2015. január 11., vasárnap

Wes Ball interjú (2015. jan.) 2. rész


Következzen a tegnapi interjú 2. része. :)


Volt olyan könyv, ami inspirált Az Útvesztő készítésekor?
Valószínűleg A Legyek Ura. Sok hasonlóság van a kettő között. Igazából vannak olyan változtatások a könyvhöz képest, amelyeket azért akartam, hogy jobban hasonlítson hozzá [A Legyek Urához]. De leginkább az a könyv inspirált, amelyikből készült! Arra koncentráltunk.

Van egy kis Lost-hasonlóság is…
Igen, teljes mértékben! Valójában én is így képzeltem el. Ez a könyv olyan, mint A Legyek Ura és a Lost találkozása. Jó volt abba a misztikumba kapaszkodni, hogy senki nem tudja, mi is a helyzet. Remek volt visszatérni ebbe a világba, mert imádtam a sorozatot [a Lostot].

Ha már a sorozatok rajongóiról beszélünk… te szereted a brit sorozatokat? Észrevettem, hogy vannak angol színészek a szereplők között.
Szeretem a brit sorozatokat. Sokat nézem a BBC-t. Kaya volt az első választásom, mert láttam a Skinsben és már akkor ő volt a tökéletes Teresa. Willel is szerencsénk volt, szerettem őt a Son Of Rambow filmben. Arra gondoltam, hogy remekül eljátszaná a film antagonistáját – nem a gonoszát -, mert nagyon jól tud színészkedni. És akkor ott volt nekünk Aml is, akit csak most fedeztünk fel. Nem ismertem őt semmilyen sorozatból. Nem terveztük el, hogy ennyi brit színész lesz a filmbe, de így alakult.

És akkor még ott van Thomas Brodie-Sangster is…!
Még azelőtt megkapta a szerepet, hogy szerepelt volna a Trónok Harcában, így ott nem láttam. Csak az Igazából Szerelemből ismertem, de ő is egyike a remek színészeknek.

Miben különbözik ez a trilógia a többi YA könyvtől/filmtől?
Valószínűleg a cselekményében és a történetében. Nem ismerek semmilyen egyéb YA filmet, amiben hasonló lenne az alapfelállás. Ez teszi nagyon mássá. Az Éhezők Viadalához képest ez az összetartásról és a testvériségről szól. Nem arról, hogy a gyerekek bántják egymást. Ami konfliktus elő is kerül a filmben az abból adódik, hogy sok másmilyen embert zártak össze és nekik meg kell tanulniuk együtt dolgozni, harcolni és élni.

Az Útvesztő nagyon jó volt, de mindössze 8 heted volt, hogy leforgasd. Érezted valaha, hogy ez korlátozott volna valamiben?
Persze. Sajnos, így megy ez, ha filmet készít valaki. Nem számít, hogy mennyi pénz vagy idő van rá, soha nem lesz elég arra, amit csinálni akarsz. Ez a filmkészítés folyamata. Ez a kreativitás kompromisszuma. És sokszor éppen az ilyen esetekből kerülnek ki a legjobb megoldások.

Hogyan találtad meg a tökéletes helyszínt?
Ez volt a legnehezebb. Egész Louisianát átfésültük a megfelelő helyszín után kutatva. Rengeteg helyszínt képzeltem el. Majdnem sikerült az egyik, amelyiket akartam, de egy tehén legelőn volt és a vállalat, akié volt a terület éppen akkor terelték volna a teheneket oda, amikor mi forgattunk volna. Ezután kezdődött az őrült hajsza. Végül megtaláltuk a tökéletes helyszínt a Tisztásnak. Voltak ott fák és mikor beléptünk egyből úgy éreztük, mintha a Tisztáson lennénk. Vagyis végül minden jól sült el.


Forrás: [x]

2 megjegyzés:

  1. Aztaaa, tényleg 8 hét alatt forgatták le a filmet?!:OO

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony. :)
      Valahol régebben azt is mondták, hogy 42 nap alatt forgatták le. (gondolom ezek csak a munkanapok)

      Törlés