2014. február 22., szombat

James Dashner a film soundtrackjéről beszél


Idén januárban az egyik amerikai blogger oldalára James Dashner írt egy vendégposztot, amiben a filmhez tartozó zenei anyagról és annak a készítéséről mesélt néhány mondatban. Ezt is lefordítottam nektek.

A zenei anyag felvétele

"Gondoltam megosztom veletek az egyik filmmel kapcsolatos élményemet. Ha mindenről mesélnék, akkor egy könyvet kellene teleírnom és nem egy blogbejegyzést. Nemrég Los Angelesben jártam és el szeretném mesélni nektek, hogy milyen volt a film zenei anyagának felvétele.

Az utóbbi majdnem egy évben sokat meséltem már a filmről és arról, hogyan készült. Bárki, aki követ engem twitteren tudja, hogy nagyon megszállott lettem ezzel kapcsolatban. A stúdiótól (FOX) kezdve, a rendezőn (Wes Ball) át egészen a szereplőgárda minden egyes tagjáig újabb és újabb jó élményekkel gazdagodtam. Minden nagyon jól alakult, még a legvadabb álmaimat is felülmúlva.

John Paesano-val, a film zenei anyagának felvételét felügyelő és készítő zeneszerzővel találkozni már csak a hab a tortán. Az elejétől kezdve nagyon izgatott voltam, mikor Wes Ball kijelentette, hogy ő egy "epikus zenekari jellegű soundtracket" akar a filmhez, amivel 100%-osan egyetértettem. Akármennyire imádom én (és a rajongóim) a jó pop zenét, mégsem szerettem volna azt a tipikus YA soundtracket, ami úgy tűnik szinte elvárássá vált az ilyen filmek esetében. Wes és én valami olyat szerettünk volna ami magasba repíti és kitépi az érzelmeiteket és Paesano pontosan ezt hozta el.

Nagyszerű volt. Végignézni, ahogy egy 75 fős zenekar (és énekkar) készíti több napon keresztül a zenét, rengeteg melléknévvel jellemezhetném az egészet. Szürreális. Fantasztikus. Megmozgató. Megragadó. Teljesen libabőrös lettem és meg is könnyeztem (és nagyon remélem, hogy a rajongóim ugyanígy fogják ezt megélni). Nem tudom melyiknek örülök a legjobban: hogy az olvasók láthatják hogy a történet vizuálisan életre kel vagy hogy hallhatják közben a zenét is, ami vele jár együtt. Természetesen a kettő kiegészíti egymást és szerintem nagyon fog tetszeni nektek.

Ahogy sejthetitek ez egy olyan utazás volt, amit sosem felejtek el. Nem is tudom az egészet szavakkal kifejezni. Nagy filmrajongóként igazán élveztem, hogy láthattam egyáltalán hogyan készül egy film a háttérmunkák során. De hogy mindez az én könyvemből készült film közben történt, az már tényleg felfoghatatlan."

Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése