2014. július 23., szerda

Vlogger kritika Az Útvesztő könyvről: Christine véleménye


Ismét egy vlogger véleményét hoztuk el nektek, ezúttal egy külföldi videó blogger, Christine beszél Az útvesztő könyvről és a filmhez kiadott első előzetesről.


Christine először összefoglalja a fontosabb tudnivalókat a könyvről, majd elmondja, hogy neki nem nyerte el a tetszését, csak néhány része a könyvnek és hogy 70%-ot adna neki a 100%-ból. 

Elmondja, hogy mit szeretett a könyvben: 
  • a történetet, mert nagyon izgalmas volt
  • Minho karakterét
  • a könyv eredeti fekete-zöld borítóját
  • a telepatikus dolog Teresa és Thomas között
 Majd elkezdi sorolni hogy mi az, ami nem tetszett neki vagy zavarta:
  • a cím: Eredetileg a könyv címe a The Maze Runner vagyis Az útvesztő futó. Christine-nek nem tetszik, hogy a cím nem a főszereplőre utal, hanem Minho-ra.
  • az írói stílus: nem tetszik neki, hogy sokszor ismétlődnek bizonyos momentumok a könyvben, pl. hogy Thomas sokszor kiakad amiatt, hogy nem mondanak el neki semmit.
  • a könyvben lévő szleng, amiről azt gondolja, hogy nem illik bele és, hogy furcsa
  • Thomas: Christine szerint a főszereplő egy "nyávogó-gép" és egyáltalán nem vicces, pedig az akar lenni
  • Chuck és Thomas barátsága szerinte "erőltetett", mert véleménye szerint nem lehettek ilyen jó barátok, hiszen Thomas alig egy hétig van a Tisztáson
  • Nem érti, hogy miért kellett ugyanazzal a kezdőbetűvel kezdődnie a Siratók (Grievers) és a Tisztársak (Gladers) elnevezésének. Szerinte ez zavaró a csatajelenetnél.
Összességében elmondja, hogy tetszett neki, csak nagy elvárásai voltak a könyvvel szemben, mert olyan sok jót hallott róla.

Az előzetesről a véleménye:


A film első előzetesének megjelenése után készített egy videót erről is, amiben megosztja velünk, hogy mit gondol a trailerről.

- elmondja, hogy nem volt nagy rajongója a könyvnek, de mégis látott benne potenciált, mert ez egy alapvetően kreatív és érdekes történet
- nagyon örül, amiért Dylan kapta Thomas szerepét, mert szereti őt a Teen Wolfból
- arról kezd el filozofálni, hogy Az útvesztő teljesen más, mint az eddigi YA könyv adaptációk, mert azokat mindig tudták valamihez hasonlítani, ez pedig nem vagy csak nehezen
- Newtot egyből felismeri, majd megjegyzi, hogy idősebbnek gondolta
- tetszik neki a 3D-s térkép, mert nagyon "high-teches"
- szerinte az előzetes túl mozgalmas és összezavaró
- kevesli a történet megismertetését és Thomas szereplését
- véleménye szerint rossz a vágás

Ennek ellenére viszont még mindig pozitívan áll a filmhez és várja.

2 megjegyzés:

  1. Hááát, nekem meg erről a Christine-ről van véleményem, de azt inkább magamban tartom :)
    Szerintem azért van baja az azonos kezdőbetűkkel, mert felszínesen olvas, de tényleg lehet, hogy ezt csak én gondolom így.

    Szerintem a könyv jó. Nekem pont azért tetszett, mert nem vártam tőle, hogy érdekelni fog, mégis így történt. Egyedül abban tudok egyetérteni vele, hogy a könyves szlengtől én is frászt kaptam, illetve valóban nem életszerű Thomas és Chuck barátsága. Illetve azzal semmi gond, sokkal inkább Chuck maga kakukktojás ebben a csapatban. Egyszerűen nem illik oda, ha olyan fiúkat küldtek, akik okosak, erősek, és akikről azt gondolták az Alkotók, hogy képesek kijutni. Chuckie cuki kicsi fiú, de fiatalabb a többieknél és semmilyen jellemvonása nem teszi közéjük valóvá.

    A 3D-s térkép meg nagy királyság, de ahogy azt már korábban beszéltük, nem látni még, hogy jönnek majd ki belőle a betűk. De nemsoká kiderül. :) Addig meg élvezzük a nyarat :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj Ancsi, de örülök, hogy leírtad, hogy nem bírod Christine--t, "azt hittem csak én vagyok ezzel így". (nem akartam trollkodni az oldalunkon és tesóm is rám pirított, hogy objektíven írjam meg a posztot :D)
      Szerintem irritáló a nyávogása és alig bírtam ki, hogy végighallgassam, hogy mit mond a könyvről, meg az előzetesről, többször is meg kellett állítanom a lejátszást, hogy vegyek egy nagy levegőt és tovább tudjam folytatni. :D A könyvesnél ennyi hülyeséget összehordani művészet, az előzetest meg konkrétan végig röhögte...
      Véleményem szerint amiket mond, annak minimum a 80%-a tök hülyeség és csak őt zavarja...vagy nem érti (Istenem, gladers, grievers? Tényleg?!)

      Amiben én is egyet tudok vele érteni, az Chuck és Thomas barátsága dolog, amit te is írtál. De nagyjából ennyi.

      Többire pedig itt a cáfolás:
      - "Az útvesztő futó" nem csak Minhora utalhat, hiszen mind tudjuk, hogy Thomas is Maze Runner lesz.
      - az írói stílusra nem tudok reagálni, mert szerintem angolul teljesen más, mint fordításban. A magyarral nincs semmi bajom, eredeti nyelven tervezem, hogy elolvasom, majd akkor nyilatkozok.
      - engem a szleng sem zavar és ahogy azt Kevin is elmondta (a másik vlogger, akit kitettünk), máshogyan nehéz lett volna megoldani, hogy a fiúk folyton káromkodnak, hiszen fiúk.
      - Thomas nekem szimpi, jó hogy "nyávogó-gép", amikor egy tisztáson ébred és senki nem mond el neki semmit. Én is az lennék. És még ugyan humoros a fiú. :D
      - az előzetes túl mozgalmas? Kb. csak a helyeket látjuk, semmi akció nincs benne. Vagy ő mást nézett? :O
      - kevesli THOMAST? Ez komoly? Erre inkább nem is reagálok.
      - a vágás meg teljesen rendben van

      A te hsz-odra regálva még: Chuck csak azért került be, hogy ő legyen Thomasnál az "érzelmi tényező" az Alkotók ezért dobták be a közösbe a fiúcskát. Az meg már egy másik kérdés, hogy senkinek nem tűnt fel a Tisztáson, hogy egyáltalán nem illik közéjük Chuckie. :D

      Neked is további szép nyarat és remélem jól érezted magad a nyaraláson! :)

      Ui.: Megfogadtam a javaslatot, amit írtál az emailben. :)

      Törlés