2014. szeptember 22., hétfő

Magyar kritikák Az Útvesztő filmről


Gondoltam összegyűjtök néhány magyar kritikát Az Útvesztőről, csak hogy meg legyen egy csokorban. Elolvasgattam nagyjából az összeset és általánosságban azt mondhatjuk el, hogy a kritikusok/bloggerek nagyrészt 60-75%-ra értékelték a filmet, vagyis egy erős közepesnek titulálták. Véleményem szerint ez igen jó teljesítmény, hiszen a YA könyvadaptációkat nem nagyon szokták kedvelni (ez alól talán Az Éhezők Viadala az egyetlen kivétel), így én örülök ezeknek a véleményeknek. Lessetek meg néhányat csak úgy érdekességként. :)

Mozi.hir.24.hu Kritika
Cinestar Kritika (Értékelés: 75%)
Port.hu Kritika (Értékelés: 10/7)
Filmtekercs.hu Kritika  (Értékelés: 10/6)
Zorkaszerint Kritika (Értékelés: 10/7)
Supernaturalmovies Kritika (Értékelés: 10/7,5)
Gamechannel Kritika
Gamers Kritika (Értékelés: 10/6)
Videodrome Kritika (Értékelés: 60%)
TopMoviesss Kritika (Értékelés: 70%)

+ Gondoltam így a végén érdekességként kiteszem, hogy a külföldi kritikai oldalakon milyen átlagot ért el a film egy hétvége alatt. A Rottentomatoes oldalon jelenleg a kritikusok 63%-ra értékelték átlagban, míg a nézői értékelés pedig 81%-on áll. Az IMDB oldalon pedig 10/7,7 értékelésnél tart. :)

3 megjegyzés:

  1. Kit érdekelnek az értékelések meg a százalékok, amikor - ha jó cikket olvasok - minden idők 6. legjobb szeptemberi nyitóhétvégéjét produkálta a film :) Szerintem nem kell aggódni a folytatás miatt :)))

    Ui.: Az indulatos kezdés nem Nektek/a cikknek szól, hanem annak, hogy a kritikusok szeretik lehúzni az ifjúsági sikersorozatokat. Igen, ez alól az Éhezők Viadala kivétel, de bennem az Alkonyat kritikák mély nyomot hagytak, pedig akkora tömeget én még moziban nem láttam, mint az Alkonyat-filmek első napjai alatt. Nem a kritika számít (nekem, de ettől én is teszek ki belőlük), hanem a nézettség és sokkal inkább az, hogy azoknak hogy tetszik, akik szeretik a sorozatot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát már nem is aggódunk, mert berendelték. :)

      Amúgy teljesen egyetértek veled. Én se szeretem a kritikusok pocskondiázását, de most kivételesen ők sem voltak olyan durvák, mint általában szoktak az ifjúsági filmek esetében. Valamilyen szinten pozitívak ezek a kritikák, habár nem a legjobbak, de én bevallom sokkal rosszabbra számítottam. :)

      Törlés
    2. Nem görgettem le eléggé. Bocsi :)
      Jaaaj, nagyon örülök a folytatásnak, magyar filmkritikát pedig iszonyat ritkán vagyok csak hajlandó olvasni a fentiek miatt...

      Törlés