2014. július 31., csütörtök

Comic-Con 2014: Az Útvesztő film sajtókonferencia


Végre megtaláltam a panelt és a sajtókonferenciát a youtube-on, így hozom nektek elsőnek a sajtókonferenciát. Ismét csak a lényegesebb elemeket emeltem ki, nem szó szerinti fordítás következik. :)



Thomas úgy kerül a Tisztásra, hogy semmire sem emlékszik. Színészként mennyire jelentett nehézséget számotokra egy ilyen karakter ábrázolása? Elolvastátok a folytatást, és az előzménykönyvet, hogy tudjátok mi történik majd a karaktereitekkel vagy sem?
Dylan O'Brien: Olyan karakterről van szó, aki semmire se emlékszik a múltjából, az egész karakter lehetőséget kapott az újjászületésre. Színészként ez az egész inkább arról szólt, hogy fokozatosan fedezzük fel a karaktert, annak segítségével, hogy később mi mindenen megy keresztül. Tulajdonképpen ez egy újjászületés a karakter életében.
Wes Ball: Számukra csakis az volt a fontos, amin a karakter éppen abban a helyzetben keresztül ment, nem számított, hogy mi lesz vele a jövőben vagy mi volt a múltban. A film egészét áthatja ez a titokzatosság, az izgalom, fokozatosan derülnek ki a rejtélyek, és ez tartja majd fent végig a feszültséget.

Tegnap este láttam a filmet és nagyon tetszett, szeretnék gratulálni a filmhez mindenkinek. Azt szeretném megkérdezni, hogy mesélnél-e a forgatásról és az útvesztő megalkotásáról?
Wes Ball: Igazán élvezetes és izgalmas munka volt számomra, hogy megalkossak egy ennyire egyedi világot, vizuálisan és mindent tekintetben, sok benne az érzelem és a dráma. Nehéz megalkotni egy ilyen világot, és valóra kelteni ezeket a karaktereket, és minden helyzetet, amin ők keresztülmennek, de nagyszerű volt.

Én Kaya-tól szeretnék kérdezni. Milyen érzés volt az egyetlen női szereplőnek lenni a stábtagok között, és hogy ha te is bekerülnél a Tisztásra, akkor milyen feladatot vállalnál el?
Kaya Scodelario: Nagyon élveztem a forgatást és ez egy nagyszerű és különleges film. A forgatás fizikai része, a sok futás kimerített, most csináltam ilyet elsőnek filmben. A stáb együtt olyan volt, mint egy nagy család, és mindenki egyformán tekintett a másikra. Ha a Tisztásra kerülnék akkor valamilyen kreatív munkát végeznék szívesen, mondjuk a vezetést.

Az én kérdésem Jameshez szól. Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire vontak bele a film készítésébe, és hogy volt-e olyan dolog, amiről azt gondoltad, hogy bárcsak ne rakták volna bele a filmbe?
James Dashner: Úgy érzem én vagyok a legszerencsésebb író, mert habár a szerződés szerint nem volt sok beleszólásom a filmbe, mégis a Fox és a producerek tisztelettel bántak velem, sokszor felhívtak és kikérték a véleményemet. Már az elején a forgatókönyvben segítettem Wesnek, többször jártam a forgatáson, és bekukkantottam a film zenei anyagának felvételébe is. Az elejétől kezdve belevontak mindenbe, megtisztelve éreztem magam, és az egyetlen dolog, amit utáltam a filmben az volt, amikor vége lett. De őszintén!

Manapság nagyon sok YA könyvből készült film jelenik meg a piacon. Szerinted mi teszi különlegesség a te filmedet, amitől nem veszik el a több hasonló film között?
Wes Ball: Ezzel nagyon is tisztában vagyok, de a legalapvetőbb különbség a többi hasonló film és e között alapvetően a koncepció. Legtöbbször Az Éhezők Viadalához hasonlítják, ahol gyerekeknek kell megölniük egymást, de Az Útvesztő ennek éppen az ellentéte. A fiatalok bekerülnek erre a zárt helyre, maguknak kell kialakítaniuk a saját társadalmukat, és rendet teremteni, amihez szükséges az összefogás és a közös munka. A testvériség, a család érzése fontos lesz számukra. Itt egy csapat fiúról van szó és az olyan témák, mint a tinédzserek gondjai, a romantikus szálak, amelyek más könyvekben gyakran megjelennek, itt ilyenek nem lesznek. Még az egyetlen női karakter, Teresa is olyan lesz kicsit, mint egy fiú. Ha elkészül a folytatás abban még jobban fel tudjuk majd fedezni ezt a világot, és reméljük, hogy erre lesz is majd lehetőségünk.

Dylantől szeretnék kérdezni. Régebben videókat raktál fel a Youtube-ra, és mondtad, hogy egyszer majd szeretnéd rendezőként is kipróbálni magad. Ezt mennyiben segítette az, hogy egy ilyen fiatal rendezővel dolgozhattál együtt?
Dylan O'Brien: Színészként nem választhatom meg, hogy milyen rendezővel dolgozok együtt, de mégis mindegyiktől próbálok tanulni. Keresem a hősöm, akitől majd tanulhatok és Wes éppen az a férfi. Alig tíz évvel idősebb nálam, annyi idős volt, mint most én, amikor elkezdett videókat készíteni, és most kapta meg az első igazi nagy filmjét. Nagyon sokban egyezik az ízlésünk és a forgatáson hamar megértettük egymást. Ő pont olyan ember, akitől tanulni lehet és szerintem nagy sztár lesz majd belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése