2015. január 10., szombat

Wes Ball interjú (2015. jan.) 1. rész


Úgy tűnik most a DVD megjelenése miatt rengeteg interjú készült a könyv írójával és a film rendezőjével. Az utóbbiból hoztam el nektek most egyet. :)


Nem sok kezdő rendező mondhatja el, hogy az első filmjük az egyik legnagyobb franchise lett. De Wes Ball esetében, ő biztosan ezek a ritka emberek közé tartozik.
Ő filmesítette meg James Dashner népszerű regényét Az Útvesztőt, amely egy csapat fiúról szól, akik egy rejtélyes helyen találják magukat, amit Tisztásnak hívnak és ki kell jutniuk az Útvesztőn keresztül, de azt szörnyűséges lények őrzik; a Siratók.
A stúdió producerei azután figyeltek fel rá, hogy megmutatta nekik a 3D-s rövid filmjét a Ruint. Rájöttek, hogy ennek a poszt-apokaliptikus elemei remekül illenének Az Útvesztőhöz, így leszerződtették West, hogy készítse el Az Útvesztő filmadaptációját és a Ruinét is.
Az Útvesztő DVD megjelenésének alkalmából hívtuk fel Wes Ballt, aki Az Útvesztő folytatása, a Tűzpróba film készítése közben van. A rendező beszél arról, hogy hogyan keltette életre a könyvet, a brit TV iránt érzett rajongásáról és, hogy az ő filmje miben különbözik a többi YA filmektől.


Az Útvesztő az első filmed. Mi ragadott meg a könyvben, amiért el akartad vállalni a munkát?
Tetszett az ötlet, hogy egy csapat fiú össze van zárva és saját maguknak kell felépíteniük a világukat és az a testvériség, ami kialakult közöttük ezek az őrült körülmények között is. Ez volt a legmegkapóbb számomra. És ott volt még a kinti világ rejtélye is és, hogy miért történt ez velük. Az, hogy szeretem a könyvet, sokat segített a készítés során. Az összes karakter nagyon megkapó és olyanok, akiket képes vagy megszeretni.

Mi volt a legfélelmetesebb abban, hogy elkészíted az első filmed, ami valószínűleg hatalmas siker lesz?
Tisztában voltam vele. A stúdió remélte, hogy ez egy sikeres film lesz számukra. Nem volt semmilyen YA filmjük. Tudtam ezeket, de nem foglalkoztam velük. Arra koncentráltam, hogy olyasvalamit csináljak, amit az emberek szeretni fognak és a többi majd úgyis jön magától.

A Ruin elkészítése volt az egyik ok, amiért megkaptad Az Útvesztő rendezési jogát?
Lényegében ez volt az egyik olyan dolog, ami sok ajtót megnyitott előttem. 


Vettél onnan inspirációt Az Útvesztő elkészítéséhez?
Nem sokat, csak a hangulatát és a képi világát, hogy őszinte legyek. A Ruin rövid film sokkal jobban hasonlít arra a filmre, amit most csinálunk és nem Az Útvesztőre. Hasonlít rá, de a története és a világa nem ugyanolyan. Szerintem a stúdiónak tetszett amit csináltam a filmmel, hogy egy kis akciót és kalandot hozzáadtam. Sok minden hasonlítanak, de Az Útvesztő egy teljesen más dolog.

Most, hogy a Ruint is megvette a Fox, abból is készül film?
Igen, beszéltem erről a Fox-szal, hogy kibővítjük a Ruint - filmekbe szedve az elképzeléseimet. És miközben erről beszéltem, odaadták nekem Az Útvesztőt. És akkor arról kezdtem el beszélni, hogy mit csinálnék Az Útvesztővel, ha megkapnám.
Azután két nappal, hogy  megkaptam a lehetőséget a film készítésére, sikerült a Ruint is eladni a Foxnak. Az egy nagyon mozgalmas hét volt. Most dolgozunk a forgatókönyvön [a Ruinhoz]. Kicsit pihenőpályára tettük most, hogy a másik filmet csináljuk.


Holnap jön a 2. része az interjúnak!


Forrás: [x]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése