2015. május 24., vasárnap

Gondolataim a Tűzpróba 1. előzeteséről - Cassie

Az előzetes megjelenésekor az egyik bejegyzéshez akartam leírni a véleményem, de aztán jobbnak láttam, ha egy külön posztot írok róla, akárcsak a nővérem. Nem akarom túlragozni a bevezetőt, röviden és tömören: nagyon tetszik az előzetes. Ha továbbolvastok, akkor pedig azt is megtudhatjátok, hogy mik azok a dolgok, amik különösen tetszettek.


Aidan Gillen, Aidan Gillen, Aidan Gillen! Ha még emlékeztek rá, ő volt az első színész, akinek a castingját bejelentették és én már akkor teljesen oda és vissza voltam attól, hogy Weséknek sikerült egy ilyen remek színészt kifogniuk. Mr. Gillien egyértelműen jól tudja hozni Janson karakterét, engem már az első mondattal megfogott (Welcome to the Scorch!). Nem csak a hangszíne és a hangsúlyozása (na meg az ír akcentus, óh igen) de a külseje is teljesen olyan, amilyennek a könyv olvasása közben elképzeltem Jansont. Már most megmondom, hogy Kisujj tökéletes erre a szerepre, olyan, mintha csak a fejemből lépett volna ki. Az előzetesből és a korábban kiadott információkból tudjuk, hogy Patkányember karakterét jócskán kibővítették a filmben, ennek én felettébb örülök, mert kár lett volna elvesztegetni egy ilyen tehetséges színészt mindössze egy jelenetre.

Az ugrásra kattintva tovább olvashatjátok. :)



Tetszett, hogy ebben az előzetesben is megkaptuk a hatásvadász „kimenekülős” jelenetet. Az Útvesztő első előzetesének ott lett vége, hogy Thomas befut az Útvesztőbe, a Tűzpróba előzetesében meg azt láthatjuk, ahogyan egy becsúszással kijut a WCKD fogságából. Jó kis párhuzam.


A homokkal fedett Golden Gate híd, a Perzselföldi képek és a villám-vihar, mind-mind ismét csak bizonyítékul szolgálnak arra, hogy Wes Ball pontosan tudja, hogy a rajongók fejében hogyan léteznek ezek a helyszínek/képek és kreatív, ötletes módon ezeket meg is tudja valósítani. Látványügyileg egy cseppet sem féltem a Tűzpróba filmet, már az eddigi képek meggyőztek.


Pár helyen olvastam, hogy sokaknak nem tetszik, hogy az előzetes a Halálkúra könyv hangulatára hajaz. Ezt én is észrevettem, de engem cseppet sem zavar, sőt! Az előzetesből egyértelműen kitűnik, hogy rengeteg dolgot megváltoztattak Wesék. Ahogy levettem a könyv első kb. 150 oldalából semmit nem fogunk viszontlátni a filmben, hiszen úgy jön le az előzetes alapján, hogy a fiúkat befogadják és Thomasék azért menekülnek el, mert rájönnek, hogy valami nem stimmel a WCKD háza táján. Kit érdekel, hogy a könyvben éppen, hogy a WCKD mondja meg nekik, hogy menjenek ki a Perzseltföldre? Engem nem. Erre a változtatásra csak vállat vontam és megállapítottam, hogy jó ötlet volt, hiszen így továbbra is fennmarad a WCKD rejtélye és a filmben a fiúk nem fogják tudni, hogy az Útvesztő csak egy kísérlet volt és, hogy a Perzseltföldi kalandjuk annak a folytatása lesz.

És ez a többi változtatásra is igaz, nem érdekel, hogy Teresa végig velük lesz, ahogyan az sem, hogy Aris folyton Thomas mellett van az előzetesben, mert tudom, hogy Wes jót fog kihozni ezekből a változtatásokból. Úgy én még nem bíztam könyvadaptációban, mint ahogyan Az Útvesztő trilógia esetén. Lehet, hogy nem lesz olyan, mint a könyv, de nem is kell, hogy olyan legyen. Egy könyvadaptációnak nem feltétlenül kell a könyv pontos másának lennie, itt sem lesz az és ez így van jól. A legtöbb dolog biztosan egyezni fog a könyvben történtekkel, de ahogyan az már az első filmnél is látszik, Wes csak alapul veszi a könyveket ahhoz, hogy a történetet továbbgondolja, és saját elképzelései szerint megformálja. Nekem ezzel semmi problémám nincs, eddig minden változtatást támogatok.


Végezetül azokról a dolgokról, amiket kicsit hiányoltam az előzetesből: Jorge és Brenda (alig várom már, hogy lássam Giancarlo-t Jorge-ként), több képet a lányok csoportjáról és a Perzseltföldről. Viszont nem panaszkodom, mert pontosan tudom, hogy a következő előzetesben ezeket megkapjuk. :)

4 megjegyzés:

  1. Tudom, hogy nem Útvesztőhöz kapcsolódik, de Dylan O'Brien! Pénteken láttam, hogy kijött a Teen Wolf előzetese, és mivel nem vagyok túl jó angolból, ha van időd/időtök készítetek rá feliratot, vagy megnézitek? Mert szerintem mindenki nagyon hálás lenne érte, köztük én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://indavideo.hu/video/TEEN_WOLF_SEASON_5_UJ_ELOZETES?utm_source=flash&utm_medium=watchoninda&utm_campaign=videoplayer
      Itt a felirat rá:)

      Törlés
    2. Köszönöm! <3

      Törlés
  2. Nna, ezek az eltérések izgalmasnak hangzanak, ugyanakkor azt gondolom, hogy ha ennyire el kell térni egy könyvtől az nem jó ómen. Vagyis, reméljük, a filmnek igen, de kicsit alátámasztja, amit a könyvről írtam, hogy ezek szerint nem csak szerintem nem olyan jó. Hisz ha jó lenne, nem kellene ennyit változtatni.

    Janson karaktere tényleg klassz, hiteles ábrázolás, viszont az, hogy Teresa esetleg tényleg végig a fiúkkal van, komoly ellentmondás a könyvnek. Mindegy, meglátjuk, mi sül ki belőle.

    VálaszTörlés