2014. szeptember 21., vasárnap

Az Útvesztő film - kibeszélő (spoileres!)


No gyerekek, éppen ideje volt már egy ilyen bejegyzést nyitni, így a hét vége felé közeledve. Gondolom már láttátok, de azért ide is beteszem a saját és a nővérem, Anna véleményét a filmről.
Ebben a bejegyzésben viszont a TI véleményetekre vagyunk kíváncsiak! Ha van kedvetek írjátok le hogy tetszett a film, vagy ha nem, azt is. Nyugodtan lehet hosszabb hozzászólást írni akár a "könyvet ekkor olvastam" résztől is lehet kezdeni, csak tudjátok, hogy minket rendkívül érdekel a rajongók és a nézőközönség véleménye!
Ez a poszt most egy hétig a legelső posztként fog megjelenni, de ne ijedjetek meg, természetesen nem csak ez lesz kint egy hétig az oldalon. A friss bejegyzések mindig ez a poszt alatt lesznek láthatóak!

Hát ennyit szerettem volna leírni, most ti következtek. Csak bátran, minden vélemény érdekel.


Ui.: Azt gondolom mondanom sem kell, hogy az obszcén, trágár, stb. megjegyzések a filmre és/vagy a színészekre vonatkozóan természetesen egyből törlésre kerülnek, indokolás nélkül vagyis ha lehet, próbáljuk megfogalmazni a véleményünket - ami lehet pozitív és negatív is - kulturáltan. Illetve arra is felhívnám a figyelmet, hogy ne kérjetek a filmhez letöltő linket, mert ez nem olyan oldal. Ilyen mondjuk még nem fordult elő, aminek nagyon örülök, de jobb megelőzni a "bajt".  

22 megjegyzés:

  1. Na, hát akkor kezdjünk neki. Figyelem terjengős kisregény várható SPOILER-rel, szóval aki nem látta még a filmet vagy netalántán nem olvasta a könyvet a saját maga érdekében ne olvassa el.:)
    Nem mondhatom el magamról, hogy mióta megjelent a könyv azóta ismerem olvastam, és várom a filmet mert ez nem igaz. Az igazság az, hogy a moly.hu-n láttam, hogy mostanában nagyon sokan olvassák és jó az értékelése , és úgy döntöttem, hogy én is megveszem, mert szimpatikus volt a fülszöveg. Augusztus közepén vettem meg a könyvet és egy nap alatt el is olvastam. És hú, úgy éreztem, hogy ennél nem sok jobb könyvet olvastam ( pedig azért már 250 könyvet minimum elolvastam). A szereplők a helyszín és minden szerethető volt. Nem volt benne csak egy minimális elhanyagolható szerelmi szál, a szereplők nem nyafogtak mindenen, és maga a főszereplő egy fiú volt akit nagyon megszerettem. De nem annyira mint az akcentussal beszélő sántító, fiút akivel szerelem volt első olvasásra. Ő Newt aki személyes kedvencem.
    És mikor elolvastam a könyvet és utánanéztem, hogy nemsokára lesz belőle film, akkor úgy gondoltam, hogy ilyen mázli nincs is. A színészek jónak néztek ki a szerepekre és Thomas Brodie-Sangster alias Newt most már első látásra is szerelem lett egyszerűen imádom :D
    Kicsit féltem a filmtől mert nagyok voltak az elvárásaim vele szemben, de ennek ellenére megszereztem a poszterét kiraktam a falra rajzoltam szereplőket stb. Megtaláltam ezt az oldalt és néztem az interjúkat, TV spotokat és előzeteseket meg mindent (mindezt úgy, hogy alig tudok angolul).
    Aztán szeptember 19-én pénteken Szegeden a Cinema Cityben a 17:40-es előadásra beültünk a barátnőmmel( aki nem ismeri nem olvasta a könyvet és nem is annyira szereti sci-fiket), és onnan két óra tömör gyönyör volt. Én kb háromszor elsírtam magam a filmen, és egy csomó olyan rész volt amit már első megnézés után is kívülről fújok :D Hihetetlen jóra sikerült szerintem a film ahhoz képest, hogy könyvadoptáció volt. Esküszöm ez volt eddig a legjobb film amit könyvből csináltak. A színészi játék nagyon jó volt, a látvány is és minden amit változtattak érthető volt, bár azért nem kellett volna az eredeti szavas kódot egy egyszerű számkódra lecserélni és szerintem rendkívül gusztustalan volt amikor Minho belenyúlt azért a cuccért a Sirató agyába xD
    De alapjáraton imádtam és a barátnőm is aki még aznap este elkérte a könyvet szóval én ezt az egészet sikerként könyvelem el és már várom a második rész :)
    Csak azt sajnálom, hogy a színészek ide nem jönnek a party-busszal :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondjuk végül nem nagyon lett spoileres xD Na mindegy is.

      Törlés
  2. Oké, szóval megpróbálok egy értelmes véleményt írni a filmről. A nyár során nagy Dylan rajongó lettem, és neki köszönhetem, hogy rátaláltam az előzetesre és magára a könyvre is, de a filmet nem (csak) miatta néztem meg. Az utóbbi időben nagyon megszerettem a dísztópiákat, így a trailer-t megnézve és a könyv tartalmát elolvasva tudtam, hogy én ezt szeretni fogom. Egy ideig még vacilláltam, hogyan járnék jobban, ha előbb a könyvet olvasnám el, és aztán látnám a filmet, vagy esetleg fordítva, de aztán a nyáron nem bírtam tovább, és augusztus környékén kiolvastam a könyvet és nagy kedvencem lett. Imádtam a történetet, a helyszínt, a szereplőket, azt ahogy egyre több mindent megtudunk, egyszóval mindent. :D
    Szerencsére nekem csak pár hetet kellett várnom a filmre, de még ezt is soknak találtam. Nagyon örültem, mikor rátaláltam az oldalra, mert egy csomó érdekességet megtudtam, megnézhettem az interjúkat, a TV-spotokat... Szeretném itt megköszönni nektek, hogy létezik az oldal, fantasztikusak vagytok. :)
    Aztán tegnap végre sor került a film megnézésére. Három barátnőmmel és a két húgommal mentünk el rá. Ami nagyon nem tetszett, annak semmi köze nem volt a filmhez, de muszáj leírnom. Szóval végre elkezdődik a film, meghallom a Doboz hangját, izgatottan figyelem a képernyőt, erre még vagy húszan szállingóznak be a moziterembe, a helyüket keresve, eltakarva a kivetítőt. Mellettünk végig három nő ült, akik idétlenül nevettek - még ha nem is volt semmi vicces sem -, és néha fel-felvillant a mobiljuk, ami nagyon idegesítő volt... Sajnálom, ha kicsit eltértem a tárgytól. Szóval hatunk közül, csak én és a nagyobbik húgom olvasta a könyvet, és mi néhány változtatásoknál néztünk is, hogy most ezt miért kellett átalakítani, miért nem volt jó, ahogy a könyvben volt, és stb. Elég nehéz volt elvonatkoztatnom a könyvtől, de aztán a film közben beláttam, hogy sok minden nem működhetett volna a vásznon, kevés lett volna rá az idő, muszáj volt átírni, és aztán elkezdtem élvezni a filmet. Egy-két átalakítás még mindig zavart, fogalmam sincs miért, de én legjobban azon akadtam fenn, hogy mi az, hogy esik az eső a Tisztáson, vagy hogy például miért kellett a két évet háromra cserélni.Hiányzott, hogy Newt Tommynak szólítja Thomast, és sajnáltam, hogy kimaradt, hogy honnan is származik a nevük. Amit még nagyon hiányoltam azok a Késlegyek voltak, és hogy nem sok minden derült ki a különböző munkákról.
    Viszont a többi változtatás nekem kifejezetten tetszett. Tény, hogy a könyvben a kódos megoldás jobb volt, és először rettentően zavart, hogy ezt is átírták, de utólag belegondolva szerintem jól tették. Ráadásul így nem az volt, hogy én tudom a megoldást, míg a többiek találgatnak, és menet közben jönnek rá, hanem ln is újra együtt izgulhattam a szereplőkkel.
    Tényleg sok mindent megváltoztattak, de azt érthetően tették. Sajnos kevés idő jutott az egyes szereplőkre, például Teresa szerepét minimálisnak éreztem - viszont nagyon jót nevettem, mikor megdobálta a többieket. :D Gally itt szimpatikusabb volt, mint a könyvben. A színészek remekül játszottak, a látvány számomra mindent vitt, a Siratók kellően ijesztőek voltak, a vége engem is sokkolt, pedig tudtam mire számítsak.
    Ha választanom kéne a könyv és a film között, mindenképp a könyvet választanám, de a film is nagyon tetszett, és simán megállja önmagában is a helyét. Emlékszem, hogy mikor legelőször láttam az Éhezők Viadalát, és még nem olvastam a könyvet, nem értettem mindent belőle, a Beavatott után rengeteg kérdésem maradt, viszont Az Útvesztőt a könyv nélkül is megértettem volna. Egyik barátnőmnek sem maradtak megválaszolatlan kérdései, mindenre magyarázatot adtak a film során, és többen is mondták, hogy el kell olvasniuk a könyvet. :)
    Szóval nekem nagyon tetszett, nem szabad a könyvhöz nézni, mert akkor zavaró lehet a sok változtatás, de ha sikerül elvonatkoztatni nagyon jó élményt nyújt, én tuti megnézem még jó párszor és már nagyon várom a második részt. :)

    VálaszTörlés
  3. Tudja valaki hogy Dylan marad-e Thomas ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért ne maradna? Gondolom az összes filmre aláírta a szerződést. Biztos, hogy úgy fogják ütemezni a forgatást, hogy ráérjen.

