2014. október 2., csütörtök

Interjú Ki Hong Lee-vel


Na mit találtam? Csak nem egy kincset érő Ki Hong Lee interjút? Azért írtam a "kincset érő" kifejezést, mert valóban ritkaság számba megy, ha találok egy interjút, ami nem Jamessel, Wessel, Dylannel, Kayával vagy Willel készült.
Most egy Ki Hong Lee-vel, az az a kedvenc Futárunkkal; Minho-val készült interjút hoztam el nektek. 
Olvassátok és szeressétek őt. :)


Nem mindennapos dolog, hogy egy ázsiai-amerikai arcot látsz egy Hollywood-i blockbuster színészgárdája között.
A koreai-amerikai színész Ki Hong Lee (24) kapta meg Minho szerepét a szeptember 11-én megjelenő (nálunk szeptember 18!) YA thrillerben, Az Útvesztőben.
A film James Dashner 2009-es regénye alapján készült, amely egy poszt-apokaliptikus világban játszódik. Egy csapat tizenéves fiút dobnak be a börtönszerű Tisztásra és ők semmire nem emlékeznek csakis a nevükre. A Tisztás körül helyezkedik el az Útvesztő, ami minden nap változik. Itt vannak a halálos Siratók, akik őrzik az ösvényeket és még inkább lehetetlenné teszik a kijutást.
A Tisztás elit csapata a Futárok, akik minden nap kifutnak, hogy megkeressék a kiutat. Vezetőjük Minho, akit Ki Hong Lee játszik és a youtube felhasználók vagy a Wong Fu csatorna rajongói már ismerhetnek.
Ezzel a filmmel Ki Hong egy hatalmas lépést tesz a nagyképernyős mozi felé és, hogy elismert színész legyen. Olyan elhivatott volt a szerepével kapcsolatban, hogy megírta a saját Futárok Kódexét a karakterének. Arról beszélgettünk a színésszel, hogy hogyan készült fel fizikailag a szerepre, milyen volt a kék háttér előtt harcolni a Siratókkal és a forgatási ’bromance’-eiről is beszélt.

Milyen érzés volt megkapni Minho szerepét?
Az ügynököm hívott, hogy lesz egy meghallgatásom Az Útvesztő filmre. Azonnal elmentem és megvettem a könyvet még aznap. Egyből beleszerettem a karakterembe és azt mondtam magamnak, hogy meg kell kapnom a szerepet. Azzal, hogy megkaptam Minho szerepét egy álmom vált valóra.

Mennyire vagy olyan, mint Minho? A Futárok Kódexének a tükrében egy rendezett és komolyan fickónak tűnik.
Azt szeretem Minho-ban, hogy akárcsak én mindenáron megvédeném a családomat, ő is a Tisztársait. Nagyon intenzív és atletikus fickó. Én is sportos vagyok, de Minho nálam sokkal jobban.

Sokat kellett futnod a filmben. Hogyan készültél fel erre fizikálisan és pszichésen?
Mint a Futárok Elöljárója természetesen nekem kell a legtöbbet futnom. Volt egy edzőm a film előtt így jó formában voltam, amikor a film forgatása kezdődött. Számos nap volt olyan, hogy órákat futottunk. Fárasztó volt, de nagyon jó. A kaszkadőrmutatványokat is magam csináltam.

A színészek részt vettek egy „túlélő próbán” a forgatás előtt. Ez milyen volt?
Vettünk néhány leckét túlélésből a forgatások előtt. A színésztársaimmal ekkor lettünk jóban és kialakult köztünk egy bajtársiasság, ami később a filmen is meglátszik. Volt egy olyan eset, amikor arra kértek minket, hogy gyújtsunk tüzet. Egyedül egyikünk sem volt erre képes. Csak akkor sikerült, amikor eldöntöttük, hogy együtt dolgozunk és ez volt a legnagyobb tábortűz, amit valaha láttam. Azt hiszem az ott megtanult lecke segített, hogy egy igazi csapattá alakuljunk, ahogyan a Tisztársak is.

Az ugrás után tovább olvashatjátok az interjút.


Melyik volt a legnehezebb/legemlékezetesebb momentum a forgatáson?
A legutolsó nap volt a legnehezebb és a legemlékezetesebb is. Szerettem ezen a filmen dolgozni. A barátságok, amiket kialakítottam és a filmkészítési tapasztalatok kitörölhetetlen nyomot hagytak az életemben. A legutolsó „ennyi” után vissza kellett fognom a könnyeimet. Amikor megöleltem a rendezőt Wes Ballt és köszönetet mondtam neki, akkor tört el nálam a mécses. Nem akartam, hogy vége legyen.

Milyen érzés volt a Siratókkal megküzdeni? Mind zöld hátteres volt és el kellett képzelnetek? 
A Siratók érdekesek. Volt kék háttér és hungarocellből kivágott fejek is. Amikor harcoltunk velük, akkor kék ruhát és maszkot viselő emberekkel küzdöttünk. Fel voltunk szerelkezve lándzsákkal és a hungarocell fejekre kellett céloznunk. Kemény volt, mert mikor megütöttük a statisztákat, utána mindig bocsánatot kértünk. 


Az, hogy a részese vagy a Wong Fu csatornának sokat segített abban, hogy felkészült egy mozifilmre?
Abszolút. A Wong Fu-val való együttműködés segített abban, hogy a képességeimet alakítsam. A színészet olyan, mint az izomzat; folyamatosan dolgoznod kell rajta.

Úgy tűnik, a vígjáték is érdekel téged. Ezt is szeretnéd folytatni, vagy a drámai szerepeket preferálod?
Ugyanannyira szeretem a vígjátékot, mint a drámát. Mindkettőből szeretnék többet csinálni a jövőben.

A személyes youtube csatornádból úgy tűnik, hogy szoros barátságot alakítottál ki a többi színésszel a forgatás során. Milyen érzés volt, hogy folyton fiúkkal voltál körülvéve? Úgy tűnik, hogy te és Will Poulter nagyon egymásra találtatok…
Egyértelműen rengeteg barátság kialakult a forgatáson. Szerettünk együtt dolgozni és a forgatás után is mindig együtt voltunk, vacsoráztunk vagy valami. Mindannyian egy hotelben voltunk és ez is segített. A film befejezése után, ha valakivel egy városban voltunk, mindig találkoztunk. Volt egy közös chat szobánk is, ahol mindenki írhatott, amit akart.


Azt hallottam, hogy a szüleidnek van egy étterme. Mit csinálnál szívesebben? Főznél vagy Hollywood-i filmekben szerepelnél?
Nincs meg többé az éttermünk. Azok az idők már elmúltak. Ha nem színészkednék, akkor tanítanék. Benne voltam egy programban, aminek a neve „Tanítsunk Amerikáért!”, de inkább a színészetet választottam.

Mit szóltak a barátaid és az ismerőseid, amikor elmondtad nekik, hogy ezt akarod csinálni?
Biztosan nem színészkednék most, ha a szüleim nem támogattak volna annyira. Soha nem felejtem el azt a születésnapi üdvözlőkártyát, amit a szüleimtől kaptam. Ez állt rajta: "Légy türelmes. A siker nem egy éjszaka alatt jön. De ha keményen dolgozol és eltökélt vagy, meg fog érkezni.” Nagyon szerencsés vagyok, amiért ilyen kedves és türelmes szüleim vannak.

Mit üzennél a Singapore-i rajongóidnak?
Sok szeretet küldök. Köszönöm, hogy támogatok és remélem tetszeni fog nektek Az Útvesztő.


Forrás: [x

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése