2015. május 23., szombat

Gondolataim a Tűzpróba 1. előzeteséről - Anna


Én is gondoltam rá, meg úgy tűnik titeket is érdekel, így összeszedtem néhány gondolatot a kiadott első Tűzpróba előzetessel kapcsolatban. :)

Elsőnek is itt van ismét az előzetes, mert ezt nem lehet megunni. :D


Alapvetően tetszik az előzetes, valami hasonlót vártam. Miután többször megnéztem, akkor esett le, hogy tulajdonképpen hasonlóan épül fel a mostani előzetes, mint tavaly Az Útvesztő első teasere. Ismét egy adott helyre jutnak a karakterek, akkor az útvesztőbe, most a VESZETT létesítményébe, és miután rájönnek, hogy ott nem fenékig tejfel az élet, próbálnak onnan kijutni egy számukra ismeretlen helyre. Akkor az útvesztőből való kijutás volt a cél, miközben nem tudták, hogy mi vár rájuk odakint, most a VESZETT-től kell megszökni, miközben fogalmuk sincs, hogy mi fogadja majd őket a Perzseltföldön.

Vagyis az előzetes hasonló felépítésű, és valami hasonló történetet sugall. Nekem tetszik ez a párhuzam, amiből amúgy több is átvonul az előzetesen, és ezek szerint majd a filmen is. Például Thomas kivetődése a záródó kapu alatt teljesen olyan, mint mikor korábban az útvesztő záródó falai közé ugrott ki az utolsó pillanatban. Megint nem mutatnak sokat a történetből, csak az alapokat vázolják fel, ami jó, hisz így a könyvet nem olvasók nem tudják, hogy mire számítsanak, vagyis alaposan felkelti az érdeklődésüket. És épp ez egy jó előzetesnek a célja.

A Tűzpróba előzetes mindent megtestesít, amit egy jó előzetesnek nyújtania kell. Figyelemfelkeltő, izgalmas, kalandos, felvázolja az alap sztorit és ezalatt egy fülbemászó zenével teszi teljessé az összhatást. Nyilvánvalóan egy igazi akciófilmet fogunk kapni, és szerencsére maradtak a készítők az első részben elkezdett stílus mellett. Mármint, hogy a szerelmi szálat erőteljesen háttérbe szorítják, és inkább az akcióra és a rejtélyekre helyezik a fő hangsúlyt. Ezt pedig nagyon jól teszik, mert éppen emiatt lett sikeres az első film (és a könyvek) is. Mert nem olyan, mint a többi romantikus ifjúsági könyvön alapuló filmadaptáció.

Az már korábban is nyilvánvaló volt, hogy a Tűzpróbától kezdve sokkal több változtatásra számíthatunk a könyvhöz képest. Nem értem, miért ért ez sokakat meglepetésként, mikor több helyen nyilatkozták korábban, mi is írtunk már sokszor erről. Wes és James is figyelmeztetett, így tudhattuk régóta, hogy mire számítsunk. Nekem tetszett a Tűzpróba könyv, és habár sosem szerettem az öncélú filmes változtatásokat, de ha van értelme és oka a dolognak, és még jobbá teszi a történetet, akkor nincs ellenemre a dolog. És hát valljuk be, James könyveiben azért van néhány fura és elvarratlan szál, ami igenis bővebb magyarázatra szorul. Mindezt megkapjuk majd a filmben.

Az is teljesen világos, hogy a második filmtől már nem fog élni az "egy könyv, egy film" koncepció. A Tűzpróba és Halálkúra könyv eseményeit összemossák, és újraosszák két filmben. Mostantól nem lesz olyan éles eltérés, és ez már az előzetesből is látszik. Janson sokkal nagyobb szerepet kap már az elejétől, aminek nagyon örülök, mert Aidan Gillent imádom a Trónok harcában, és mivel zseniális színész, így nem baj, hogy többet lesz a képernyőn. A régi kedvencek maradtak, és őket még mindig imádom, ezzel nincs gond. Amit kicsit sajnálok, hogy nem láttunk többet a B csoportból, rájuk kíváncsi lettem volna, de biztosan benne lesznek majd a 2. bővített előzetesben.

Tetszettek a visszautalások az első részre, és hogy nem felejtették el, mi minden történt az útvesztőben. Nem láttuk, hogy néznek majd ki a Buggyantak, sem Brenda-t és Jorge-t. A Buggyantakat biztosan csak a filmbe fogják bemutatni, ugyanaz lesz velük, mint a Siratókkal. Brenda és Jorge pedig biztosan benne lesznek majd a 2. előzetesben, legalábbis nagyon remélem, mert rájuk is nagyon kíváncsi vagyok. Kaptunk pár képet a Perzseltföldről is, ami pontosan olyan, mint ahogy én elképzeltem, bár nem olyan nehéz egy kihalt, sivatagot megcsinálni, így gondoltam, hogy ez nem fog nekik gondot okozni. :)

Összességében ez egy remek kis előzetes volt, nekem nagyon tetszett, és habár tényleg sokkal több lesz a változtatás a könyvhöz képest, de ezek engem nem zavarnak. Egyrészt, amíg nem láttam a teljes filmet, addig nem mondok semmiről se véleményt, hisz az előzetes sokszor megtévesztő lehet, másrészt pedig azért valljuk be, néhány helyen igenis kell a változtatás és a magyarázat, hogy a mozinézők is érthessék a történetet, ne csak azok, akik olvasták a könyveket. Szerintem olyan július körül jön ki a második, immár bővített előzetes, és remélem abba belekerülnek azok a karakterek is, akiket itt most hiányoltam.

Ha van valami észrevételeket az előzetesről, vagy hozzáfűznivalótok a véleményemhez, akkor nyugodtan osszátok meg velem. :)

2 megjegyzés:

  1. Anna! Ahogy én az előzetesből leszűrtem itt Teresa személye pozitívabb légkörrel lesz megáldva, és nem feltétlen a "fő gonosz" lány lesz Tom szemében. Ebből szerinted, hogy fogják megcsinálni a könyvben leírt csavarokat?
    Egyébként Jorgéra és Brendára én is nagyon kíváncsi vagyok :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, hogy Teresa végig velük lesz, legalábbis nagyon úgy tűnik, de szerintem ennek ellenére megcsinálnak minden vele kapcsolatosat, amit a könyvben is. Vagyis SPOILER!!! a végére ugyanúgy elárulja őket, és a végére kiderül, hogy a VESZETTnek dolgozott. Szerintem az Sris és Teresa kavarást kihagyják, de ezen kívül a többi benne lesz, szerintem. SPOILER!!!

      Törlés