2015. január 3., szombat

Wes Ball interjú (2014 dec.) 2. rész


A tegnapi Wes Ball interjú folytatása érkezik. Ha esetleg lemaradtatok volna az első részről, azt ITT olvashatjátok el. :)

Mesélj nekünk arról Az Útvesztő előzményeként vehető kiegészítő képregényről, amit a DVD/Blue-ray megjelenéséhez készítettetek?
Jó móka volt. Két képregényt készítettünk, és ez is egyike azoknak a dolgoknak, amiket a film megalkotásakor csináltunk. Itt van ez a sok karakter háttértörténet, amit magamnak és a színészeknek készítettem, azért, hogy ezt a helyet egészen valósnak tudjuk bemutatni. Olyanok ezek, amiket nem tudtunk leforgatni, vagy amit a filmbe nem lehetett volna belerakni a jellegükből fakadóan.
Úgy gondoltam igazán remek ötlet lenne kibővíteni a karakterek háttértörténetét, és mindezt képregény formájában megjelentetni. Mert ezek mind nagyon jó történetek. Az első történet Alby-ról szólt és az első fiúról, akit megszúrt egy Sirató. Ezt a képregényt az egyik Comic-Con-on adtuk ki, és néhány a képregényben történt dolog utalásként feltűnik a filmben is, mint például a fal a nevekkel, vagy a sír, amit Thomas meglát a filmben. Ezek a történetek kötődnek a filmhez, és az apró utalásokat a rajongók észrevehetik, ha igazán figyelnek.
A második történet, amit megjelentettünk... mindig is akartam többet mutatni az útvesztőből. Nem volt több pénzünk arra, hogy a filmben jobban bemutassuk. Tehát arra gondoltam, hogy jó lenne elmondani egy történetet Minho-ról, a Futárról, hogy elsőnek miként haladt át az útvesztőn, hogy milyen kalandokat élt át ott, hogy miként fejtette meg a kódot, és hogy miként ismerkedett meg Bennel, akivel az első filmben találkozhatunk. Igazán érdekes volt megírni a történeteket, amik gazdagítják a karakterek hátterét, akikkel már találkozhattunk.

Voltak olyan jelenetek, amiket nehezen vágtál ki a filmből?
Igen, voltak. Van egynéhány ilyen jelenet... ez inkább az ütemezésről szól. Tudod, mikor eljön az idő és meg kell tenned, akkor igenis ki kell vágni néhány jelenetet, akkor is, ha azok jó jelenetek. Ezek bővített jelenetek, vagy épp néhány extra jelenet Thomassal és a többiekkel. De végül is úgy gondolom, hogy az a változat, amit végül megjelentettünk a legjobb verziója a filmnek. Semmiképp se tenném vissza bele a kimaradt jeleneteket.

Nem?
Nem, nem tenném. Jó okkal vágtuk ki őket. Bármennyire is megállnák a helyüket magukban, a filmből mégis ki kellett őket vágni.

Ezek a jelenetek rákerültek a DVD-re vagy a Blue-ray-re?
Igen, rajta vannak.

Ez volt az első igazi filmed. Volt valami, ami miatt különösen aggódtál?
Nem igazán. Csak olyasmi miatt aggódtam, hogy valami igazán ambiciózus dolgot készítsek, jó munkát szerettem volna végezni a rajongók kedvéért. Olyasmit szerettem volna megalkotni, amire büszkék lehetnek. De sohasem pánikoltam, mert a korábbi munkáim miatt azért már volt némi tudás mögöttem.
Remek csapat vett körbe. Remek producerek, írók, szerkesztők, mindannyian régóta a szakmában vannak. Fordulhattam hozzájuk, ha támogatásra volt szükségem. Vagyis sosem aggódtam amiatt, hogy ez az első igazi filmem, most is ugyanígy érzek, mikor a második filmet csináljuk.

Mi volt a legfontosabb lecke, amit megtanultál a film készítése során?
Őszintén? Akkor a forgatókönyvet mondanám. A forgatókönyv jelenti a kulcsot a jó filmhez. Sok minden akadályozhat a munkában, mikor egy filmet készítesz: a logisztika okozhat gondot, amikor szállítani kell a stábot, vagy a világítás rossz, vagy az időjárás vacak, valami mindig elromlik. Sok minden lehet ellened, mikor filmet készítesz, és ha nincs egy világos terved, amit az egész csapat követni tud, és amihez igazodni tudnak, akkor el tudtok veszni ilyenkor a forgatáson.
És valószínűleg ez történik azokkal a filmekkel, amik egyszerűen nem működnek. Keresik a filmet, üldözik a filmet. Mindig is tudtam, hogy a forgatókönyv fontos, de egészen addig nem tudtam mennyire, amíg ott nem voltam a forgatáson és próbáltam összerakni egy filmet. Ettől fog majd minden működni.
Ez tényleg nagyon fontos dolog. Nem is értettem meg addig, amíg a film meg nem jelent. Aztán értettem meg, hogy ez volt számomra a lecke arról, hogy kell forgatni, hogy kell egy filmet sikeresen és eredményesen összerakni. Majd a következőnél meglátjuk mostantól hogy megy majd.

Melyik jelenet jelentette a legnagyobb kihívást az első film készítésekor?
Két különböző válaszom van erre. Van olyan jelenet, ami a technika és a logisztika miatt volt nehéz, és van olyan, ami érzelmi szinten okozott gondot. Az utóbbi természetesen Chuck halála. Ez volt a legkeményebb, hiszen egy-két napig ebben a szomorú állapotban kellett tartanom a színészeket. És ez nem volt könnyű. Nagy stresszt okozhat, ha valakinek sokáig ilyen érzelmi állapotban kell maradnia... és nekünk pedig meg kellett csinálnunk a jelenetet. Ez nagyon stresszes időszak volt, hisz már a forgatás utolsó napjaiban jártunk, és ekkor már érezni lehetett, hogy egyre jobban kezd mindenki fáradni. Ez nagyon kemény volt, nekem mint rendezőnek.
Technikailag pedig néhány vizuális effektet tartalmazó jelenet okozott gondot, olyanok, amibe a színészek előtt nem sok minden volt, mégis meg kellett velük értetnem, hogy mi fog majd előttük lenni, hogy mit fogunk megteremteni. Ez mind nagyon nehéz, de ugyanakkor mókás is volt.

3 megjegyzés:

  1. Szia:)
    imadom ezt az oldalt a filmmel egyutt
    Nagyon jol vezeted ezt az egeszet es most lehet ez kicsit hulye kerdes de sose tudtam hogy mi az a still? Annyit tudok hogy ugye "meg mindig" vagy "meg most is" de a masik jelentese?
    Elore is koszi a valaszt:) ugyesen tovabbra is
    Puszi, Flo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Az oldalt ketten vezetjük, én és a nővérem: Anna.
      A still az az oldal vonatkozásában jelenetfotót jelent. A filmekhez szokták kiadni, abból kivágott képek.
      Írd be a google, hogy movie stills és meg fogod érteni. :)

      Üdv,
      Cassie

      Törlés
  2. Jó volt olvasni!
    Köszönöm a fordítást csajok ;)

    VálaszTörlés