2014. február 28., péntek

Véleményünk a szereposztásról I. - Gally, Alby, Minho és Newt

 GALLY

Gally a könyvben <--> Gally a filmben

Cassie: Na Gally-nál már lehetnének problémák és meg is érteném az esetleges hardcore Maze Runner fanokat (már ha vannak ilyenek...?), ha majd elkezdik a háborgást, hogy mi ez a Gally-casting? Ugyanis a könyvben Gallynak hosszú, fekete haja, tömzsi orra és nem túl szép arca van. Erre itt van nekünk Will Poulter, aki hát valljuk be nem egy csúnya fiú. Nekem személy szerint nincs semmi bajom a külső változtatással, ha ez nem hat ki az adott karakter jellemére, így Willel sincs semmi bajom, sőt engem az eddigi still képek teljesen meggyőztek arról, hogy Will jó Gally lesz. A tekintetében minden benne van, aminek lennie kell, ehhez pedig a filmben csak még többet tud adni. És ha nem úgy néz ki, ahogyan a könyvben le van írva, akkor mi van? Én bizalmat szavazok Willnek és ezáltal a készítőknek is, hisz gondolom nem választották volna őt, ha nem lenne megfelelő a szerepre.

Anna: Be kell vallanom Gallyt én egyáltalán nem így képzeltem el a könyv olvasása közben és Will Poulterrel is voltak fenntartásaim az elején. De már olyan sok könyves adaptáción vagyok túl, hogy azon fenn sem akadok, ha a filmben a karakter külsőre semennyire se emlékeztet a könyvben leírtakra. Mert rájöttem nem az a legfontosabb, hogy külsőre egyezzen, hanem hogy a karaktert magát hitelesen hozni tudja az adott színész. Így bizalmat szavaztam Willnek és reméljük Gally gúnyos és gonoszkodó modora jól fog neki állni.

ALBY

Alby a könyvben <--> Alby a filmben

Cassie: Alby casting szerintem jól sikerült. Nem tűnik 28 évesnek Aml (mondjuk 17-nek sem), de a könyvben is úgy van leírva Alby, mint egy "fiatal felnőtt", szóval remek választás volt. Izmos, jó kiállású, mindenben megfelel a könyvben írtaknak. Személy szerint még azt emelném ki, hogy remélem meg lesz majd a "kémia" közte és Thomas Brodie-Sangster (Newt) között a filmben, hiszen mind tudjuk, hogy ők ketten mekkora nagy barátok a könyvben, amit én imádok és remélem, hogy nem "szűkítik le", változtatják meg vagy ne adj Isten törlik el ezt a szálat.

Anna: Alby az egyetlen nevesített színesbőrű fiú a csapatban és mivel Thomashoz hasonlóan nincsen apró részletekbe menően jellemezve a könyvben, csak annyira, hogy izmos és kész, így ehhez mérten nincs bajom Aml Ameenel. Hogy 28 éves azt én se nézném ki belőle, tulajdonképpen nekem tökéletesen megfelel Alby szerepére. 

MINHO

Minho a könyvben <--> Minho a filmben

Cassie: Nagyon szeretem Minho-t és szerintem a casting egyszerűen tökéletes lett. Ázsia, (valamennyire) izmos fiút választottak és te jó Isten, még a haja is ugyanolyan, mint amilyennek a könyv szerint lennie kellene! Ki Hong Lee-nél nem jut eszembe alkalmasabb Minho szerepére. Azt hiszem a 3 legjobban sikerült casting az Chuck, Teresa és Minho. Hihetetlenül hasonlítanak mindannyian a könyvbéli karakterükre.

Anna: Ismét tökéletes választás, külsőre mindenképp. Nekem inkább vele kapcsolatban vannak kételyeim. Én eddig csak a The Nine Lives of Chloe King című sorozatban láttam, és ott nem nyújtott valami emlékezetes alakítást. Bár lehet csak a szerep volt unalmas és bárgyú, és tud ő ennél jobbat is, ha egy érdekes karaktert kap kézhez - mindenesetre neki is bizalmat szavazok, mint mindenki másnak és majd a film után meglátjuk milyen teljesítményt nyújtott.

NEWT

Newt a könyvben <--> Newt a filmben

Cassie: Oké, azzal kezdem, hogy bele vagyok szerelmesedve Thomas Brodie-Sangsterbe és Newtba. Mindenki tudja rólam, hogy ha alapjáraton nincs kedvenc karakterem a könyvben (mert szerintem mindenki ugyanolyan jó), de ha fegyvert nyomnának a fejemhez, hogy válasszak egyet, akkor azt mondanám, hogy Newt a kedvenc karakterem. Thomas Brodie-Sangstert pedig a Trónok Harca óta imádom, mert hát olyan aranyos, normális és... angol, hogy nem lehet nem szeretni. Nála aranyosabb emberi lényt nem láttam még.
Mindezt azért írtam le, hogy ezzel utaljak arra, hogy tőlem soha senki ne várjon el egyetlen objektív hozzászólást vagy akár rossz szót Newtra vagy éppen Thomas Brodie-Sangsterre. Mint könyvolvasó persze látom a különbséget a könyves-Newt és a filmes-Newt között, de egyszerűen nem érdekel. Annyira örülök, hogy Thomast választották a szerepre, hogy nem tudom azt mondani, hogy nem elég izmos vagy, hogy nem olyan a haja, mint Newtnak. Nekem Thomas Brodie-Sangster a tökéletes Newt és pont. A moziban minden egyes jeleneténél magamban fogok mosolyogni és tesómat bökdösni, hogy "Hát nem egy édes falat ez a Thomas?". (készülj nővérkém!)
És nála is tartom azt a kijelentésem, hogy nagyon remélem, hogy úgy és olyan szinten megtartották Alby és Newt barátságát a filmben, mint ahogy az a könyvben van,  mert ha nem, kicsit haragudni fogok...

Anna: Cassie-hez hasonlóan én is imádom Newtot a könyvben, de én nem rajongok olyan őrülten Thomas Brodie Sangsterért, így nem vagyok annyira vakon elfogult vele kapcsolatban. Külsőre nem teljesen passzol, de Sasngter engem már meggyőzött a tehetségéről a Trónok harcában, így neki is bizalmat szavazok. Szerintem jól fog neki állni Newt karaktere. Még mindig nem tudom megemészteni, hogy ez a srác 23 ÉVES, mikor alig néz ki 18-nak. Nem tudom elhinni, hogy annyi éves, mint én. Mikor elsőnek megláttam a Trónok harcában 15-16-nak tippeltem... még mindig nem tudok efölött napirendre térni. (De inkább befejezem a hitetlenkedést.) (Cassie megjegyzése: azt mondtad, hogy 12 éves...:P)

2 megjegyzés:

  1. a 12 év még épphogy okéság, mert hogy Jojen Reed a könyv szerint 13..:D

    VálaszTörlés
  2. Will Poulter - valljuk be nem csúnya ??? Éppen a Narnia 3 megy a gyereknek de ilyen torz arcú gyereket ritkán látni. Rákerestem idősebben hogy néz ki de... Debil maradt. Karakteres arc semmi gond vele de ne írjad, már, hogy még a végén szép :)

    VálaszTörlés