2014. március 27., csütörtök

Véleményünk az első előzetesről: Anna


Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de én egy valamit figyeltem meg az előzetesekkel kapcsolatban - ezt most csak úgy általánosságban. Nem minden film/sorozat esetében igaz ez a feltevésem (szerencsére), de a többség esetében igen. Ha kifejezetten izgalmas és hatáskeltő az előzetes, akkor a film baromi unalmas vagy egyszerűen élvezhetetlen lesz. Vagy csak egy tucatfilm, ami habár tetszik, megnézem egyszer, de nem lesz a kedvencem. Míg a nagy kedvenceim előzetesei... finoman szólva is elég gyatrák. (Persze vannak kivételek.) Egy jó előzetes figyelemfelkeltő, érdekes, összefoglalja a történetet, hogy mindenki megérthesse, hogy mire számíthat majd az adott filmben/sorozatban és legtöbb esetben valamilyen hozzá illő zenével vannak aláfestve a képsorok. Számomra egy előzetes sokat jelent, hisz egyfajta útmutatóként szolgál a filmhez/sorozathoz. Persze egy szimpla előzetesből nem vonok le messzemenő következtetéseket, mert én is tévedhetek, de azért magamban levonom a tanulságot. Mindezt csak azért írtam le így nektek az elején, hogy tudjátok miként állok hozzá az előzetesekhez.

Kimondottan vártam Az Útvesztő film első előzetesét, hiszen azon felül, hogy látni szerettem volna néhány jelenetet a készülő filmből, azt is szerettem volna tudni, hogy miképp alakul majd a film marketing kampánya. Az első poszter, az első előzetes szerintem sokat elárul majd a leendő marketingről, ami egészen a filmig fog vezetni. A poszter remek lett, az előzetes úgyszintén. Nincs okom panaszra. A rejtélyekre, az izgalmakra, a kalandos és érdekes történetre helyezték a hangsúlyt, és ami a legfontosabb, hogy már most az elején világossá tették mindenki számára, hogy ez a film nem egy tipikus YA könyvadaptáció lesz. Itt nem a romantika és a szerelmi nyűglődés van a középpontban, hanem egy rejtélyekkel teli történet, ami nem csak a lányoknak, hanem a fiúknak szintén vonzó lehet. És ez nagyon fontos. Persze a könyvek se tipikus lányos YA történetet mutatnak be, de én valamiért mégis féltem attól, hogy a Thomas és Teresa szálat fogják a képünkbe tolni, és ezt sosem bocsájtottam volna meg. (Persze a könyvekben gyakorlatilag semmi sincs Thomas és Teresa közt, de a filmben nagyobb hangsúlyt is fektethettek volna erre a szálra, én már bármit kinézek a filmesekből, akik rengeteg jó könyves adaptációt tettek tönkre az évek során. Tehát szerencse, hogy nem így történt és remélem a filmben se így lesz.)

Ahogy utánaolvasgattam a internetes fórumokon a hozzászólások között, a legtöbben pozitív visszajelzést adtak a filmre az eddig látottak alapján, fiúk és lányok egyaránt. Persze van, aki csak Dylan miatt érdeklődik a film iránt, de sok olyat is olvastam, akinek annyira tetszett az előzetes és annyira érdekelni kezdte a dolog, hogy jelezte, hogy meg fogja venni a könyveket. És ez a lényeg. Az első előzetes tette a dolgát. Minden megvolt benne, ami szükséges a film iránti figyelem felkeltéséhez. Láthattunk néhány jelenetet, voltak amelyek hűek a könyvhöz, voltak amelyek nem, mégis összességében remekül bemutatta a történetet és összefoglalta miről is fog szólni ez a film. Nem vagyok szőrszálhasogató, nem lovagolok a könyvtől való eltéréseken, mellesleg szentül hiszem, hogy egy előzetes még semmit sem jelent. Hogy majd a teljes film milyen lesz... na az fog majd mindent eldönteni.

Eddig az előzetes alapján igazán jó filmre számíthatunk, megtalálták a megfelelő hangulatot, remek a szereplőgárda, és gyakorlatilag a még kezdő rendező, Wes Ball is tudja a dolgát. Tudjuk, hogy score lesz a filmzenei album (vagyis zenekari zene, nem pedig tipikus pop dalok, amiért máig hálás vagyok!), tudjuk, hogy sötétebb és rejtélyesebb lesz a hangulat. Sokan a filmet máris Az Éhezők Viadalához vagy épp a Harry Potterhez hasonlítják. Az előbbinek még látom némi értelmét, és habár nem szeretem, ha valami újdonságot mással akarnak eladni és mindenáron hasonlítani próbálják valamihez (holott ez sajnos elkerülhetetlen), mégis megtiszteltetés ha Az Útvesztő filmet a remek Az Éhezők Viadalához hasonlítják. Az utóbbihoz nagyjából csak annyiban hasonlít, hogy mindkettőnek fiú a főszereplője és narrátora, én más hasonlóságot nem nagyon tudnék mondani.

Nem akartam ilyen hosszan elmélkedni az előzetesről, de ezek a gondolatok most csak így kikívánkoztak belőlem, és ez az előzetes értékelés merőben más lett, mint a Cassie-é. Remélem nem bánjátok, de én nem akarok minden egyes jelenetet elkezdeni elemezni, mert akkor egy baromi hosszú szöveget írhatnék, és annak semmi értelme sincsen. Az előzetes remek lett, és remélem a többi is majd ezt fogja követni stílus tekintetében. A többiről meg majd a teljes film megnézése után mondok véleményt.

Gondoltam ide is belinkelem az előzetest, hisz sosem lehet megunni. :) Ti is nézegessétek minél többször. :D


2 megjegyzés:

  1. Azért picit ellentmondasz ám magadnak ;)
    Úgy értem abban, hogy ha jó egy előzetes, akkor gyatra lesz a film. Ez az előzetes baromi nagy királyság, és Te (joggal!) jó filmet is vársz. :)) Szurkolok, hogy empirikus tapasztalataidat ez a film majd frankón átírja!! :)
    Én jó filmet várok, ami azt illeti.

    Amúgy meg kifejezetten élveztem, hogy ennyire másképp lett a Te véleményed tálalva, mert bár tök jókat molyoltam Cassién is, azért még egy hasonló már nem hozta volna ugyanazt a hatást, ráadásul ez így tökre rávilágít arra is, hogy Ti ketten azért más személyiségek vagytok!! :) Izgalmas volt ezt is látni a bejegyzéseitek által.

    Az előzetest pedig tényleg érdemes többször is megnézni :) A képi hatása mellet a hangjai is magukkal ragadóak.

    VálaszTörlés
  2. Köszi a kedves szavakat. :)

    Én is remélem, hogy megdől az eddig felállított elméletem, és a jó előzeteshez jó film is társul.

    Amúgy régebben én is olyan szőrszálhasogató voltam, mint Cassie, de már rengeteg könyvadaptációt láttam, rengeteget csalódtam, és beláttam ha sokat várok, ha minden apró részletbe belekötök, akkor sosem tudom teljesen élvezni a filmet. Az pedig csak rossz lehet. Így azóta megpróbálok sokkal lazábban hozzáállni a dolgokhoz. :)

    VálaszTörlés