      Törlés
    2. Wes és Dylan már többször nyilatkoztak erről és minden alkalommal azt mondták, hogy pár hét és mennek Új-Mexikóba forgatni. Szerintem nem kérdéses, hogy Dylan marad Thomas. Ha egyszer megfogták vele az Isten lábát, biztosan nem eresztik el. ;)

      Törlés
    3. Jaaa, hogy ennyire biztos a folytatás :) Akkor meg hurrá :))

      Törlés
  4. Itt emlegették előttem az Isten lábát, akkor már én is azzal kezdem, hogy komolyan megragadtam a fenti ember sípcsontját, amikor idetaláltam! Amióta csak láttam a filmet, folyamatosan kattogok rajta, nem bírok leállni, a családom és a barátaim többsége pedig már az idegbaj szélén áll, valahányszor kinyitom a számat *upsz*. Tehát most megragadom az alkalmat, és egy minden valószínűség szerint nem túl rövid taglalással szórakoztatom mindazon erre tévedőket, akik veszik a bátorságot és elolvassák.
    Szóval AZ Útvesztő... hogy is indultam neki? A könyvről soha életemben nem hallottam :D. Egyszerűen hobbim, hogy bejárok a könyvesboltokba nézelődni, hátha kifogok valami jót, és láttam a plakátját kiragasztva a falon, ami jó nézett ki, ígéretesnek tűnt, pár napra rá pedig az egyik barátom felhívott, hogy lenne-e kedvem megnézni vele. Természetesen azonnal rávágtam, hogy igen.
    Esti előadásra mentünk, én pedig úgy álltam hozzá, hogy "hát, könyvadaptáció, ne tegyük túl magasra a lécet, valószínűleg nem lesz akkora durranás", és a biztonság kedvéért meghagytam a társaságomnak, hogy ébresszen fel, ha hangosan horkolni kezdenék közben. Előtte vetettem egy kósza pillantást az előzetesre is, de egy mukkot nem értettem belőle, úgyhogy érdeklődve ültem és vártam, hogy elsötétüljön a terem.
    Aztán... aztán elkezdődött a film, és azon csodálkoztam, vajon a többiek miért nem nézik olyan kikerekedett szemekkel a vásznat, mint én?
    Angol szöveggel ment, magyar felirattal, ami nekem meglehetősen szokatlan élmény egy moziban ülve, de semmit nem rontott az élvezhetőségen. Sőt, szerintem így még jobban megszerettem, a magyar szinkronoktól majdnem mindig a hideg ráz.
    Mivel nem olvastam a könyvet, a lehető leghalványabb fogalomról nem rendelkeztem felőle, úgy ittam a film minden egyes szavát, mintha a Szentírás audio változata lenne zseniális effektekkel megspékelve. Számomra a karakterek kibontakoztak, láttam bennük az egyediséget, azt a személyiséget, amit nem minden könyvadaptációban -vagy egyáltalán filmben- sikerül visszaadni. Ugyanakkor egyet kell értenem azzal is, hogy voltak szereplők, akiknek nem jutott elég a kamerából, mint például Teresa, akinek a jelenléte számomra majdhogynem nélkülözhető volt. Kövezzetek meg, de akkor se hagyott bennem mélyebb nyomot, legfeljebb azt a képet, amikor a Siratóhoz vágja a mécsest...
    Ha már a Siratóknál járok, kibontakoztatom, hogy szerettem ezeket a különös lényeket. Miért? Arról halvány gőzöm sincs, egyszerűen... jó, nem mondom, hogy szexisek a karakteres vonásaik, nem is épp gusztusosak (az a szétloccsant agyvelő meglehetősen élethűre sikeredett, gratula a gyártónak) és lényegében nem csinálnak mást, mint hörögnek, sárga nyálkát folyatnak a főhős vállára és halált halálra halmoznak órákon keresztül, de mégis, valahogy húz a szívem ezekhez az érzelemmentes, beprogramozott gyilkológépekhez. Tartsatok nyugodtan elmebajosnak :).
    Nemsokára nekivágok a könyvnek is, amivel eddig komoly fenntartásaim voltak, mivel az apránként összekapart morzsákból úgy tűnt, jó adaptációhoz híven a könyv és a film teljesen más világot mutat be, és errefelé bolyongva úgy látom, ez a törvény itt is megmarad *mi lenne egyébként a kihívás??*, és az írott formához már abszolúte magas elvárásokkal állok, hiszen ha még a "lebutított" változat is ennyire tetszett, akkor vagy egy ördögien lebilincselő történetet vagy egy brutális csalódást kapok. Azért maradjunk csak optimisták.
    Szóval a mozgófilmes változatot istenítem, az irományt izgatottan várom, és mindenkinek, aki szembe jön velem, a lelkére kötöm, hogy nézze meg ő is. Ha ez a történet nem zseniális, akkor nem tudom, mi az.
    Su Wol

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia So Wol!

      Semmi probléma nincs a rajongásoddal, itt az oldalon nyugodtan kiadhatod magadból. :DD
      Rendkívül tetszett a hozzászólásod, tök jó dolog olyasvalakinek a véleményét olvasni a filmről, aki előtte nem is hallott a könyvről. Örülök, hogy végül beültél a moziba megnézni a filmet, annak meg pláne, hogy ennyire tetszett.
      James Dashner könyvét bátran tudom ajánlani, olvastatja magát, ha egy napot rászánt, annyi idő alatt szerintem bőven el lehet olvasni. [én pl. tegnap olvastam újra (4 nekifutásra kiolvastam egy nap alatt), hogy így a film után felelevenítsem a dolgokat.] Kiegészíti a film történetét, egy másik oldalról mutatja és közelíti meg a cselekményt illetve a karaktereket még jobban meg lehet szeretni a könyvben.

      Nagyon tetszett az utolsó mondatod. ;)

      Törlés
  5. Nincs összehasonlítási alapom a könyvvel, csak a filmet láttam, ezért arról mondanám el a véleményem: röviden tömören egy logikátlan kliséhalmaz az egész. Legyek ura, Battle Royal utánérzés. Szereplők megismerése minimális, jellemfejlődés nincs.
    !SPOILER ALERT!
    A cselekmény tele van értelmetlen eseményekkel, kifejtetlen részletekkel teljesen megölve a történetet, ezeket emelném ki:
    Gally folyton csak azt hajtogatja, hogy Thomas ne menjen be a labirintusba, meg hogy megszegte a szabályt, ezért meg kell büntetni. Nem mindegy neki hogy bemegy-e és meghal-e? Kiderül hogy segített a többieken, valamint kiderül hogy talán ki is tudnának jutni akkor is ezt szajkózza. Logikátlan, hogy Gally miért nem akar kijutni onnan, miért jó neki bent a labirintusban?
    Nem derül ki, hogy aki megfertőződik, annak miért kell kizárni a labirintusba? Mi lesz velük? Meghalnak, átváltoznak?
    Albyt mégsem zárják ki. Sőt ellenkezőleg! Miután megdöfték Minho próbálja visszavonszolni, aki azért kint ragad. Elvileg úgy is menthetetlen és kitessékelnék majd. Minho pedig úgy tudja, hogy a labirintusban éjjel a biztos halál várna rá, akkor meg minek kockáztatja az életét?
    Értelmetlen az is, hogy csak nézik a többiek, ahogy húzza valahogy a kijárat felé, és amikor már esély sincs visszaérni, csak akkor fut be Thomas. Miért megy ki a szinte biztos halálba, alig ismeri őket? Miért nem előbb megy, amíg még kiérnének, ha segítene kihozni Albyt.
    Falakon kimászást letudják annyival, hogy jaj már próbáltuk, meg se próbáld, borostyán nem ér fel. Nem mintha nem lenne fájuk létrához vagy bármi máshoz, meg nem lehetne kötelet készíteni stb... Nagyon határozottan mondják, hogy semmi más kiút nincs csak a labirintuson és a vérengző szörnyeken át, pedig fogalmuk sem lehet róla.
    Első szörny vak vagy mi? Elvileg nem lehet elbújni, de a borostyán alatt észre se veszi. A borostyánon felhúzott srácról nem is beszélve. Thomas simán ott maradhatott volna a borostyán alatt reggelig, vagy ők is felmászhattak volna, ha oda úgy se lát fel a szörny. Szörnyek a fa ajtót sem tudják áttörni a fém lábaikkal, illetve azt az összetákolt tetőt se nagyon. Csak néhol bírnak benyúlni nagy nehezen.
    Csajnak semmi értelme, mintha nem is lenne.
    Labirintusnak van fix térképe, pedig a falak elvileg lezáródnak, mozognak. Olyan ez a labirintus, ahol el se lehet tévedni, számozva vannak a dolgok, hatalmas terek vannak.
    Amikor Alby visszanyeri az emlékeit nem ám elmondaná mindenkinek, hogy mire emlékszik.
    Thomas csak pár embernek mondja el hogy mire emlékszik vissza. Ha a többieknek is elmondaná, talán többen tartanának velük.
    Gyűrűk Urás Gimli effektus: amikor futnak át a labirintuson kameraváltáskor Newt mindig az első között van, és amíg mutatják a többiek elfutnak mellette.
    Hogy kerül oda Gally a végén, amikor még sose járt a labirintusban, fogalma sincs merre kellene menni, nincs a szörnyekből kiszerelt kütyüje, és amúgy is minden lezárult a többiek mögött?
    Utolsó puffantás annyira szánalmasan kiszámítható volt (történet közepén mutogatta azt a kifaragott figurát), hogy nem tudtam sajnálni senkit, csak kínomban mosolyogva csóválni a fejem.
    Komolyan az a teszt, hogy jussanak ki? Azaz: egy szörnyből vegyenek ki egy kütyüt, amit tartsanak maguknál, és az majd kinyit nekik egy ajtót, ami mögött lesz egy kód, amit ha kitalálnak, akkor szabadok? Ennek semmi értelme.
    Ki építene a sivatag közepére egy ekkora monstrum „labirintust” szörnyekkel, csak azért hogy vizsgálják az agyát azoknak akik nem kapják el a betegséget?
    Az se derül ki, hogy miért tesztelik őket.
    Végén helikopterrel elmennek, de nem ám szólnának, hogy bent még maradtak srácok, akiket ki kellene hozni.
    Sivatagban a labirintus közepén miért zöld minden és miért esik az eső, ami által tudnak növényeket termelni?
    Sajnálom ezt az egész forgatókönyvírást és rendezést, mert a látvány, színészek (többségének) alakítása és az alaptörténet jó lett volna, de ez így minősíthetetlen a rengeteg logikai bukfenccel, klisékkel együtt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Péter!

      Köszönöm szépen, hogy leírtad az őszinte véleményed. :) Néhány dologra én magam is tudok neked választ adni, ezeket le is írnám, ha nem gond.

      - Gally azért nem akarja, hogy bemenjen Thomas az Útvesztőbe, mert neki fontosak a szabályok. Ez Gally egész karakterének a lényege a filmben, ő az a szereplő, aki mindig minden esetben marad a szabályoknál. Nem bírja/szereti Thomast, az rendben van. De ettől függetlenül, ha tetszik neki ha nem, Thomas is egyike a Tisztársaknak, vagyis őt is meg kell védenie, mint Elöljáró, valamit rá is vonatkoznak a szabályok, hogy nem mehet ki az Útvesztőbe. Neki meg az a feladata, hogy ezt megakadályozza.
      Az meg, hogy miért nem akar kijutni, szintén ezzel magyarázható. Ő a Tisztáson már valaki, fontos pozíciója van, ő és a csapata az Építők építették fel maguknak az egész Tábort és minden mást. Most egy ilyen ember miért kockáztatná azt, hogy elmegy az ismeretlenbe és önként nekirohan egy csapat Siratónak? Neki minden úgy jó, ahogyan akkor és ott van, nem akar változást. Eléldegél a Tisztáson, nem érdekli a kinti világ, mert talán úgy van vele, hogy annál a helynél ahol most van, csakis rosszabb lehet. Akkor meg miért sietne kijutni?

      - Ha Benre gondolsz, őt nem azért toloncolták ki a Tisztásról, mert megfertőződött, hanem mert megszegte a 3 szabályuk egyikét: Never harm another Glader. És Ben pedig ezt szegte meg, amikor nekitámadt Thomasnak.
      Abban egyetértek veled, hogy ez az egész Átváltozás dolog - hogy mi ez pontosan, stb. - nincs kellően elmagyarázva. Viszont emlékszem, hogy a filmben talán Alby az, aki elmagyarázza Thomasnak, hogy akit megszúrnak a Siratók az megőrül és kontrollálhatatlan lesz. Innen meg nem nehéz kitalálni, hogy úgyis meghalnának... legalább is a film szerint. (olvasd el a könyvet ha gondolod, ott nagyon jól le van írva az Átváltozás :))

      - Alby-ra ugyanazt tudom mondani, mint Bennél. Az, hogy valaki megszúrnak, nem elég ok arra, hogy kitoloncolják. És hogy Minho miért kockáztatja az életét? Mert Alby a barátja és segíteni akar neki, ameddig csak képes rá. A fiúk összetartanak és egy csapatot alkotnak és ez azt jelenti, hogy - hogy az Odaátból idézzek - 'Nobody gets left behind.'

      Folytatás a következő kommentben. :)

      Törlés
    2. - A többiek azért "csak nézik", hogy Minho szenved Alby-val, mert ez is az egyike a Tisztás 3 szabályának: Never go beyond those walls. Nem mehetnek be az Útvesztőbe, mert tiltott. Newt és Gally is elmondja: Aki nem ér vissza a falak bezáródása után, az így járt. Nem veszíthetnek több embert.

      - 3 év alatt szerintem minden létező módon megpróbáltak már kijutni. A létra remek ötlet, de hogyan építesz egy olyan létrát, amivel fel tudsz mászni egy kb. 30-40 méter magas falra? Ide nem létra, hanem egy állvány kellett volna, ahhoz pedig csavarok, a kötelek nem bírtak volna el ekkora nyomást. Persze javítson ki egy mérnök vagy bárki, ha rosszul mondom. :)

      - Szerintem a borostyán alatt a Sirató csak egy kis időt adott Thomasnak, hogy a fiú biztonságban érezze magát és azt higgye, hogy elmúlt a veszély. Alby-t meg miért venné észre? Te felnéztél volna 10 méter magasra? Semmi oka nem volt.

      - Az Alby-s és a Thomasos "visszanyeri az emlékeit" dologban egyetértek veled. Az Alby-s külön bosszantott engem is a filmben, hogy miért nem adták meg neki a megfelelő screentime-ot (ezzel a jelenettel is többet szerepelt volna), a Thomasos meg csak szimplán vicces volt, hogy a nagy plot-twistet 3 embernek mondja el, akik meglepődnek és ennyi. :DD A könyvben azért ez nagyobbat ütött.

      - A Newtosat nem igazán értem. Baj az a kameraállás? Szerintem azzal csak azt akarták érzékeltetni, hogy Newt lassabb a többieknél, mivel, hogy 1: kijött a formából, hiszen már nem Futár, 2: biceg, ezért nehezebb neki a futás, mint a többieknek.

      - A Gally-s dolog a nővéremet is idegesíti, engem nem. Az Alkotók irányították oda és kész. Mindent ők irányítottak, szóval simán adtak neki egy szerkezetet és kinyitották előtte a kapukat, majd átprogramozták Gally-t, hogy tudja merre menjen. Ennyi.

      - A teszt az volt, hogy megnézzék, hogy a fiúk mennyire kitartóak egy olyan helyzetben, aminek nincs megoldása. A fiúk mindig csak menekültek a Siratók elől és az Útvesztőt próbálták meg megfejteni, közben meg végig az volt a megoldás, hogy a sok bujkálás és menekülés után egyszer szembe kellett volna szállni a Siratókkal és minimum egyet megölni. (legalább is a film szerint!)

