, hogy Deedee-nek nagyon fontos szerepe lesz és megfordult a fejemben, hogy lehetséges e, hogy ő Teresa és végül igazam is lett. :D Viszont volt egy rész, ahol lesokkolódtam. Ez az a jelenet, amikor Deedee átment a falkapun és hát rajta kívül az összes főszereplő meghal...nekem itt végem volt. Szóval erre tényleg nem számítottam, hogy ilyen végük lesz, Tudtam, hogy ők megfognak halni, de ez váratlanul ért. Nagyon tetszett, ahogy a vírus fokozatosan átvette az emberek felett az uralmat és később megjelentek a Buggyantak, viszont én hiányoltam Ava Paige szerepét.:/
    Összegzés: Ez a könyv elnyerte a tetszésemet, persze nem lett olyan jó, mint a Tűzpróba (trilógiából szerintem a legjobb rész), de sokkal jobb, mint a Halálkúra. A könyve 10/8,5- et adok. :) Ajánlom mindenkinek! :D

    VálaszTörlés
  2. Én imádom, csak hiányoznak a megszokott szereplők...Minho <3 :'(
    De van egy elméletem, ( lehet hogy hülyeség ): Mark Thomas, Trina meg Teresa??? A bökkenő: Trinának rövid szőke haja van!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thomasnak semmi köze nincs Markhoz, Teresa pedig nem Trina hanem Deedee. Trina és Mark amúgyis meghalnak a könyv végén.

      Törlés
  3. Nos, én tegnap fejeztem be a könyvet. SPOILER:
    Sokan mondják/gondolják hogy ez lett az egyik legrosszabb könyv a kibővült triológiából. Szerintem igenis jobb lett mint pl. a Halálkúra és erősen vetekedhetne a másik kettővel is.
    Tetszett hogy Dashner olyan szereplők szemszögéből mutatta be a napkitöréseket és az azt követő kitörést akik rendes hétköznapi fiatalok (de nem immúnisak) voltak. Alec és Lana mint a két vezető jól megvolt írva, bár Lanáról nem nagyon tudtunk sokat. Mark egy kicsit olyan volt mint Thomas emlékei vannak (amik segítettek megérteni azt hogy hogyan zajlott le a napkitörések napja), senkit nem hagy hátra (pl. Baxter), és neki is van szerelmi szála (Trina-val). Trina-ról is szinte csak az emlékekből tudtunk valamit hiszen a történek fő része Alec-al és Mark-al foglalkozott, de szimpatikus volt mert úgy harcolt mint egy férfi és Deedee-nek is gondját viselte. Deedee volt az egyik kedvenc karakterem (Alec után) mert 6-7 éves létére jól viselte azt hogy családja magára hagyja vagy azt, hogy őrültek rohangálnak körülötte és csavarhúzókkal támadnak a barátaira. Gondoltam hogy kevesen élik túl a könyvet, de hogy csak Deedee az kissé meglepett. Örültem hogy a könyv végében szó esett Teresa (Deedee) és Thomas találkozásáról,és Thomas szüleiről is. Összességében jobb volt mint amire számítottam így nálam 10/8,5-öt kapott.

    ~D~

    VálaszTörlés
  4. Egy hete olvastam a könyvet, SPOLERES.
    Amikor elkezdtem olvasni, már sejtettem hogy nem lesz nagy kedvencem a könyv, de szokás szerint elolvastam a végét és ebből lejött hogy Deedee Teresa és így megszerettem. Nyilván szívesen olvastam volna inkább az Útvesztő szereplőiről, mint 5-6 teljesen ismeretlen szereplőről, de hát valahogy ezt az előzménytrilógiát is el kellett kezdeni. Az elején kezdtem megkedvelni Mark karakterét, de pl a többiek nem fogtak meg annyira, mindenki nagyn átlagos volt. Deedee karaktere nagyon tetszett, tényleg ilyen kicsin ennyi mindent feldolgozni nekem sem menne. Egyébként a könyv jó volt, tele izgalmakkal és fordulatokkal, akciókkal tömítve. A szerelemből kicsit túl sok lett, ha már ugye Útvesztő előzménykönyv.Thomas és Teresa találkozása nagyon tetszett, a következőkbe legalább már a mi kis szeretett karaktereinkről fogunk olvasni. Várom a következő könyveket is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez azt jelenti, hogy az előzménykönyvnek is lesz folytatása?

      Szerintem én nem fogom elolvasni, nekem már a Halálkúra végén az a pár fejezet is olyan nagy űr volt a régi szereplők után. :(
      Viszont valaki nem fejtené ki kicsit, hogy Thomas és Teresa hogyan találkoznak? :) Arra nagyon kíváncsi vagyok és megköszönném! :)

      Törlés
    2. A következő előzménykönyvnek mi a magyar címe?


      ~D~

      Törlés
    3. Még angolul sem jelent meg. Így még nincs magyar címe.

      Törlés
  5. Tegnap fejeztem be a könyvet. És szerintem az egyik legjobb lett. Sokkal jobb a Halálkúránál szerintem. Azt hiszem ez lesz a kedvenc könyvem a Tűzpróba mellett a sorazatból. A szereplők jól meg lettek írva és maga a történet is.Tetszett a vége,igazán érzelmes volt számomra

    VálaszTörlés
  6. Én csak most kezdtem el a könyvet de furcsa az hogy nem thomas és a többi tisztárs van benne

    VálaszTörlés
  7. Kiolvastam, és jah...SPOILER
    A könyv nálam második helyen áll(1. természetesen Az Útvesztő). Az elején kicsit idegesítő volt, hogy csak szépen lassan csordogáltak a válaszok a kérdéseimre. Alec és Deedee végig kedvenc volt, a többiek elmentek, bár Mark részéről tetszett a napkitöréses ,,visszaálmodós" vonal. Tetszett, hogy szerintem a Buggyantakról sokkal tágabb képet kapunk, de az a Transz-por nálam kiverte a biztosítékot, talán azért mert anno a falkapura se tudtam mit reagálni. A karakterek viszonylag kedvelhetőek voltak, és az az utolsó mondat... Ott nyert meg a könyv.
    Amúgy csak én gondoltam úgy, hogy a Kitörésre immúnis gyerekek egy kb eggyel későbbi generációhoz tartoznak, nekem olyan furcsa, higy vírus, de már azonnal van immúnis, na de mindegy. Nálam olyan 80%ot kapott a könyv, és várom a folytatást, én is hiányoltam egy pöppet a Tisztársakat(Minho <3)

    VálaszTörlés
  8. SPOILER

    Nekem az volt a legdurvább, hogy valójában hogyan jött ez a kitörés vírus(túlnépesedett föld, kevés a kaja, ölni kell a népet, mert különben mindenki elpusztul..) azért ez nagyon erős, brutális társadalomkritika.

    VálaszTörlés
  9. Hm... Kezdjük ott, hogyha én Brendát vagy Teresát látom egy képen, rögtön Trina jut eszembe. Most a Teresa nevét is Trinának akartam írni :D A végén az a mondat: "- Mielött idekerültem Deedee volt a nevem. -" nagyon lesokkolt és szó szerint két percen át bámultam a falat. Aztán így elképzelni, hogy az a kiscsaj, aki ott sikítozott, akit felszedtek Markék, az Teresa volt, nekem túl sok. Jl csinálta James, sokkal szerethetőbb volt ez a könyv, talán már a tapasztalat, melyet a triológia írása alatt szerzett, azt ebbe tette bele. Én nagypn megszerettem a karaktereket, és durva volt, hogy így a végén kinyírta őket, meg nagyon jelentéktelennek éreztem ezt, sorra ölte meg a főszereplőket... Egyértelműen Alec volt a kedvencem, az érzések mintha tapinthatóak lettek volna, nálam túlment a maximumon :)

    VálaszTörlés
  10. SPOILER

    Nem régen olvastam ki ezt a könyvet és már nagyon várom a következőt. Szerintem a sorozatban ez az egyik legjobb. Amikor kiolvastam akkor öt percig ültem teljes sokkban és úgy fogtam fel, hogy Deedee kivételével az összes főszereplő meghalt. Az útvesztő könyvekben nem volt a kedvenc karakterem Teresa, de most már teljesen más szemmel nézek rá, mert ebben a könyvben jobban megkedveltem.
    Én mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a könyvet!

    VálaszTörlés
  11. Nekem nagyon tetszett ez a könyv. Klasszisokkal jobb volt, mint a Halálkúra. Sőt talán még a Tűzpróbánál is jobb volt. Az új karakterek közül Markot megkedveltem és nagyon sajnáltam amikor mindent elvesztett. Nagyon jók a csavarok a könyvben, amiket pont hogy hiányoltam a Halálkúrából. Theresát továbbra sem tudom hova tenni, számomra negatív szereplő. Ava Paige kancellárról is jó lenne most már többet meg tudni. Igazából egy dolog maradt meg bennem kérdésnek. A Kitörést Követő Koalíció lett a Veszett v. Csak ők hozták létre?

    VálaszTörlés
  12. Nekem tetszett a könyv. A szereplők nagyon jók voltak, nekem legfőképp Mark,Alac,Lana,Trina és Deedee tetszett. Magyarán az összes fontos szereplő.
    De volt valami, ami nagyon bökte a csőröm. Hiányoltam a többieket (Newt,Minho,Gally,Alby stb.) , mert szerintem nem fair, hogy csak Teresát meg Thomast helyezik előtérbe. Tudom, hogy Thomas a főszereplő (meg valamennyire Teresa is) de azért igazán belerakhatták volna őket is (ugye a végére). Nekem igazából tetszett ahogy a szerpelők (most Alac-ről és Mark-ról beszélek) fokozatosan ,,leépeültek" a betegség által. Tetszettek a Mark álmai is, végülis engem mindig is érdekelt , hogy hogyan történt a Napkitörés és a fertőzés. Tehát alapjába véve, nagyon tetszett a könyv, ahogy a többi is. :)

    VálaszTörlés
  13. Nekem összességében tetszett a könyv, csak az volt a baj, hogy Darnell, Varangy és Misty már az elején meghaltak. Kár. Nagyon meg tudtam volna kedvelni őket:(

    Na meg hiányoltam egy BIZONYOS hát éves ázsiai kisfiút:))))

    VálaszTörlés
  14. Már vagy 2 hete kölcsönkértem ezt a könyvet a barátnőmtől,éshát.. most olvastam el a 100.oldalig,nem csalódtam.Ez eddig a Dashner-színvonal!
    Mondjuk én Trina szerepével eddig nem vagyok kibékülve,unszimpatikus.
    Ez a visszaemlékezéses dolog nagyon tetszik,egy könyvből mindíg hiànyolom az ilyesmit.
    Nekem eddig a könyv 10/9, de csak Trina miatt.:D
    Valamiért a könyvek közt nem tudok sorrendet tenni,mindegyiknél faltam a lapokat.
    A halálkúra eleje nehezebben ment,de az is kiváló könyv.
    Tűzpróba meg egyszerűen tökéletes.
    Ahogy az Útvesztő is.
    Na meg a halálparancs is.(eddig)
    Hajjj nem.tudok dönteni!!
    Ahogy a szereplők közül se. Thomas,Newt,Teresa,Minho,Brenda annyira a szivemhez nőttek... :(
    A filmmel egyáltalán nem vagyok kibékülve így,hogy könyvolvasás után néztem őket
    De ha ez nem így lett volna,imádnám a filmet is.

    VálaszTörlés