2014. március 22., szombat

James Dashner elemzi az előzetest (2. rész)


Ígéretemhez híven hozom a korábbi előzetes elemzés második részét. Az első részt ITT tekinthetitek meg, ha esetleg lemaradtatok volna róla.


James Dashner: Mindenkinek nagyon fog tetszeni, mikor elsőnek hallja beszélni Newt-ot (Thomas Brodie- Sangster). Newt és Minho a rajongók két kedvence a könyvekben.


James Dashner: Pont miután látod kifutni Minho-t (Ki Hong Lee) az Útvesztőbe, utána jön egy olyan kép, amikor látni lehet, hogy az Útvesztő kicsinyített mását tanulmányozza, ami szerintem remek megoldás volt. Ez egy olyan kis változtatás a könyvhöz képest, aminek a filmben igenis van értelme. A könyvekben a térképek papíron voltak. Ez unalmas lett volna a filmen. Sokkal jobb a nagyobb 3D-es modell.





James Dashner: Utána két olyan gyors képet lehet látni, amin a rajongók elcsodálkozhatnak és elkezdhetnek elmélkedni. Az első képen az Útvesztő kapuja rázáródik valakire. Nem mondom el, hogy kire, de szerintem a rajongók könnyen kitalálhatják...


James Dashner: Utána pedig rögtön egy nagy fémes lábat lehet látni. Tetszett. A rajongók kapnak egy kis képet a Siratókról, de hogy teljesen hogy néznek ki, azt majd csak a moziban mutatjuk be.


James Dashner: Eztán olyan képek következnek, ami szintén változtatás a könyvhöz képest, hogy a filmet még vizuálisabb, megfoghatóbb és látványosabb élménnyé tegye. Az Útvesztő azon részei melyek mindig változnak, nem kőből vannak.


James Dashner: Itt egy zsíros, koszos, ragacsos eszköz...


James Dashner: Piros lézer fények. Nem tudom mennyit mondhatok el erről, de ez is az egyik, amit a filmbe raktunk bele, miközben próbáltunk hűek maradni a könyvhöz.


James Dashner: Az abszolút kedvenc jelenetem az előzetesben, Wes jól megoldotta a dolgot: mikor az újonnan érkezett Teresa Thomas nevét kiáltja, akkor minden fiú egyszerre néz fel Thomasra, mindannyian vádló tekintettel.


James Dashner: Van egy nagyon gyors kép, amin Gally egy üvegen át néz valakit, miközben víz alatt van. Nagyon érdekel, hogy az olvasóim mit gondolnak erről az egészről, hogy szerintük mi történhet itt.


James Dashner: Tetszett ahogyan Minho sikít, amikor ráirányul a kamera.


James Dashner: Semmi beleszólásom nem volt az előzetes készítésébe, mégis alig tudom elhinni, hogy az lett a záró jelenet. Három éven át kérdezgették az emberek, hogy melyik jelenetet szeretném leginkább látni majd a filmvásznon. Csak annyit mondhatok, hogy a válaszom minden egyes alkalommal az volt, amit legutoljára láthattok az előzetesben.


James Dashner: És végül a cím. Nem is tudom mit mondjak erről. Tökéletes. Mikor első alkalommal láttam az előzetest, ebben a pillanatban rengeteg érzelem tört fel belőlem. Látni, hogy a világom életre kel, mindezt ilyen lenyűgöző és profi módon, és hogy mindez ennyire tetszik nekem, ennél nincs jobb dolog.

Forrás

4 megjegyzés:

  1. Jó ez az elemzés, örülök, hogy kezd éledezni valami az Útvesztő körül is.
    Klassz lett az előzetes is, és valóban izgi, hogy mutatnak valamit a Siratókból, de azért mégse sok mindent...
    Az eddig kijött anyagok alapján iszonyú jó filmre számíthatunk!!

    És jól olvasom, hogy ősszel jön a 2. könyv is?? :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Mi is örülünk, hogy egyre több az anyag, amiről írni lehet, de azért még mindig nem elég. :)
    És igen, reméljük tényleg jó lesz a film. A könyv pedig elvileg ősszel érkezik, októberben, alig várom. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Tényleg egyre több izgalmas dolog derül ki a filmről, jó olvasni és nézni, és szemely szerint köszönöm, hogy összegyűjtitek nekünk. Én ilyen kis buzgó mócsing voltam és hát majd el ajultam amikor meglattam, hogy nem jött még ki a második rész magyarul, sem a harmadik. Aztán megtaláltam szabad forditasban, de jól volt forditva egyedül Serpenyő volt Frypanként írva még a stílus is olyan volt mint az első könyv hivatalos fordításában, aztán megint nem bírtam ki a 3. könyvet nem találtam hirtelen meg sehogy magyarul. Nem bírtam ki és elolvastam angolul életem első könyve angolul, de megérte! Mind a 3 könyv fantasztikus. ( A sors iróniája, hogy miután befejeztem 10 percre rá megtalaltam szintén szabad forditasban XD) . Szóval egy útvesztő fanatikussal gazdagodott a világ meg az oldal is :D.

      Törlés
    2. Nem... útvesztő fanatikusokból sosem elég. :D
      Örülünk, hogy rátaláltál az oldalra és tetszik és reméljük ez így is marad. Igyekszünk minden információt gyorsan hozni, amennyire csak lehetséges. És bízunk abban, hogy a következő hónapokban, legkésőbb nyáron tényleg beindul a filmes marketing gépezet és akkor rengeteg információ lesz a filmről. :)

      A könyvekre meg csak várni tudunk jelenleg, de ha minden igaz, akkor csak őszig kell, és érkezik a második könyv magyarul. :)

      Törlés