      - Az Alkotókkal kapcsolatos kérdésekre szerintem majd a 2. vagy a 3. filmben/könyvben kapunk választ. Bízzunk Jamesben. :)

      A 2. részre azért még kíváncsi vagy? :))

      Törlés
  6. Köszönöm a válaszokat. Azért vagyok kiváncsi a 2. részre, hogy ez az egész (valljuk be nagyon költséges) labirintusos teszt mire volt jó, mire választották ki őket.
    Könyv biztos jobb, mint a film, mert az általad leírtak alapján sok kifejtetlen dolog benne lehet.

    VálaszTörlés
  7. Tök lényegtelen, csak szőrszálhasogatás a részemről: Newt helyett Chuckot akatam írni a "Gimli futással" kapcsolatban. Egyszerűen zavaró és vicces, hogy a leglassabb mindig elől fut, majd mikor mutatják 2 méteren 4-et vernek rá a többiek. Ezt valahogy máshogy is megoldhatnák... pl mindenki lassabban fut, vagy segítik. Az amúgy nekem fel se tűnt nekem, hogy Newt sántít.

    VálaszTörlés
  8. Alig várom a következő könyvet és filmet. :-D

    VálaszTörlés
  9. Hát akkor én is leirom a véleményemet. Nagy Éhezők Viadala és Beavatott fan vagyok, és több oldalon pl. Ancsi oldalán, ajánlották ezt a könyvet, meg láttam a trailert és megtetszett. Vártam hogy feltegyék netre a könyvet, végül letöltöttem és elolvastam. Az elején nem fogott meg, de aztán ahogy haladtam vele azt vettem észre hogy nem tudom letenni. Lendületes, fordulatban gazdag, majdnem sírtam a a végén. A végén értettem meg a történetet. Sok disztopikus történet van de ennek meg volt a feeling-je. Ez a film megjelenése előtt volt egy héttel. Nem tudtam várni, elmentem megnézni. Jól tettem, hiszen 2014 egyik legjobb filmje és az évek egyik legjobb könyv adaptációja. Az érzése, a története teljesen átjött még továbbra is a hatása alatt vagyok.Spoilerek!!! Persze azért vannak észrevételeim: nem értem hogy minek hal meg hamarabb Alby és lesz Gally a vezető, amikor Alby az átváltozás alatt van minek tették be azt hogy megakarja folytani Thomast, kevesebb szerepe van Theresa-nak, hogy kerül oda Gally a végén és miért öli meg Minho, betű helyett szám kód.
    De ami jó volt változtatás teljes térkép az útvesztőről, nincs telepata dolog de van utalás rá, a siratók ábrázolása, Thomas első estéje ,több akció jelenet, Chuck és a szobra, Thomas és az emlékei, akkor a kijárat és a kijutàs másképpen megcsinálva, akkor a lerombolt laboros rész meg utána a helikopteres utazás. Alig jutottam szóhoz. Nagyon jó rendező, kiváló szereposztás tehetséges színészekkel, Dylan tökéletesen alakította Thomast, olyan volt ahogy az le van írva Várom a következő könyvet és filmet.

    VálaszTörlés
  10. Őszintén szólva, mi voltunk az utolsók, akik kimentek a moziteremből, mert már teljesen üres volt, amikor felfogtam, hogy most már TÉNYLEG vége van a filmnek. :D
    Az első reakcióm az volt, hogy húúúúú, a második pedig az, hogy én ezt egyszer már láttam. És tényleg "láttam". A könyvben.
    Az egész táj, és maga a történet hangulata pont olyan volt, mint aminek elképzeltem, mint amilyennek olvastam a könyvben. Minden várakozásomat felülmúlta.
    Az én kedvenc karakterem Minho volt, ő is pontosan olyan hiteles volt, mint a könyven. Már ott is megnyert magának, de Newt-ot is nagyon bírtam.
    Szóval gratulálok a filmhez, és ne haragudjatok a rövid véleményért, de szerintem már mindent elmondtak előttem. Ezt látni kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szeretjük Minho-t. :)))
      Semmi baj a "rövid" véleményért, örülünk, hogy megosztottad velünk. :)

      Törlés
  11. Először is nagyon tetszik az oldalatok, nagyon igényes és összeszedett :)

    Kalandom a könyvvel: Az egyik barátnőm barátnője megvette a könyvet a barátnőmnek, de barátnőmet akkor még nem érdekelte, szóval elkoboztam, elolvastam és beleszerettem :D Aztán a barátnőm barátnője nagyon kapta azon, hogy belőlem milyen fangirl csinált, és utána együtt fangirlködtünk tovább, mellőzve barátnőnket XD Ez júliusban történt. Szóval nem olyan friss már az élmény, de jobb is, hogy nem előtte olvastam el, mert akkor kritikusabb lennék :D Meg persze már felejtettem el belőle dolgokat, na de rátérek a filmre, amit amúgy egy másik barátnőmmel néztem meg, aki nem olvasta a könyvet. Tiszta Barátok Közt…:P

    Tetszett:
    - A tisztás, és az útvesztő. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy pont így elevenedett meg előttem a könyv olvasása során.
    - A kezdő képsorok, Thomas a liftben, és utána a futás.
    - Thomas egy picit agresszívebb lett, mint a könyvben (szerintem), és ez tök jól mutatott a filmben. Ok, hogy a könyvben a gondolataiban vagyunk, és tudjuk, hogy mennyire kíváncsi, de ezt csak így lehetett megmutatni a filmben.
    - Gally karakterének megváltoztatása. Jó, hogy nem ő a „főgonosz”. Tetszett, hogy árnyaltabbá tették a karakterét. Itt nem tudok nem párhuzamot vonni Cato karakterével. Nekem ott is bejött, hogy változtattak az Éhezők Viadalában rajta. (Igen, nagy THG-fan is vagyok)
    - Minho és Newt összes jelenete. <3 A könyvben is ők a naaaagy kedvenceim. Persze szeretek több karaktert is, de ők a number 1, és nem tudok különbséget tenni köztük, egyformán imádom mind a kettőt.
    - Thomas és Chuck barátsága. Nekem ez a könyvben túl sok. Nem annyira életszerű a barátságuk. Ez a barátod-leszek-mert-most-már-te-vagy-az-újonc-dolog nem jött be. Saját tapasztalatból mondom, hogy egy igazi barátság kialakulásához több idő kell. Viszont a filmben lassabban alakult ki a barátságuk, ami jó pont nálam.
    - Telepátia hiánya, nagyon jó, hogy nem erőltették a filmben.
    - 3D-s térkép
    - Ben karakterének megváltoztatása.
    - Alby és Chuck (főleg utóbbi) halála, annyira meghatóra sikerült :(
    - Siratók, nagyon para lett.
    - Vége, amikor látszódik a sivatag az útvesztő körül, az nagyon látványos, és nagyon folytatásért kiállt a film :D
    - CGI, le a kalappal a készítők előtt, hogy ennyi költségvetésből sikerült ezt kihozniuk.

    Nem tetszett:
    - Teresa karakterének hanyagolása. Alig jutott szóhoz. Kb. volt három mondata (jó túlzok, de akkor is kevés volt), meg hogy behozta az ellenszert, jobban ki kellett volna fejteni az ő karakterét.
    - Alby karakterét is mellőzték. Szerintem kevés időt kapott, azért csak ő a vezető, na. Könyvben szerettem, de itt nem éreztem kb. semmit.
    - Esett az eső a tisztáson.
    - Miután már nem záródtak be a kapuk, akkor a könyvben minden nap csak egy embert vittek el a siratók, ami akkor nagyon feszült volt. Itt pedig bumm, nyírjuk ki a csoport negyedét (vagy többet), értem én, hogy akkor már pörgetni kell az eseményeket, de az akkor nagy hatással volt rám.
    - Thomas csak pár embernek mondja el, hogy mire emlékszik, holott Alby mindenkinek…
    - Gally megjelenése a végén, az olyan nagyon wtf pillanat volt.

    (folyt. köv. :) )

    VálaszTörlés
  12. (akkor folyt.)

    Részben tetszett, részben nem:
    - A nagy rejtély megoldása. Tetszett, hogy a filmben Thomas a falak összezáródásával nyírta ki siratót. Látványos és izgalmas volt, még az is tetszett, ahogy az agyvelőjéből kiszedték a számsort. De sokkal jobb a könyvben, ahogy a lyukba „csalja” Thomas, és rájönnek, hogy az odú a kijárat, és ott már bonyolultabb a kód is. Ugyanakkor jó volt, hogy új útvonalat fedeztek fel, mert újra izgulhattam velük/értük. Persze tudom jól, hogy a filmben így működött a legjobban.

    Hiányoltam:
    - A srácok nevének eredete.
    - Késlegyek

    Színészi alakítások:
    - Dylan: Tökéletes Thomas és pont. Nagyon jól hozta Thomas karakterét, akit megszerettem a könyvben és filmben. Annyira látszott, hogy szinte együtt él a karakterrel. Engem eléggé meggyőzött a srác. Már a trailernél is éreztem, hogy jó lesz :)
    - Thomas Brodie-Sangster: Awhhhhhhhhhhhh <3 <3 <3 Nem nagyon tudok értelmes kommentárt fűzni hozzá, beleszerettem :D Annyira…csak rá kell nézni, és amikor megszólal azzal az akcentussal, meg az a mimika aaa, szerelmem :D
    - Ki Hong Lee: Kb. mint Mr. Sangster Úr :D Nagyon szerethető ő is :)
    - Aml Ameen és Kaya Scodelario: nem tudom miért kellett ennyire mellőzni őket, ez a forgatókönyv hibája  De, amit kellett azt hoztak. Remélem a következő résznél jobban oda figyelnek Kaya karakterére (Ok, mondjuk erről majd a 2. könyv elolvasása után tudok érdemben nyilatkozni :) )
    - A többiek is jók voltak, amit kellett, azt a szintet hozták, sőt, Will például jól hozta az újításakt a karakterében, mint ahogy Chris Sheffield is.

    Zene: Annyira jó, hogy csak score volt. Imádom a score-okat, olykor még jobban, mint az OST-t. Őszinte leszek: Jó, tetszett, de valahogy nem érzem kiemelkedőnek. Bejött, hogy ahol érzelmes jelenet volt, hogy lassú volt, ahol akció ott pörgős, ahol izgulni kellett, hogy feszültségkeltő stb. Abszolút illeszkedett a jelenetekhez, de valahogy nem érzem, hogy kiemelkedő lenne, hogy van benne valami olyan motívum vagy hogy megteremtene olyan atmoszférát, amitől azt mondanám rá, hogy igen ezaz! Ez a Maze Runner.

    Összességében pozitív érzéssel jöttem ki a moziból. Az adaptációknál már rég nem várom el, hogy maximálisan könyvhű legyen, csak az alapokat adja vissza, illetve élvezhető legyen. Ezek teljesültek. Tudom, hogy kb. két óra hosszában nem lehet mindent tökéletesen visszaadni. Meg azt is, hogy alacsony költségvetésű is volt. Ezeket figyelembe véve nagyon jól teljesített nálam a film. A forgatókönyv talán a leggyengébb pontja, itt még van mit javítani a következő részre. De jó lesz az, mert van egy jó alapanyag, illetve egy fantasztikus színészgárdánk, akiket sikerült megszeretnem :)
    Summa-summarum: láttam már jobb adaptációt (pl. Futótűz) és rosszabbat is (pl. Csontváros, és ezt úgy mondom, hogy nagyon vártam, mivel óriási TMI fan is vagyok). 8,5/10 Várom a folytatást (A könyvet és a filmet is)!!! Természetesen a DVD-t is várom, remélem duplalemezes verzió jön majd ki, jó sok extrával :)

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok!:)
    Hát én inkább összehasonlításokat írnék most. :) :
    ° A könyvben ugye az volt hogy sose esett az eső és nem borult be az ég se, a filmben ez viszont pont az ellenkezője volt.
    ° Aztán, amit észre vettem még, hogy a filmben 3 évet töltöttek el a Tisztársak viszont James 2 évnek írta és nem értem ezen mért kellett változtatni.
    °A könyv nagyon sűrű és tele van infókkal, ezért nem is értettem, hogy lehet ezt könyvet megfilmesíteni aztán rájöttem, hogy úgy, hogy kihagynak belőle majdnem mindent :D
    ° Amikor kint maradtak estére hárman Thomas-Minho-Alby akkor ugye a könyvbe Minho egyből az elején ott hagyta Thomast és Thomasnak egyedül kellett felhúznia Alby-t a filmbe pedig segített neki csak aztán elengedte és ott hagyta.
    ° A filmben csak az utolsó 25 percben kezd izgalmassá válni a dolog szerintem és előtte nem történik szinte semmi.
    Nekem egy kicsit csalódás volt, de a könyv mindig jobb mint a film.:) Én moziba láttam, bár lehet meg se néztem volna de Dylan a kedvenc színészem és ezért nem hagyhattam ki. Fantasztikus színész és ezt megint megmutatta. Thomas karaktere tetszik, de Dylannek jobban állt Stiles szerepe a Teen Wolfba amit imádok mert szerintem a valaha volt legjobb sorozat, ajánlom mindenkinek!:)

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok!Elmondanám a személyes véleményem.Én amikor láttam a filmet,még nemis hallottam hogy van belőle könyv.Már a filmet is imádtam,de aztán döntöttem és elkezdtem olvasni az Útvesztőt.És...imádom,imádom,imádom!Már a harmadik résznél járok,de nem csoda,amint tehetem olvasok.Nagy hatással van rám,ha olyan történik csak hülyén vigyorgok,vagy nevetgélek,ha úgy van zokogok és fuldoklok,ha pedig az van,idegileg teljesen kikészülve izgulok.A kedvencek kedvence pedig......*dobverés*....nah jó,szerintetek?Naná!Newt!Szerintem nem kell leírnom miért imádom.A második helyen meg egyértelműen Minho áll.Ő is teljesen érthető szerintem,hogy miért.
    A filmről még írnék...szerintem jó.Amit lehetett kihoztak belőle,bár nekem úgy tűnik sokkal jobb hogy a film után kezdtem csak el a könyvet.Sokkal élvezhetőbb volt,izgalmasabb.Nem tudtam mire számítsak.És nem tudom hogy fogom bírni 2015.szeptember 18-ig,a második rész megjelenéséig.És 3. is lesz filmben ugye?Nagyon remélem.:) Mivel Newt a kedvencem,nem nehéz kitalálni,hogy miért ő lett a könyvben is a kedvencem.A színészt,aki őt játszotta már az Igazából szerelemből is ismertem,de ott csak cuki kisfiú volt.Kamaszként mást láttam benne.Meglepődtem hogy már 24,de szimpatikus volt és rájöttem,hogy szerintem tök helyes :) És persze remek színész.Épp ezért örülök most hogy a kedvenc színészem a kedvenc könyvem (könyvsorozatom) filmesített változatában a kedvenc karakteremet játsza.Tiszta lottó főnyeremény,nem?:))) Na mindegy szóval nagy a szerelem.Jah és mellékesen a főszereplőt is bírom,Tommyt :D
    Utoljára még azt írnám le,hogy előre fáj a gondolat,hogy nem sokára vége a könyvnek.Amikor a második részt olvastam,még az előző rész is hiányzott.A harmadiknál meg a második.Még nem volt ilyen soha.Az oldalszámot sem szoktam nézni,hogy még mennyi van,pedig szokásom,de ez a könyv annyira jó,és annyira leköt,hogy nem érdekel.
    Szóval csak ajánlani tudom.;) Remélem nem ugráltam nagyon össze-vissza,és hogy nem hagytam ki semmit.Hello!:))

    VálaszTörlés