2014. december 1., hétfő

Az Útvesztő kihívás: 6. nap



A kihívás kérdései és a válaszok is természetesen SPOILERESEK az első két megjelent könyvre és a filmre nézve, így csakis ennek tudatában olvassatok tovább!

6. nap:  Sokan nem elégedettek Az Útvesztő folytatásával. Te hogyan folytattad volna az első könyv után a történetet? Vagy szerinted elég lett volna csak az első könyv önmagában?

Anna:

Nekem tetszett a Tűzpróba. Persze azt még én is elismerem, hogy nem lett annyira jó, mint az első rész, de önmagában igenis kalandos, izgalmas és szórakoztató történet volt. De ha nagyon őszinte akarok lenni, azt sem bántam volna, ha Az Útvesztő egy önálló történet marad, hiszen az első könyv az elejétől a végéig tökéletes, hiba nélküli könyv. Egy egyedi mű, amibe még belekötni sem lehet.

Cassie:


Na ez az az egyik olyan kérdés amit azért tettünk bele a kihívásba, mert olvasva a megjegyzéseket a Tűzpróba kibeszélőnél itt az oldalon és a moly-on rájöttünk, hogy a Tűzpróba igencsak megosztó volt. Sokan írták, hogy nem tetszett nekik, mert túlságosan más volt mint az előde vagy azzal jöttek, hogy nem ezt várták.
A mai napig szerelmes vagyok Az Útvesztőbe és elismerem, hogy a Tűzpróba tényleg nem olyan jó, mint a sorozat első része, de nekem tetszett (ahogyan ezt részletesen ki is fejtettem a véleményemben). Nem lett nagy szerelem, mint az első rész, de többször újraolvasós. Úgy gondolom, hogy a történetet folytatni kellett és egyértelmű volt, hogy ha James a 2. részben ismét olyan alapfelállással rukkolt volna elő, mint Az Útvesztőnél az unalmas lett volna. Számomra evidens volt, hogy a Tűzpróba nem lesz olyan, mint az első rész. Elégedett vagyok a 2. résszel, nem tudom máshogyan elképzelni a folytatást. 

11 megjegyzés:

  1. Hű, ez jó kérdés és tök jogos. Más kérdés, hogy azért nehéz válaszolni rá, mert mi nem vagyunk írók. Én inkább azt tudom leírni, hogy mire számítottam. Vagy hogy mi tetszett volna.

    Egy sokkal-sokkal tudatosabban felépített történet egy olyan próbatétellel, ahol a fiúknak egymásra támaszkodva rátermettségüknek köszönhetően kellett volna megoldani egy konkrét helyzetet. Rendben, hogy ezalatt történhettek (volna) váratlan fordulatok, de biztosan jobban tetszett volna, ha ezek nem öncélúak, és pláne nem ilyen öncélúan kegyetlenek. Ha egy kicsit kevesebb tervezett és oda nem illő esemény történt volna. Ha tényleg azt éreztem/tük volna a végén, hogy ennek az egésznek volt értelme, hogy mindez előre vitte a történetet. De (most már a 3. kötet végefelé közeledve is úgy látom, hogy) nem így történt.
    Engem azért bosszant, ami a második kötetben történt, mert úgy el tudtam volna képzelni, hogy ebből az egészből egy átgondolt, kerek történet lesz, ha ki is esnek a fiúk-lányok (mondjuk anélkül, hogy meghalnának vagy ha mégis, azt az ember áldozatként érezze és igen, érezze át mindenki ennek a súlyát) az optimális jelöltek köréből valahogy úgy érezzem, mintha egy vetélkedő folyna, nem egy kegyetlen és embertelen próbatétel egy csomó beépített elemmel. Valami ilyesmire gondolok, de mivel nem áll szándékomban újraírni a történetet, szerintem maradjunk is ennyiben :))

    VálaszTörlés
  2. Tény hogy a Tűzpróba nem múlta felül Az Útvesztőt, de egy ilyen jó regényt szinte képtelenség is lett volna. Az is igaz, hogy az Útvesztő már önmagában is megállta volna a helyét, de nagyon sajnáltam volna ha nem lett volna folytatása. Igazából nem olyan lett amilyenre számítottam, de őszintén, szerintem senki sem tudta milyenre is számítson. Nekem egyedül az az érzés volt bennem amit Az Útvesztő során éreztem, de még így is jól sikerült a 2. rész. Biztosan nem tudnék jobb történetet kitalálni a 2. részre és ahogy olvastam, még ezt is sikerült egy kicsit olyan titokzatossá tenni, mint amilyen Az Útvesztő volt.

    VálaszTörlés
  3. szerintem a 2.könyv nagyon jó volt ,bár én egy kicsit változtatnék rajta . Brendát tuti kivenném belőle ,mert nekem nem szimpi .Szerintem az se volt jó,amikor Thomas elszakadt a tisztársaktól ,de tudom ,hogy ennek megkellett történnie.
    Összegezve igazából ninsc bajom a könyvem ,mert itt sokkal jobb volt ,hogy Thomas-nak már voltak barátai .Már csak arra vagyok kíváncsi ,hogy fogják ezt a könyvet filmben megoldani...:-)

    VálaszTörlés
  4. Hát nem tudom,ha teljesen őszinte akarok lenni akkor minden filmnél/könyvnél az első részt szeretem a legjobban! Legyen szó akár az Útvesztőről.(Az Éhezők Viadaláról,HP-ről,Star Warsról etc….)
    Persze,mindig izgatottan várom a folytatást minden sorozatból,de a legnagyobb benyomást mindig az első rész jelenti számomra.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem a tűzpróba jobban bemutatta a karaktereket mint az útvesztő Az útvesztőben
    Főként Tomaszt ismerjük meg és részleteket a többiekröl. A tüzpróba pedig kihozta az igazi énjüket és mehmutatták milyenek valójában

    VálaszTörlés
  6. Nem tudom, én nem értek egyet. Nekem a Tűzpróba ugyanannyira tetszett, mint az útvesztő, sőt jobban. De mint Newt rajongó kicsit hiányoltam belőle őt

    VálaszTörlés
  7. Az Útvesztőnél ugyan semmilyen esetben sem mondhatnám jobban, mégis nagyon tetszett, talán azért mert jobban megismerhetjük a karaktereket, a másik oldalukat. Természetesen Newt elhanyagolását nem vettem túl jó néven, és Brenda előjövetelét sem kedveltem túlzottan, talán ezek miatt nem tetszett annyira a második rész.

    VálaszTörlés
  8. Igazuk volt, ABBAN, hogy teljesen más. Más hangulatot ádott át nekem, de élmény volt olvasni.

    VálaszTörlés
  9. Nekem nagyon tetszett a Tűzpróba, eseménydúsabbnak éreztem, mint az Útvesztőt és ez bejött, pedig már az is iszonyat jó. Abszolút méltó folytatásnak gondolom, 2 dolgot változtatnék: kicsit tőbb háttérinfot igényelnék a Veszett tevékenységéről, beleértve Thomasék gyerekkorát, hogy milyen feladataik voltak, hogy élték meg az egészet, miért pont egy útvesztő lett, hogy szolgálja ez a célt, ilyesmik. Tudom, hogy vannak erről infok, de ezt a szálat még erősíteném. Másik, hogy ezt az egész Teresás incidenst kihagytam volna, és Thomast és Teresát hoznám össze Brenda kényszeres elfogadása helyett... Nem venném el Thomastól az amnézia utáni első nagy szerelmét... :D Bár tudom az én verzióm túl közhelyes, de nekem fájt, hogy nem ők jöttek össze a végén...

    VálaszTörlés
  10. Véleményem szerint így jó ahogy van. Az író írja a történetet és nem mi. Eddig az összes kötetet így olvastam: ,,Muszáj meg tudnom mi történik!" emiatt nem tudtam lerakni, de amikor pihenőt tartok ,,Ne, félek a folytatástól!" olyankor alig merem tovább olvasni. Hihetetlen könyv és minden alkalommal eljátszom ezt. A film formátumot és milliószor képes vagyok végig izgulni, hiába tudom szinte szóról-szóra.
    De az a rész, hogy a Perzselt földön megtalálják Teresa-t nem nagyon tetszett. Meg még az zavart, hogy alig ,,ismerték" egymást Thomas-sal még is Tom túlságosan is kötődött a lányhoz.

    VálaszTörlés
  11. Én örülök hogy James folytata a könyvet nekem úgy jó ahogy van és ahogy töbet olvasom egyre jobban szeretem

    VálaszTörlés